In en uit de lappenmand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

In en uit de lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 15:52

Dit topic is bedoeld om snel updates te kunnen plaatsen en bijlezen over paarden die ziek zijn -heel breed begrip- en weer beter zijn geworden. Ga je gang met het vullen van het topic! Pling
Veel sterkte aan hen die met zieke hoefgenoten te maken hebben.

balance
Moderator Over Paarden

Re: In en uit de lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:03

Het eerste berichtje is al gelijk van mijn eigen pony. Gisterenavond wilde ik een kudde lid dat alleen in de wei had gestaan introduceren bij twee andere leden waarvan er een de kleinste en nieuwste aanwinst is van de groep. Ik bleef erbij en had mijn man standby aan de telefoon. Hij is dan ook direkt komen helpen toen de oudgediende de kleine niet al te zuinig begon te meppen. Ze zijn onmiddelijk weer gescheiden maar vanmorgen zie ik de pony stram en stijf rondlopen. Verdorie toch. Dat heeft wel even nodig om weer te genezen denk ik. Ach gut

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:07

Hier kun je bijlezen en meebomen over Dreamer, de pony met ontwrichte heup wiens veulen doodgeboren is. Ze heeft veel fans vergaard.

http://latigo.marestare.com/forum/index ... c=6233.375

Overigens zag ik mijn eigen pony net door de bak stuiven. Hij staat alleen nu, beetje 'ziekenboeg'. Hopelijk wordt hij door dit soort bewegingen niet nog meer stijf.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:05

Gelukkig, d'r zijn geen zieke paarden meer blijkbaar. Hier gaat het ook prima met de pony. Althans, ik zie er niets meer aan.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:36

leuk dat het goed gaat met de pony

mijn paard had onlangs koliek, en toen ik aankwam lag ie neer. ik heb hem rechtgetrokken en rondjes stappen. DA geweest, hij dronk te weinig. dit was omdat ie dus water heeft staan in zijn stal in een ijzeren bak. meneertje had bang van de bak Vork loos paard.. altijd wantrouwig..
nou, injectie gekregen en een uurtje later was het ergste voorbij. nieuwe bak gaan halen en nu ligt in de ijzeren bak zijn eten, en de ijzeren bak is nu zijn beste vriend Vork

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:55

Nooit bedacht dat te weinig drinken tot koliek kan leiden... Maar het klinkt wel logisch. Heb je hem aan huis staan? Ik ben blij voor je dat hij nu weer beter is. Koliek is toch iets waar we allemaal stiekum voor vrezen bij onze paarden denk ik.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:29

ja ik wist het eerst ook niet
de DA is dan met haar hand in de darmen gegaan en zijn mest was echt hard ..

hij staat bij mijn oma en opa, lekker op de wei, dus de kans op koliek is nu een pak kleiner