Op oudjaarsdag zijn hof en ik onderuit gegaan...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Op oudjaarsdag zijn hof en ik onderuit gegaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 10:48

Haj!

Dinsdag heb ik gereden op Hof en daarna zijn we omgevallen… Ze waren daar aan het karbit schieten en de heenreis had ie nergens op gereageerd en in de bak liep ie ook zo rustig en best wel lekker. We zouden weer naar huis toe (wij moeten eerst een stukje over de weg, rijden bij een ander in de bak!) en het plastic van de kuilbult (ofzo!) wapperde en hof durfde er niet langs… dus ik was er even af gegaan zat er voor het rooster weer op, rooster over we hebben nog een paar passen gedaan en KNAL!! Dat was ook de hardste knal die ik die dag gehord heb Knipoog Maar Hof (en ik) schrokken ons te pletter en Hof ging op de kletter… In de Bocht wou hij rechtsom en ik linksom… en toen… wrieeet gingen we onderuit… waarschijnlijk is Hof op zijn knieën gegaan en met zijn neusje over de grond… En ik ben eraf gejoekeld naar rechts toe op mijn zij… Hof stond gelijk weer op en wist even niet wat hij moest doen volgens mij want hij heeft nog even stilgestaan daar… of hij moest even van de schrik bekomen ofzo… maar ik heb nog “Hoffie” tegen hem gezegd en toen is hij weggedraafd… Gelukkig hadden Ragna (bokkertje) en haar buur het gezien. Ragna heeft Hoffie opgevangen en haar buur heeft me in de auto naar de boerderij gereden… Ik heb er dus niet meer op gezeten Boos!( Ik had het welk graag gewild alleen de auto stond al voor me klaar enzo Knipoog haha! Schade was er een beetje…. Het dekje kan je denk ik niet meer gebruiken… Mijn rijbroek was kapot (heeft mijn moeder al weer gemaakt!), mijn knie, hofs neusje en het zadel zitten twee krasse ofzo op… Dat valt dus nog wel mee!

Mijn moeder denkt dat ik een engeltje op mijn schouder heb gehad… Nou ja… Dan zal Angel (mijn verzorgpony’tje is in juni 2002 gestorven) wel over ons hebben gewaakt !!

Veel zeggen dat je ook niet moet rijden met Oud & Nieuw en blablabla… Alleen als alles goed was gegaan had het opeens wel gekunt…:?

Vanmiddag ga ik met behulp van Bokkertje er weer op Lachen Het is niet dat ik bang ben ofzo om er weer op… Maar ik vid het wel een fijn gevoel dat er iemand bij is! Alleen dinsdag toen ik thuis zat was ik er wel even bang voor… dat ik niet meer op hem zou druven rijden. Aangezien dat met Vedor ook is gebeurd… ik was er ook afgevallen, heb daarna nog 2 keer in de bak op hem gereden en nu nooit meer Verdrietig Maar Vedor bokte ook (nog) na de tijd… Niet dat ik er door het bokken af ben gevallen, toen ben ik meestal wel blijven zitten maar we waren buiten aan het rijden (in galop) en hij sprong naar de andere kant van het fietspad en poef… daar lig ik! Maar Hof zou nu niet gaan klieren, zo is hij niet, dat weet ik wel zeker!!

Kusje Miranda!


Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:04

Dat carbid schieten is zeker vervelend! Mijn verzorgpaardje schrikt er ook regelmatig van. Ik kan me best voorstellen dat je even bang was! Buiten is t nog vervelender om onderuit te gaan. Ik heb t een keertje in de bak gehad, en dat was ook niet fijn. Veel succes de volgende keer!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:20

bij ons deden de buurjongends het telkens, steeds 3 keer achter elkaar, Stacy reageerde eerst nauwlijks maar ze werd er steeds banger voor.
Ik had d'r los in de bak en ze croste de hele bak door!

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:27

hé Yolientje, ik herken jou fjordjes wel! Ze staat toch in de wilgen? Dan moet je ook wel weten waar Stacy staat, op Pension Huisman tegen over de Sanding de bak ligt aan de weg dus dat kan je niet missen,
Naz, MC, Pjotter en Minkyboy staan er ook, elke dag op stal is een bokt meeting Haha!

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:04

poedersuiker dat jij en je pony samen zijn gevallen.. ik zou me echt een hartverzakking zijn geschrokken als er karbit naast me werd afgevuurd Boos! gewoon de eerste keren samen met iemand gaan rijden totdat jij je vertrouwen weer terug hebt!! is best logisch dat je er niet zomaar opstapt. (heb ik ook niet gedaan na een best wel enge val van mijn pony.. ) zowel jij als je pony hebben er niks aan als je er ALLEEN en onzeker opstapt... ik zou dus ook eerst gewoon met iemand erbij gaan rijden

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:05

poedersuiker dat jij en je pony samen zijn gevallen.. ik zou me echt een hartverzakking zijn geschrokken als er karbit naast me werd afgevuurd Boos! gewoon de eerste keren samen met iemand gaan rijden totdat jij je vertrouwen weer terug hebt!! is best logisch dat je er niet zomaar opstapt. (heb ik ook niet gedaan na een best wel enge val van mijn pony.. ) zowel jij als je pony hebben er niks aan als je er ALLEEN en onzeker opstapt... ik zou dus ook eerst gewoon met iemand erbij gaan rijden
succes ermee

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:08

Citaat:
poedersuiker dat jij en je pony samen zijn gevallen

haha was ff de censuur vergeten Haha!

*\o/* *\o/*

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 21:59

Vanmiddag heb ik (weer) op Hoffie gereden!! Lachen Het ging best goed!!! in plaats van Ragna was Afke (maessie) mee en mijn vriendin!! Afke heeft Hof naar de bak gereden en eerst in de bak ook even... Op de plaats waar we gevallen waren stonden containers... Daar durfde meneer eerst niet langs! En op het weggetje, war op het einde die knal was, was ie heel erg aan het 'klooien'. Steeds stil blijven staan en dan achteruit lopen enzo... ik denk dat hij het ook nog wel weet! Toen heeft Afke er dus even op gereden en toen mocht ik erop!! Het ging heeel goed, Hof was heel rustig enzo!! Alleen ik had een spijkerbroek aan... ik kon niet in mijn rijbroek komen... na een kwartier ofzo had ik hem dan eindelijk aan maar hij zat een beetje gedraaid en doordat die dingen best wel strak zitten deed het heel zeer... dus broek weer uit en een spijkerbroek aan!!! Knipoog haha! Nou ja... pech dan! We waren allemaal ook helemaal doorweekt... het regende best wel hard... Maar toen ik erop zat heb ik niks van de regen gemorken!!!! Daardoor hebben we ook niet zolang gereden, en afke heeft hem ook weer veilig thuisgebracht! Knipoog haha! Nou ja... ik ben ook weer blij hoor!!!! Knipoog
Morgen gaan we weer... dan ga ik hem er naartoe rijden!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 21 bezoekers