Dag Beer, het ga je goed....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:18

Jeetje wat een gedoe....
Arme Beer.

Sterkte Sterre, wat je ook beslist.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:28

Aaah wat een sh#tbericht zeg Caroline!!! Echt niet leuk zeg..
Beetje standaard, maar toch wil je jullie veel sterkte toewensen... heel veel succes met jullie uiteindelijke beslissing

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:29

Gut meid, wat een lijdensweg!

Zowel voor jullie als voor Beertje.. Dat wachten lijkt me verschrikkelijk.. Hopelijk weet je straks meer..

Ik zit iedere keer met kippevel op mijn lijf je antwoorden te lezen.. Brr..

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:18

Wat erg! Heel veel sterkte Sterre...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:26

Zo, ben net terug van de DA en ben gematigd optimisties Scheve mond !
We hebben alles lang en breed besproken en zijn tot de volgende beslissing gekomen: Dr. Rapp, gaat Beer operatief "opvoelen". Dat betekent dat hij onder volledige narcose gaat en hij gaat voelen wáár precies deze tumor zit en of hij überhaupt weg te halen is. Als het werkelijk een tumor aan de milt is, of als het wat anders "ongeneeselijks" is, is het "einde verhaal" en laat hij Beer tijdens de OP inslapen.
Ik wil geen geexpirimenteer, met milt eruit halen e.d.
Dr. Rapp belt morgen op, om de definitieve datum/tijd voor de OP door te geven. Tot die tijd blijft hij lekker in de kliniek staan Lachen ! (Daar heeft hij het naar zijn zin hoor! Een prachtige buitenbox, mooie paddock en we hebben mogelijkheden genoeg om daar te wandelen Lachen ! (Dat heb ik net nog met hem gedaan, daarom ben ik ook pas zo laat thuis Knipoog !)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:29

Meid, weet je wel wat dat betekend? Dat je - als de operatie aan de gang mocht zijn, niet eventjes uitgebreid afscheid kunt nemen.

Maar heel fijn dat hij in ieder geval wil opvoelen. Ik zal heel veel "Happy thoughts" jullie kant uit sturen...

.Think happy thoughts...Think happy thoughts...Think happy thoughts...Think happy thoughts...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:34

Ik weet het Cas., maar voor m´n gevoel is het of deze kans, of geen één meer Verdrietig !
We zijn bang, dat als we niks doen, we op een ochtend in de stal komen en Beer gewoon "ellendig verrekt" is en dan heb ik ook geen afscheid kunnen nemen Scheve mond ! Ik ga nu gewoon lekker naar hem toe, knuffel en betuttel hem; mocht het dan toch fout gaan (waar ik eerlijk gezegd toch wel mee reken!), heb ik iig nog een fijne tijd met hem gehad en zal ook het gevoel hebben, dat ik toch "afscheid" van hem heb genomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:37

Ik hoop natuurlijk voor je dat het makkelijk weg te halen is.
Maar mocht dat niet gaan is inslapen tijdens de narcose wel de zachtste dood voor een paard die er maar kan zijn. Dat is dan ook een hele troost.

Maar ik duim voor je dat het allemaal te genezen is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:40

Dat is verreweg het eerlijkste,
Beer krijg nu een kans en mocht die niet eerlijk zijn dan mag hij heel rustig inslapen.

Tja, en nu de datum...
tegenstrijdige gevoelens, want leef je er naar toe of kijk je er tegen op?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:45

In ieder geval wel fijn dat Beer zich happy voelt daar!
Verder is het een erg vervelende situatie, de dag van de operatie zal tegenstrijdig zijn.
Ik weet niet wat ik moet denken, ik hoop op het beste voor beer.
Veel sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:12

WAt een ellende. >WAT zul je straks in spanning zitten tijdens de operatie. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:14

Overlegt hij niet met je? Stel dat hij tijdens het opvoelen zelf twijfelt? En hij maakt dan de keuze voor jou om Beer wel of niet te laten inslapen....
Vind je dat niet moeilijk?

Heel erg veel sterkte en een hele dikke knuf van mij voor jou, Beer en iedereen daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:15

Wel een naar idee dat Beer er misschien niet meer is na de operatie. Ik hoop natuurlijk dat Beer er dan nog wel is maar anders is het wel een vreedzame dood. Sterkte!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:20

Het lijkt mij een goede keuze Caroline! Heel erg veel sterkte de komende tijd. Het zullen wel erg dubbelstrijdige gevoelens zijn.
Onwijs veel sterkte! En ik duim ervoor dat het blijkt dat het makkelijk weg te halen is!!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:23

Knap hoor, om zo'n moeilijke beslissing te nemen! Wel heel fair tegenover Beer, veel sterkte voor jullie allemaal.

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:28

Heel veel sterkte toegewenst ! Ik hoop echt dat de arts Beer kan opereren. En anders is inslapen misschien toch de beste oplossing Scheve mond Verdrietig. Ik hoop alleen voor je dat dat niet nodig is.
Ik duim voor je Lachen .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 23:18

Buitenzorg schreef:
Overlegt hij niet met je? Stel dat hij tijdens het opvoelen zelf twijfelt? En hij maakt dan de keuze voor jou om Beer wel of niet te laten inslapen....
Vind je dat niet moeilijk?


Natuurlijk overlegt hij met mij/ons! Als we willen, mogen we zelfs bij de OP zijn! Of ik dát aankan, weet ik niet ! Ik blijf iig bij hem totdat hij onder zeil is en als ik het durf, blijf ik er wel bij, anders ga ik wel gewoon in een ruimte daarnaast zitten ofzo Scheve mond ! (zodat hij iig met me kan overleggen!)
En tja... moeilijk blijft dit natuurlijk so-wie-so! De keuze om wel- of niet in te laten slapen, blijft ten alle tijden bij mij liggen!

En tja Sjuimpje, er tegen op zien of er naar toe leven... Ik weet het eerlijk gezegd zelf niet wat ik doe.... Op het moment gaat het allemaal een beetje aan me voorbij....
Eerst even morgen afwachten; als hij me de datum en tijd zegt, wordt het waarschijnlijk allemaal concreter Scheve mond !!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:24

Nou ik wens je iig heel veel sterkte en ik hoop echt dat allemaal goed komt.

Ik duim voor jou en beer.....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:13

Zeker als je er bij kunt zijn, of in ieder geval in de buurt, dan lijkt me dit de alllerbeste kans die je hebt. Meid, zet 'em op!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:17

Het klinkt in elk geval als een hele goede optie. Tja, misschien kan je nu wel niet op het moment zelf afscheid nemen maar je laat hem voorbereid die operatiekamer ingaan en dan heb je daar toch ook min of meer een mogelijkheid toe.

Ik heb mijn pony ooit dood in de box gevonden, geen afscheid kunnen nemen inderdaad maar ze heeft een hele mooie dood gehad en dat vond ik zelf belangrijker dan dat afscheid en ik denk dat jij dat ook zo ervaart als het zover mocht komen wat ik natuurlijk niet hoop.

Ik zal heel hard voor jullie gaan duimen.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:37

Hoe de afloop van de operatie ook is, jij hebt in ieder geval het beste gedaan voor je paard. Ik zal voor jullie duimen.
Ik heb dezelfde beslissing gehad met mijn konijn, er zouden foto's worden gemaakt van zijn longen, als ze slecht zouden zijn zouden ze hem meteen in laten slapen. Een heel moeilijk moment toen ik hem wegbracht, maar hij heeft de kans gekregen en uiteindelijk heeft hij het overleefd en is hij nu al 2 jaar hardstikke gezond.

Veel sterkte!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:40

Succes met de operatie. Wel goed nagedacht denk ik, als ik je verhaal zo lees. Ook erg prettig om zo doordacht een besluit te nemen.

Ik hoop voor jou en Beer dat de uitslag meevalt en dat het te verwijderen is.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:43

Lees nu voor het eerst het hele gebeuren rond Beer, wat een ellende....ik hoop dat het allemaal goedkomt , heel veel sterkte inieder geval...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 10:40

Even een snelle up-date: Beer wordt straks geopereerd!
Hij zou een uur voordat hij met de OP gaat beginnen, opbellen; op het moment is hij nog bezig en er is een paard wat gistereren aan een koliek geopereerd is, waar het nog niet zo lekker mee gaat Scheve mond ! Dan zijn "wij" aan de beurt.....

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:43

Succes! Ik duim voor jullie!