Paardenvlees....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:27

Zou je ook kat en hond eten, xxpinoxx?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:39

Ik be sinds kort ook vegetarier, ik kon het gewoonweg niet meer over mijn hart verkrijgen om diere te eten, iets wat ook heeft gedacht en heeft geleefd.
Ik heb toen ik vlees at wel frikandel enzo gegeten, maar ik at nooit konijn of haas, puur paardenvlees ook niet, kuiken niet en lam ook niet. Waarom dat weet ik niet.
Ik at ook nooit iets wat nog herkendbaar was, dn kon ik het bij wijze van spreken nog horen Tokken en dan hoef ik het niet hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:08

Ik moet er niet aan denken dat honden gegeten worden. Ik vind dat verschrikkelijk. Sorry maar honden zijn voor mij heilig en onschendbaar. Ik vind het al erg zat dat paarden geslacht moeten worden en in de consumptie terecht moeten komen, zodat we niet eens meer bepaalde medicijnen kunnen gebruiken bij onze geliefde dieren als we ze beter willen maken. Paardenvlees eet ik ook niet, paarden staan namelijk te dicht bij mij. Ik heb al moeite zat met het eten van varkens en rundvlees.
Noem me dus niet hypocriet dat ik het ene dier wel eet en het andere niet. Ik maak nu eenmaal onderscheid en dat heeft z'n achtergrond. Dat staat hierboven ook uitgelegd.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:50

Lielle schreef:
ik eet ook gewoon paardenvlees, zie er niet zo'n probleem in


ik ook. paarden hebben voor hun dood (meestal) een beter leven gehad dan welk ander dier dan ook!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:54

ik eet bijna geen vlees...maar ik vind het net zo zielig voor koeien als voor paarden....ik eet af en toe salami, ham, een kroket ofzo en voor de rest altijd vergetarisch!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:05

Ik eet het gewoon niet, kan het niet..
Als ik daar aan denk dan krijg ik het al niet door me keel, lukt gewoon niet..
Ik wil later ook vegatarier worden omdat ik me moeder dat nu niet aan kan doen want dan zal ze elke keer apart voor me moeten koken.. Dat is ook erg onhandig.
Maar paardenvlees.. nee voor mij niet

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:08

Ik krijg echt geen paardenvlees door me keel hoor!!!!!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:56

Ik eet liever paardenvlees dan koeienvlees, varkensvlees oid. Zoals al gezegd is, die paarden hebben meestal een veel beter leven achter de rug dan die dieren die gefokt worden om op te eten.
Nou eet ik sowieso niet zoveel vlees, ik vind het gewoon niet lekker en ik sta eigenlijk ook niet achter de manier waarop de dieren worden gehouden. Maar ik ben niet vegetarisch, ik eet alleen kip. Als je geen vlees eet moet je namelijk sojabonen eten en dat kan ik echt niet door mijn keel krijgen . Dan maar af en toe wat vlees.......

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:21

Ik zou nooit opzettelijk paardevlees eten. Ik moet er niet aan denken! Maar aangezien ik weleens een frikandel heb gegeten zal ik het vast wel hebben gegeten....

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 14:30

Ik heb dit topic al een tijdje zien staan, maar had er nog niet naar gekeken. Ik verwachte allemaal verhalen over dat het zielig is etc etc. Maar het valt mee. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij eet. Ook ik heb wel eens paardenvlees gegeten, maar zoek het ook niet bewust op.

Het rare vindt ik reacties van buitenaf. Mensen die het raar vinden dat ik paardenvlees eet..want ik ben toch een paardenmeisje. Vaak krijg ik de opmerking, zo van "maar dan eet jij vast en zeker geen paardenvlees". Als ik dan heel nuchter zeg, dat ik dat wel eens gegeten heb, en dat ik toch ook een koe of een kip opeet, dan moet je ze zien kijken.

Zo van "dat doe je toch niet als paardenmeisje"....
Nu kan ik in ieder geval vertellen dat er toch aardig wat paardenmeisjes zijn die paardenvlees eten / of wel eens gegeten hebben.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:45

groenteburgers zijn ook erg lekker hoor en hebben voor mij geen naar bijsmaakje Schijnheilig

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:13

Eigenlijk zou je WEL paardenvlees moeten eten.
De paarden die in Nederland geconsumeert worden zijn een transport naar Italie bespaard gebleven om daar uiteindelijk toch geslacht te worden. Veel paarden (maar ook varkens, runderen) komen ernstig verzwakt en verwond aan bij het slachthuis aldaar of zijn onderweg door barre omstandigheden al gestorven. Er zijn al vele bewijzen van ernstig lijden van paarden.
In de praktijk blijkt dat geen enkel Europees land zich aan de regels houdt.
Als je denkt dat dit niet zo gebeurt, kijk dan maar eens rond op een paardenmarkt. Diverse vrachtwagens uit Italie zul je daar aantreffen. Wat niet verkocht wordt voor de recreatie, levert nog geld op voor de slacht. Echter wel de Italiaanse slager. De vrachtwagen wordt volgepropt, eentje meer of minder maakt niet uit. Handel is handel.
Liever dan toch naar een slachthuis dicht bij huis en op een Nederlands bord.
Desondanks, ik eet het ook niet. Ik eet geen vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:33

Wij moesten vroeger altijd Paardenworst eten omdat we tegen die andere worst niet kunnen. Nu heb ik zelf pony´s en vind het vreselijk om te eten.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:37

Ik eet gelukkig geen vlees...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:38

Ik houd sowieso niet zo van vlees En sinds ik weet dat er paardenvlees in frikandellen zit, probeer ik dat soort snacks zoveel mogelijk te mijden, maar soms eet je bij iemand en dan krijg je dat voorgeschoteld en dan eet ik het wel op, maar dat komt zelden voor, meestal zeg ik het van te voren. Maar ik zal nooit van me leven paardebiefstuk ofzo gaan eten. No way! En ik ga al helemaal over mn nek als ik op de markt een kraampje zie, waar ze allemaal paardenvlees verkopen. Misselijk Lamkotteletten, kalfsvlees, konijn, hert, e.d eet ik trouwens ook niet. Die diertjes kan je gewoon ook niet eten! Ik begin me nu eigenlijk af te vragen waarom ik wel varkens- en rundvlees eet..... Koe is ook zielug eigenlijk....moet er maar niet langer over nadenken, maar een leven op sojabonen en zeewier is ook niet alles

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:24

miesie schreef:
Ik zat laatst 's te denken hoeveel paardenvlees ik wel al niet moet hebben gegeten in me leven en als ik er aan denk moet ik Misselijk

Die gedachte kwam doordat ik 2 pakken had met snacks in me hand allebei van een ander merk en ik zat zo 's de ingredienten te lezen en in 2 (bij die andere 3) van de 4 verschillende snacks zat paardenvlees in....

Ik ben nu dus ook wat voorzichtiger met zomaar alles eten, eigenlijk is het stom van mezelf, maar het idee gewoon Scheve mond
Ik ben ook een beetje vegetarisch aan het worden ik eet bijna geen vlees, omdat ik de laatste tijd alleen maar aan al die zielige diertjes moet denken Verdrietig


ja als je zou zit te denken zit er in heel veel paardenvlees ik ben ook een tijdje vegetarier geweest en ik blijf het zielig vinden wordt denk ik maar weer vegetarier

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:36

Waar stoppen de Italianen het dan eigenlijk in? Salami ofzo?

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:24

'k wil 't niet weten !
Ik vind vlees trouwens ook niet lekker.
Ik had wel een probleem op cran canaria,
ik at n.l iedere dag in een restaurant enja je kent het wel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:33

ik eet wel gewoon paardenvlees! alleen we hebben het niet vaak in huis. en ik heb nog wel eens periodes dat ik iets super lekker vind en de volgende periode krijg ik het niet door me keel!
maar paardenvlees vind ik wel lekker hoor

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:25

Ik eet alweer bijna 6 jaar geen vlees.. en ze vragen me wel eens of ik het mis. Hoe kan je iets missen waar je tegen bent vraag ik me dan af. Ik sta achter mijn standpunt dus heb er geen moeite mee. Ik ben geen vegetarier (pesco-vergetarier officieel Knipoog) omdat ik tegen dieren doden ben, maar ik ben gewoon tegen de bio-industrie en wie weet besluit ik ooit biologisch vlees te gaan eten.. maar voorlopig heb ik het prima zo.
Ook ik vind het inderdaad hypocriet om onderscheid te maken tussen dieren, zijn zij minderwaardig aan elkaar? En iemand die zegt 'ik eet nooit jonge dieren' weet niet waar'ie het over heeft, want iedere kip in de supermarkt is eigenlijk een in 6 weken tijd vetgemest kuiken dat niet meer op zn pootjes kon staan.. Misselijk

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:51

Eerst at ik volop kroketten, tot ik erachter kwam wat erin zat! Paard!! Iiiiii, toen een poos dus niet meer. Nu wil ik af en toe wel weer een kroket pakken, maar dan doe ik mn best er niet al te veel bij na te denken... Stom, maar waar. Maar wat ik hier nog meer las, is dat rookworst ook van paard is gemaakt? Dat dacht ik dus niet, in ieder geval volgens mij die van Unox niet hoor! Van rookvlees ga ik altijd uit dat het rund is, maar nu hebben jullie me aan het twijfelen gemaakt! Verder zit het ook wel eens in hamburgers van de friettent of uit de diepvries, daar let ik dan ook op. T is eigenlijk stom, want zo`n beest is toch al dood enzo, maar ik denk altijd, als iedereen het nou minder zou eten, worden er ook minder paarden geslacht! Maarja, dan moeten ze allemaal naar Rendac, en wil dat stomme bedrijf nou net op hemelsbreed een paar kilometer van ons huis staan!!! Stinkt af en toe wel, voornamelijk als t oostenwind is! IK HOU OP!!! Sorry!! Haha!