Zelf vragen of je voor iemand mag rijden? :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Zelf vragen of je voor iemand mag rijden? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 22:39

Ik weet niet goed waar ik dit moest posten, maar hier is het toch wel vrij algemeen é Lachen.

Bij de mensen waar ik al meerdere paarden gereden heb, staat een hengst 5 jaar en net zadelmak. Maar ze doen er niets mee Schijnheilig , alleen af en toe eens zadeltje op en dan even de bak in en laten "lopen".
Nu was de eigenaar net bezig van "en hij zou meer uitgebracht moeten worden", "hij staat teveel stil", "ik vind geen ruiter", "...". Het kwam er dus op neer dat hij vnl. in zijn stalletje staat en af en toe bereden wordt en vooral dat ze willen dat hij bereden wordt.
Nu zou ik eigenlijk willen vragen of ik er niet mee zou mogen rijden, ik heb al meerdere paarden van hem gereden, maar met de laatste ben ik moete stoppen omdat ze echt wel elke dag gereden moest worden.
Maar die hengst zou makkelijk paar dagen kunnen stilstaan ...

Hij is dus echt mak, in verhouding met de andere twee beren die ze hebben. Hij is rustig in de omgang, kijkt zelden naar merries ookal staat er de stal voor hem eentje Lachen, is keilief en knuffelig en ik ken hem sinds hij 3 uur oud is Lachen. Het is echt een schatje ...

Maar is dat nu niet héél héél erg onbeleefd en raar als ik vraag of ik hem niet mag rijden? Zouden jullie dat doen?
Of wacht je liever tot mensen het je aanbieden?


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:27

Als je het op een nette manier brengt kan het volgens mij geen kwaad.
Ben jij vroeger nooit langs de deuren gegaan of je die pony in het land mocht borstelen?(wij wel Haha! )

Je kan het altijd vragen ze zullen je heus niet ineens weg sturen.
Jij wilt iets voor hun doen,nou dat kun je best vragen.
In de trant van:Als ik er nou s op zou mogen rijden dan krijgt hij wel zn beweging etc etc.

Niet geschoten is altijd mis!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:31

Tuurlijk kan je het aanbieden. Ze kennen je al en bovendien geven ze zelf aan dat ze graag willen dat er weer wat met de hengst gedaan zou worden. Misschien dat dat ook wel een beetje een hint naar jou toe was en dat ze misschien verwachtten dat jij zou zeggen: "Oh dat wil ik wel doen hoor". Ik zou er gewoon nog eens op terugkomen. Je kunt het subtiel brengen door gewoon te praten over de hengst en of de eigenaar er al een bijrijder voor heeft gevonden en als hij dat nog niet heeft dan geef je gewoon zelf aan dat je het wel wilt.
Gewoon proberen. Jou kennen ze al en vertrouwen ze waarschijnlijk ook goed, dus ik denk dat ze liever hebben dat jij ermee aan de gang gaat dan gewoon een bijrijder die zich door middel van een mailtje of telefoontje heeft gemeld. Dan heb je nog geen idee wie je voor je hebt..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:56

Als eens gehoord van het gezegde: "nee" heb je en "ja" kun je krijgen?

Als je het niet vraagt, zal het ook nooit gebeuren.
En als je het wel vraagt is de kans groot dat ze "ja"zeggen...

Bovendien heb ik het gevoel dat ze je al een beetje hebben gevraagd door de opmerking "er zou meer op gereden moeten worden"

Een ding moet je wel bedenken: die hengst kan niet makkelijk een paard dagen stilstaan. Het zou niet eerlijk zijn tegenover het dier als je een trainingsprogramma zou hebben, en daar naartoe zou werken.

Als je een dag heel hard hebt gewerkt, kun je hem de volgende dag niet ongestraft stilzetten. Dat is niet goed voor zijn spieren.
Onregelmatig voer (beter gezegd hoeveelheid ervan is ook niet goed)

En voel je jezelf in staat om een 5 jarige hengst konsekwent te benaderen?

Je suis Charlie.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:09

Je zou het natuurlijk kunnen aanbieden. Gewoon een beetje tussen neus en lippen door laten vallen, van joh, ik zou hem ook nog wel kunnen rijden.

Maar wat cassidy ook zegt, je moet dan niet denken, de ene keer wel, en dan weer stil laten staan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 08:16

Ik zou het gewoon aanbieden. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Hou er wel rekening mee dat je dan ook conseguent met zo'n dier aan de slag zult moeten. Maar dat zul je met de eigenaar moeten bespreken.
Ik zou zeggen: "ga ervoor".

* To Belg, or not to Belg *

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:59

Ik zou het wel aanbieden, om dezelfde rede als linda250, nee heb je, ja kun je krijgen!
Mij is het vaak gevraagd of ik een paard van iemand wou rijden dus ik heb het nooit aangeboden, maar in dit geval zou ik dat wel doen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:02

ik zou het gewoon vragen..
Vragen kan altijd.
en ik denk dat die man het erg leuk zo lijken als ik het zo hoor..

Nouja Succes Lachen

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:01

Gewoon doen!!!!!!! Nothing to lose.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 17:27

Hier is het inderdaad niet echt de gewoonte dat je deuren gaaf aflopen enzo ... ik zou trouwens ver moeten wandelen om een paardenmens te vinden en dan woon ik op de boerenbuiten! Alleen varkens en koeien vinden de mensen hier leuk.

De eigenaar is zo'n beetje mijn "vervang" opa ... kom daar al van mn 3e .. kreeg ik altijd een snoepje en mocht ik z'n bomma zitten Lachen, zijn leuke foto's van ... ik een klein metertje op zo'n reus van 1.70, maar lijkt wel schattig Lachen.
Met zijn andere paarden mag ik idd rijden, zijn wel spring of fokpaardjes maar daar zijn ze niet zo aan gehecht. Die hengsten daarentegen is een ander paar mouwen, hij heeft een jaar lang ongeveer de een of andere Appie op "huur" gehad ofzo om er veulentjes van te hebben ... en uiteindelijk zijn dat dus drie snoepies van hengsten geworden en 3 merrieveulentjes (nu staan zijn stallen ineens weer allemaal vol ... en dan vraag hij zich af hoe dat komt ).
Maar die bruine is gewoon iets apart: kort paardje, groot, breed, manen die zo keikeilang zijn en dan zo leuk krullen, die lieve grote ogen, dat neusje dat altijd over de deur hangt als je binnenkomt en dan zn tong uit zijn mondje laten bengelen ... Lovers .
Ik klink net een verliefde puber!

Maar wel een klein vraagje bijkomstig Knipoog. Ze hebben vnl. springpaarden zo van die "gespierde" driftkikkertjes en dan een paar merries voor de fok. Maar eventueel mag er wel een dressuurpaardje bijkomen.
Nu hebben ze mij altijd voorgehouden dat paarden met een bepaalde bespiering en bouw beter voor die of die tak van de sport zijn ... maar hoe kom ik dat te weten?
Het zou natuurlijk enige tijd duren voor er echt sprake komt van een bepaalde richting in te gaan, maar dan kan ik dat eventueel ook al laten doorschemeren dat hij volgens mij bvb beter de dressuur ingaat Lachen (hoop ik toch).

Morgen denk ik dat ik even langsga, moet toch dringend naar de nieuwe voilières gaan kijken en dan maar even héél voorzichtig aanbrengen dat ik het anders wel wil doen.
En wat he stilstaan betreft, het zou niet zo zijn dat hij andere dagen gewoon op stal staat. Hij wordt losgegooid of gelongeerd alleen niet bereden en misschien valt er wel iets te regelen zodat hijzelf hem toch een keertje in de week zou kunnen doen. Ik kan nl. enkel van donderdag tot zondag of maandag, dus hij zou dan 3 of 2 daagjes zonder rijden moeten kunnen. Maar ik denk dat dat wel moet kunnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx en 31 bezoekers