Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ik vind het juist zo goed gaan met Odis
maar dat is natuurlijk van buitenaf makkelijk te zeggen.
je gaat hem dadelijk vast missen! En hij jou ook! x_Lys schreef:Dat vind ik ook een goedeje gaat hem dadelijk vast missen! En hij jou ook!
x_lieze schreef:Ik rij ongeveer 2x per week buiten, maar vaak wordt hij dan te fel waardoor ik er minder plezier in heb. Hij krijgt ook vaak vrij, we springen welleens en longeren. Afwisseling genoeg

x_lieze schreef:Ik rij ongeveer 2x per week buiten, maar vaak wordt hij dan te fel waardoor ik er minder plezier in heb. Hij krijgt ook vaak vrij, we springen welleens en longeren. Afwisseling genoeg
Ga anders ervoor even longeren of rijden. Dan is hij waarschijnlijk wel rustiger(als hij niet op blazer lijkt danxD) 
roxxxiejjj schreef:Je kan ook eventueel iemand vragen hem te rijden/verzorgen voor mischien 1 of meer dagen per week. Dan kan jou lichaam ook een beetje bijkomen. Als je de mogelijkheid hebt iemand te kunnen kiezen die redelijk hoog in de dressuursport rijdt wordt je paard toch nog wel goed getraind. Grondwerk is goed voor de band. Rijd je alleen of mag hij ook los en wordt hij gelongeerd? Je kan mischien ook wel met hem buitenrijden is goed voor je paard en je bent er even tussenuit.
. Ik rijd bijna altijd alleen, hij mag los in de wei en hij word 1x per week gelongeert. Buitenrijden doe ik ook 2x per week en na het rijden ga ik vaak nog eventjes buiten uitgalloperen als de grond goed is 
adnariM schreef:Ga meer "gezellige" activiteiten doen. Lekker een dag alleen poetsen, lekker wandelen, bitloos rijden, spelen in de bak. Echt waar! Doe het, het zal helpen
Maar zijn er geen veranderingen gebeurt in/om de stal? Nieuwe stal? Nieuwe paarden? Nieuwe mensen? Ander voer?? Dat kan er ook mee te maken hebben...

x_lieze schreef:roxxxiejjj schreef:Je kan ook eventueel iemand vragen hem te rijden/verzorgen voor mischien 1 of meer dagen per week. Dan kan jou lichaam ook een beetje bijkomen. Als je de mogelijkheid hebt iemand te kunnen kiezen die redelijk hoog in de dressuursport rijdt wordt je paard toch nog wel goed getraind. Grondwerk is goed voor de band. Rijd je alleen of mag hij ook los en wordt hij gelongeerd? Je kan mischien ook wel met hem buitenrijden is goed voor je paard en je bent er even tussenuit.
Hij is heel eenkennig en van mijn ouders mag ik geen bijrijder dus dat doe ik hem niet aan. Grondwerk heb ik het geduld niet voor en ik heb het welleens geprobeert maar dan gaat hij maar een beetje sjokken en saai staan kijken dus ik heb het idee dat hij dat ook niet geweldig vind. Ik rijd bijna altijd alleen, hij mag los in de wei en hij word 1x per week gelongeert. Buitenrijden doe ik ook 2x per week en na het rijden ga ik vaak nog eventjes buiten uitgalloperen als de grond goed is
roxxxiejjj schreef:Ga je alleen naar buiten? met een rustig paard wil het ook weleens helpen. Hoevaker je gaat hoe leuker het voor beide wordt:). Ik rijd vaak met mijn pony buiten (bijna altijd:P) ik vind de bak nogal saai. En Hij is ook erg fel buiten. Als hij gaat gaat hij maar dat doet hij verder nooit. OP de terugweg is hij op 1 pad niet te houden en als ik niet wil dat hij gaat galoperen mijd ik dat pad. Ga anders ervoor even longeren of rijden. Dan is hij waarschijnlijk wel rustiger(als hij niet op blazer lijkt danxD)
[/qoute]
Ik ga altijd alleen omdat ik niemand heb om mee te gaan. Ik sta op een pensionstal voor 4 personen en de rest van de paarden zijn al ongeveer 10 jaar niet van het erf afgeweest en er rijd iemand niet. Verder is het hier niet echt geweldig buitenrijden in de gevaarlijke polder
als ze het allemaal zoveel beter weten

(ja het is een makkelijk paard maar om hem daarna weer goed aan het lopen te krijgen ben je weer een paar dagen verder)
) maar daarna gaat het gewoon goed. kijk het even af, misschien ligt het er ook aan dat je niet zo lekker in je vel zit vanwege je heupen?