Bevroren bak en ik kan in een binnenbak rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:25

Von schreef:
Grappig om te lezen dat iedereen een andere mening heeft over de manier van stallen Haha!


Ja, wel opvallend Knipoog . Toch wel apart dat jij toch liever op een pensionstal staat dan aan huis. Maar als je nooit goed in de winter in je buitenbak kan rijden dan wordt het ook wel een ander verhaal. Onze bak is bijna de hele winter wel goed te rijden, dus dat is geen probleem.
En jij hebt het ook wel getroffen met je pensionstal als ik het zo lees. Ik heb zo vaak anders gezien; dan kan je alleen maar op bepaalde uren in de bak en voor de rest is hij bezet en daarnaast vaak slechte weidegang.
Ik begrijp best dat het bij veel mensen moeilijker is om de paarden aan huis te hebben, omdat je bijv. fulltime werkt en er verder geen toezicht is. Ik heb het geluk dat er eigenlijk wel de hele dag iemand aanwezig is.
Ik blijf erbij: paarden aan huis is het heerlijkste wat er is, zoveel voordelen, ik kan eigenlijk geen nadeel bedenken Haha! !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 16:58

Zelfs na het lezen van dit alles blijf ik erbij dat ik nooit maar dan ook nooit meer op een grote en luxe stal wil staan. Voor mij zitten er gewoon veel meer voordelen aan om te staan waar ik nu sta. Alleen met de vorst is het een lastige periode. Maar als ik ooit de kans krijg om paarden aan huis te hebben zal ik geen moment twijfelen. Bovendien kan ik 2 paarden stallen voor een bedrag dat anderen neertellen voor 1 paard op een luxe stal. Luxe is trouwens ook betrekkelijk, voor mij is dit de grootste luxe die ik ooit heb gehad (zelf alles regelen, alles doen met de paarden wat ik wil). Bij iedere stal heb je wel mindere kanten, maar ik wil voor geen goud meer naar zo'n grote stal (al die regeltjes brrrr Haha!).

Ben net bij de andere stal geweest met binnenbak (waar niemand in rijdt alleen 's morgens mijn instructrice, omdat er verder niemand staat) en daar ga ik zeker gebruik van maken. Alleen nu met die gladheid denk ik dat ik toch maar even wacht, zeker omdat mijn auto geen terreinwagen is. Maar ik kan er voor altijd gaan rijden als ik wil, ook in de zomer als het bijv. heel erg regent. Mijn paarden kan ik alleen in- en uitladen, dus opzadelen, trailer in, 5 minuutjes rijden met de trailer en rijden maar!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:05

Wat heerlijk voor je Maaryje! Kun je ook in de winter lekker doortrainen. Ik kom zelf geen zak verder zo.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:12

Jura, ik sta ook op een kleine stal en dat heeft zeker zo zijn voordelen. Geen openings en sluitingstijden, kan er altijd terecht. Maar elke stal heeft zo zijn voor en nadelen. Gelukkig heb ik een vereniging waar ik altijd binnen kan rijden zonder extra kosten. En dat Pablo super makkelijk laad en lost en ook maar een paar min met de trailer rijden is. En dat ik wel een terreinwagen heb, dus ook gisteren naar binnen ben gegaan.
Eigenlijk zoek ik een stal met alle luxe van een grote stal (stapmolen, binnenbak, goede spuitplaats, solarium, longeerbak, enz,enz) maar de rust en flexibliteit van een kleine stal. Bestaan die?
Hoeveel betaal jij nou Lovely, als ik dat vragen mag (stuur anders maar een PB-tje).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 17:26

Volgens mij bestaan die niet Eleonoor, want als een stal al die luxe heeft, moeten ze wel veel pensionklanten hebben om het rendabel te houden. Of je betaalt vreselijk veel stalling. Ik ken er wel een vlakbij mij, maar daar willen ze alleen mensen met meerdere paarden omdat er anders teveel mensen rondlopen en daar is die accomodatie dus te groot voor. Verder is het ook behoorlijk duur...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:29

hmm je brengt me wel op een idee. Misschien moet ik ook maar even gaan rond bellen om te vragen of ik ergens kan binnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:52

Ik ben nu ook wel erg blij met mijn rijhal hoor *LOL*

Tot een paar maandjes terug stond ik op een manege met een hoop voorzieningen. Toch wist ik al snel dat ik daar de winter van 2002 nooit meer zou willen doorbrengen. Door de grote hoeveelheid manege lessen hadden we als pensionklant maximaal 2 uur op de avond om vrij te rijden van 18.00-20.00 [soms maar van 18.00 - 19.30]. En dat was soms echt super druk met 12 man in de rijhal. Ik was toen al zo ver dat ik liever bij een boer ging staan met alleen een buitenbaan dan daar te blijven.

Gelukkig heb ik op tijd een fijne prive stal gevonden, met een paar pensionklanten, en meer luxe dan ik gewend was. Het is een stukje verder weg maar daar krijg ik genoeg voor terug. Soms kom je nog wel een wat tegen als je flink gaat meeten in de regio Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:28

Ik sta op een betrekkelijk kleine stal, maar met toch aardig wat luxe.
Goede spuitplaats met warm en koud water, solarium, 20x60 buitenbak die bijna altijd te rijden is, alleen nu toevallig niet omdat het te nat was vlak voor de vorst, 3 paddocks, waarvan je er in 1 nu kunt rijden, het is klein, maar genoeg om redelijk te kunnen trainen.
Maar wat ik vooral zo belangrijk vind is de sociale controle van iedereen over alle paarden. Dat klinkt eng, alsof mensen in een dorp door gordijntjes naar je gluren Haha! , maar zo gaat dat helemaal niet. Als je maar zo weinig paarden op stal hebt (15 momenteel) ken je ze door en door, en heb je ook meteen in de gaten als iets niet goed of anders is.
's Ochtends gaat alles even naar buiten, niet heel lang, maar genoeg om de benen te strekken en evt. overmoed kwijt te raken. En natuurlijk je buurman/vrouw over het hek even goed dwars te zitten }> . Wat bij elkaar kan loopt samen, de rest loopt dan alleen. De hengsten lopen in de aparte paddock waar vandaan ze de anderen niet kunnen zien (ook apart natuurlijk, want onze Welsh A sloopt waarschijnlijk de andere hengsten Haha! )
Kleine kantine met gratis koffie en koek (als je op tijd bent Knipoog ), speciaal voor mij chocolademelk, omdat ik geen koffie drink, de slagroom zou ik wel zelf mee moeten nemen als ik die zou willen Vingers aflikken .
En bovenal een zeer deskundige en superaardige staleigenaresse, zodat je je paard altijd in goede handen weet. Verder wordt er gewoon super voor je paard gezorgd, als er een blessure is en er moet 3x per dag afgespoten worden, wordt dat overdag 2x gedaan, zodat je alleen 's avonds het zelf moet doen, maar als je niet kan is dat ook altijd te regelen.
En er wordt gevoerd volgens zeg maar de hartog methode, dus lucerne, granenmix en concept (= brok), en tussen de middag voordroogkuil. En alleen al om dat voer zou ik er nooit weg willen, want ze doen het er allemaal super op. Kan je natuurlijk ook zelf gaan voeren, maar hier wordt echt op het gevoel van de eigenaresse gevoerd en die heeft er gewoon heel veel kijk op.
Is geloof ik een heel lang verhaal geworden, maar er zijn nog veel meer voordelen, tenminste, in mijn ogen voordelen, maar dan komt er nooit een eind aan mijn verhaal.
Samenvatting: Ik ben erg blij met mijn stal. Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:02

Ik heb vandaag net de beslissing genomen om van een binnen naar een buitenbak te verhuizen.. Met de stalling ga ik wat betreft grote, licht er erg op voorruit.. En wat betreft de binnenbak.. Bij ons is hij 's avonds vaak bezet met lessen en een hondenvereniging zodat ik, omdat ik werk, pas na half 9 . 9 uur kan rijden. en dan wordt het erg laat..
Ik sta zometeen ook nog maar 5 minuutjes van huis af !!! ook erg belangrijk.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:44

Tja, belangrijkste is denk ik dat je paard zich goed voelt.
Die staat er 24 uur.

Dus voor mij gaan sowieso altijd de prioriteiten voor het paard boven luxe voor mijzelf.
Behalve dan natuurlijk een goede rijbak Haha!

Ik heb op verschillende stallen gestaan en heb dus vergelijkingsmateriaal.
Daarom weet ik nu dat ik het heerlijk vind om op een klein intiem stalletje te staan. En ook Noblesse doet het beter in een rustige omgeving.

Gelukkig heb ik nu eindelijk een stal gevonden waar ik enorm tevreden ben.
En dat nog wel zonder binnenbak, terwijl ik altijd dacht dat ik zonder niet kon. Ik moest er niet aan denken!

Noblesse heeft nu 24 uur frisse lucht.
Het is wel zo dat ik een hele goede rijbak ter beschikking heb, all weather en verlicht, elektrisch verwarme drinkbakken, ruime nieuwe buitenbox die dik opgestrooit wordt.

Biologisch natuurhooi van eigen land, goed voer, eigen weitje maar ook gezamelijke weidegang( met bomen!!!), bos, polder, paddock. Een woonwagen ( Clown )als kantine, in en uit de wei halen, in de winter staat Noblesse lekker buiten dus als ik s'middags kom heeft hij al heerlijk buiten gestaan.
Hele grote zadelkasten.
En vooral RUST. In een schitterende omgeving met ruim uitzicht.
En dat aan de rand van Amsterdam!!!! en 5 minuten van huis, en....goedkoop!!! Daarbij is de eigenaar supernetjes, dus het ziet er ook nog eens heel goed verzorgt uit en opgeruimt.

Met de tijd komt er een binnenwasplaats. Want het stalletje is nog geen jaar open. Zelfs nu in deze wintertijd heb ik iedere dag kunnen rijden omdat er netjes gestrooit wordt (ook terrein) en gesleept.
Als het fiks regent, dan longeer ik of stap door de polder of naar het bos.
Daarbij er bestaat geen slecht weer maar alleen slechte kleding!
Er staan maar 9 paarden met maar 5 eigenaren. Heerlijke sfeer op stal zonder ruzies of roddels of wat dan. Dus dat is mazzel.
Kijk als je anders hebt meegemaakt, dan is het natuurlijk genieten zo. Kwijl

Omdat het zo intiem is heb je hele grote vrijheid, de man is erg makkelijk en staat open voor initiatieven van de pensionklanten...
afijn, wij zijn dik tevree.