Wat is de slechte eigenschap van jouw paard/pony??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Wat is de slechte eigenschap van jouw paard/pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 00:44

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie het vervelendste / slechste eigenschap van jullie paard/pony vinden . Iets waar je je eigenlijk stiekum een beetje aan irriteerd Frusty .
Nou mijn paardje is dus een ras-chte schijtluis, hij vind heel snel dingen eng, dat is op zich geen probleem hoor, maar het is zo dat hij dingen gaat zoeken om voor te schrikken, en dat kan soms irritant zijn. Vooral omdat ik niet boos op hem moet worden, eigenlijk, want straf vergroot angst *LOL*

Groetjes Zilly

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:55

Ik rijd op een pony dundee op de manege waar ik rijd. En wat erg ergerlijk is dat ze zo verschrikkelijk wisselend is. De ene keer is ze vliegensvlug, terwijl ze de andere keer fijngeknepen word en nog geen enkele voortgang maakt. En dan overdrijf ik niet.. verder is het een super pony! en honderd procent mijn held. Ik ben met haar dan ook eindelijk eens 1ste geworden!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:45

Banjer is een "staker".... ze bokt naar de zweep... dat is het enige minpuntje van haar karakter...

Voor de rest niets dan goeds... ze is lief, betrouwbaar, een vrijdoos, veelzijdig, mooi, etc.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:55

Dat hij af en toe een beetje lui is. En dat zelfs hem een X op peppen niet helpt. Maar daar in tegen zal hij d'r nooit tussen uit naaien.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:58

Mabel is geobsedeert door eten.....en een enorme angsthaas. Niet dat ze er van door gaat maar ze gaat om de paar passen ineens stil staan omdat ze iets heeeeel engs ziet (verder ziet niemand dat maar ja ze is gek) Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:03

Erg snel happerig als ze uit de hand gevoerd wordt of als mensen voor haar box stil blijven staan, dan wil ze wel eens aan kleren gaan frummelen en daar heb ik een pesthekel aan. Bij mij doet ze het dan ook niet, maar ik zie het haar wel bij anderen doen. Dan zeg je er wat van, dat dat niet mag, en dan kijken ze je met zo'n Verward -blik aan.... Grrrr!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:08

die van mij is een beetje lomp af en toe!!Hij is ook een beetje happerig af en toe,en dat is er niet uit te krijgen!!!Maar ja voor de rest is het echt een poepie!!!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:08

Pepsi kan ook wel een angsthaas zijn, dan lijkt het inderdaad of hij het "schrikken" opzoekt! Ook heeft hij soms van die chagerijnige buien, vooral als het koud is dan is hij vaak niet in zijn hum Boos!
Maar als je hem dan lekker laat werken, merk je gewoon dat hij daarna weer rustig is..... Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:26

Dat waar ik me het meest aan erger, vind ik tegelijkertijd ook het allerleukst. B'elanna is geen makkelijk paard, eentje met een eigen willetje. Daar erger ik me af en toe gek aan, maar ik zou het ook niet anders willen Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:33

Karan is toto nu toe met rijden heel braaf geweest. Dus daarover geen minpuntjes. Al weet ik dat hij goed kan bokken.

Zijn minpuntje op dit moment is dat hij een enorme drammer kan zijn. Echt niet te stoppen. Loopt gewoon over je heen. Ik denk dat hij nog een beetje meer respect moet krijgen voor me.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:34

Wat 1 ding waar ik niet tegen kan is dat isabella nooit alleen kan staan
dat is echt een drama!!
Ook dat ze heel vaak te veel energie heeft en dat ook duidelijk laat merken!!!
Maar acht je leert er mee leven!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:53

Haha staken, als mevrouw iets niet wil, doet ze het ook echt niet!!! En dus gaat ze rechtoverend of springt de bak uit, met of zonder mij!:) maar ze is pas 3,5!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:14

ze wil je nog wle eens plat drukken als ze iets niet leuk vind, en je hoeft haar maar een keer een brokje uit de hand t egeven en de komende 3 weken blijft ze schooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:37

Kawa kan ook een echte zeikerd zijn om niks.
Het is al heel erg veel minder als eerst, maar helemaal is het nog niet weg.

Maar het rare is, ik vind het een min punt, maar ook een pluspunt.
Want als hij altijd braaf zijn rondjes sjouwt is het ook maar saai Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:53

Dat íe altijd pist als ik zijn stal net heb uitgemest......

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:54

[naam verwijderd] vind het feest om met haar achterbenen langs de waterton te schuren. Gevolg, water vies van strooisel. En als ze dan mesten meot, loopt ze dus ook niet weg.... erg fijn, met dit weer Boos!

Ook een nadeel, hebben beide dames, voedernijd. Elke keer weer zijn ze bang dat de een al het eten krijgt en de ander niets. Dat is nog nooit gebeurd, maar stel je voor!!!

Verder zijn het een paar arrogante mutsen, die bij vorkeur op stal staan met een bult voer voor de neus...
Maar ja, daar kan ik ook wel weer om lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:23

eeehm hier moet ik wel even over denken ik denk dat het ergste is dat ik haar nooit maar dan ook nooit moe krijg...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:35

niet meteen de hoeven optillen, soms krijg ik pas na een klap een zwaar voetje.
en aan touwen knabbelen, maar dat is al minder.
ik was bezig met het hooi, Passion stond aan een paal vast, zie ik hem ineens naar me toe komen lopen Lachen
hij had het touw dus losgemaakt.
maar met het is verder geen probleem als hij los is, hij loopt toch niet weg, net een hondje Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:19

Van Little Surprise Zoë haar "bemoeinissen" als ik aan het uitmesten ben, dan wil ze alles "controleren", het ongeduldige schrapen met 'r voorbeen als ze aan het eten is, en het knabbelen aan hout ... FOEI!!!!
Van Spix/Tinky, dat ie zich verbergt achter Zoë, dat ie bijterig is (hengst), en dat ie zo koppig als een stier kan zijn (IK ZAL GEEN VOET VERZETTEN, VERGEET HET, NEEEE!!!)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:30

Van Netty dat ze het vertikt om aan haar achterbenen te laten komen. Het gaat wel beter, maar het blijft gevaarlijk.
Ik mag nu zachtjes poetsen, maar verder niet.
Ik neem de tijd.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:11

heb je even? nou oke 1 eigenschap dan,
zn verliefdheid op rick, ik kan me daar zo aan ergeren elke keer weer dat gehinnik, gedribbel, gedraai gebok omdat we even een uurtje gaan rijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:21

Tigger schreef:
Van Netty dat ze het vertikt om aan haar achterbenen te laten komen. Het gaat wel beter, maar het blijft gevaarlijk.


Weer iets waarin Netty en Rettie op elkaar lijken! *LOL*

Ameretto is ook erg gevoelig bij z'n achterbenen. Hoeven uitkrabben, bilriemen van een deken vastmaken, mokvoeten verzorgen... dat moet allemaal met beleid en concentratie gebeuren. Soms reageert-ie al extreem gevoelig als je alleen al naar hem wijst. Borstelen is daar ook niet altijd een feest, hoewel het met de zachte geitenharen borstel en de rubber massageborstel nu al een stuk beter gaat.

Afgelopen zondag heb ik ervaren wat er gebeurt als je niet op tijd wegspringt na een corrigerende duw: resultaat = een flinke blauwe hoefafdruk op m'n bovenbeen. Gelukkig was dat pas de eerste rake trap in vijf jaar. Hij kreeg er trouwens meteen eentje van me terug en daarna was-ie zo mak als een lammetje.

Voor de rest is het een scheetje, zijn allerbeste eigenschappen zijn dat hij nergens bang voor is en altijd voor je wil werken.

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:31

Ze vind poetsen niet fijn, staart uitpluizen wel. Dan staat ze lekker te dromen. Maar ik vind het jammer dat ik haar geen plezier doe door soms alleen een dagje te komen om te poetsen nu ik niet kan rijden ( vanwege t weer ). Ze heeft er een hekel aan!! En ik poets met een zachte borstel, altijd!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:50

Nou, ik heb d'r meer en allemaal dreig ik ze regelmatig met de slager...... Allereerst m'n eigenwijze oudste merrie die zoveel regelmaat nodig heeft dat ze acuut dreigt me er af te bokken als ik een weekje wat minder met d'r heb gedaan. Dan d'r zoon, een geweldig leuk rijpaard, maar op stal zo irritant, altijd aandacht opeisend, trappen tegen z'n boxdeur, grrr. Nummer drie, z'n maatje, een schat van een paard maar zo schijterig, een keer een verkeerde beweging en hij staat een kilometer verder op. De vierde, onze Groninger merrie breekt uit ieder weiland - en niet door over het draad heen te springen, nee hoor, gewoon dwars er doorheen. En dan de laatste, ook een merrie, we hebben haar als bijnaam tankje gegeven omdat ze gewoon over je heen walst als het haar uitkomt.

Gelukkig hebben ze allemaal ook heel veel goede eigenschappen .......

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:03

Een slechte eigenschap van Precious Pyra, tja DAT ZE DE TRAILER NIET MEER IN WIL !!!! maar ja, ik heb geduld en ik blijf oefenen... Verder is het echt een heel leuk paardje en ik zou haar voor geen goud willen missen.. ( en er zit wel een extra diefstalbeveiliging op he, je neemt haar niet zomaar even mee, hihi )