Stoppen met bijrijdpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Stoppen met bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 15:45

Ik zit er heel erg over te denken om te stoppen met mijn bijrijdpaard, omdat ik het gevoel blijf houden dat het niet klikt tussen ons. In de omgang kan ik echt heel goed met hem omgaan, hij is echt een heerlijke knuffel, superbraaf, alleen een beetje een mietje, maar goed, daar kan ik nog wel mee leven.
Met rijden is hij alleen absoluut niet mijn type. Ik houd meer van het vlotte arabische type zeg maar en hij is echt de typische brave slome Fries. Ik ben heel erg bezig tijdens het rijden met hem te motiveren en voorwaarts te houden, terwijl ik eigenlijk liever iets terug moet rijden dan continu opletten dat ie wel echt geod voorwaarts blijft.
Ik ben nu een aantal (4 geloof ik) maanden met hem bezig en het rijden gaat wel steeds beter enzo, maar ik vind de manier van rijden op hem helemaal niet prettig en ik word vaak ongeduldig, omdat het naar mijn idee helemaal niet zo gaat als ik het graag zou willen.
Ik betaal redelijk veel geld om hem bij te rijden en zit op moment dus ook erg krap in het geld, dat ik voor mij een reden om te stoppen (ik wil dus niet geld betalen voor iets wat ik eigenlijk niet leuk vind) en ook tegenover het paard is dit niet helemaal eerlijk...
Wat vinden jullie hiervan, stoppen met het bijrijdpaard (wat dus waarschijnlijk betekent dat ik niets kan rijden totdat ik een ander bijrijdpaard heb gevonden, aangeizne ik niet zoveel zin heb om weer op een manege te gaan rijden) of toch doorgaan en kijken of het toch wat wordt en als ik wat anders aangeboden krijg dat gaan doen.
Ik vind niet dat ik het tegenover de eigenaresse kan maken om actief een ander bijrijdpaard te gaan zoeken, terwijl zij er niets van weet, dan moet zij ook al in de gelegenheid gesteld worde nom een andere bijrijder te zoeken...
Kortom, wat is jullie mening hierover, doorgaan, of toch stoppen en hopen dat ik snel wat anders tegenkom?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:54

Dat ligt echt helemaal aan jezelf. Jij moet je lekker voelen met wat je doet en je moet dik tevreden zijn en alles wat je doet met liefde en plezier doen. Als je twijfelt zou ik goed gaan nadenken...
Maar, moet je er ook nog voor betalen om het paard te mogen rijden????

Groetjes Bella

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 15:56

Ja, ik betaal best veel geld om hem te mogen rijden, maar dat is normaal in deze buurt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:00

Ik heb je een PB gestuurd.. Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 16:01

Ik heb geantwoord Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:40

Hoi Jacky,

Als ik jou was zou ik een afspraak met de eigenaresse maken dat jij op zoek gaat naar een ander bijrijdpaard en zij op zoek naar een andere bijrijder. Heeft zij eerder een andere bijrijder heb jij pech, andersom heeft zij pech. Je kunt natuurlijk altijd nog een maand opzegtermijn afspreken oid.
Ik heb een soortgelijke afspraak met mijn bijrijdpaard (tenminste met de eigenaresse Knipoog ) en ik ben er erg blij om dat ik dat gewoon helder heb (om scheve gezichten te voorkomen).
Mijn bijrijdpaard zou trouwens wel leuk voor jou geweest zijn, maar ik vrees dat dat een beetje uit de buurt ligt voor je Haha!.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:25

Ik denk dat jij zelf je keuze al gemaakt hebt, uit je verhaal heb ik kunnen halen dat je het liefst stopt. Ga dus op je gevoel af!

28-09-2007
Nothing compares too you...

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:37

Ik denk dat je het zelf moet weten ,maar ik denkk al dat je weet wat je wilt!Ik vind het een hele stoere fries en in je pofiel zet je ook foto´s neer van beter naar best en dat ziet er heel goed uit!!Dus als ik jou was zou ik niet stoppen!!Je boft met zo´n beest!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 13:48

Hmmm die foto's zijn meer precies op het goede moment gereden... Ik heb ook nog een andere reden, maar die ga ik niet op internet zetten... Wat ik wel kan zeggen is dat hij erg stijf is, en dat dat niet zo zou zijn (weet ik bij hem uit ervaring) als hij echt regelmatig wordt gereden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:44

*grijnz* dat is het nadeel van een bijrijdpaard.

Met een eigen paard heb je dat meer zelf in de hand. Nu ben je ook afhankelijk van anderen die er op rijden. En helaas, die doen dat niet altijd op de manier zoals je dat zelf zou doen Lachen.

Succes met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:38

Is het niet mogelijk zelf een paard te kopen en een bijrijder te zoeken?
Misschien iets om over na te denken.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:03

Ik heb ongeveer hetzelfde bij de hand gehad. Ook een fries paard, waarmee het helemaal niet klikte. Ik heb toen toch maar gezegd dat ik er geen lol in had en dat het gewoon niet klikte. De eigenaresse vroeg toen of ik één van haar IJslanders (waar ik af en toe al op reed) 'fulltime' wou doen. Dat heb ik geaccepteerd en heb vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt en ben nu zo blij als een kind Lachen

Maar goed, voor jou ligt het kennelijk anders, ik rijd gratis en de eigenaresse heeft nogal wat paarden, dus mogelijkheden te over. Maar als het niet klikt tussen jou en het paard, kan je idd beter op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard. Het is toch je hobby?

זכור

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:21

Je rijdt voor je plezier, en als je er geen plezier in hebt,
en je denkt dat je er dat ook niet inkrijgt, is het misschien slim om te stoppen...
En dan heeft dat niets met doorzettingsvermogen te maken, maar met eerlijk zijn, en een moeilijke, maar wel zo eerlijke beslissing...

succes met je keuze!
En zoektocht!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, amber15, Christel1, EliseXJoelle, HarmanyL, moeshie, Patriesje, Vlindy, Waratje en 121 bezoekers