Springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 12:09

ja je leest het goed ik had gisterspring les.
Ik was wel heel zenuwachtig en heb netjes een cap opgezet oja dat moet eigenlijk altijd maar ja.
Eerst een half uurtje netjes losgereden en dressmatig aan de bak toen balkjes lopen pfff dat was pittig dan weer dicht bij elkaar dan weer verruimen Daarna een laag kruisje van 30 cm hihi dat durfde ik wel aan het einde van de les tot het 10de gaatje gesprongen toen vond ik het wel weer eng maar toch gedaan had wel een pluk manen vast hoor. voorlopig niet meer springen hihi vind het nou wel weer genoeg geweest.
Wel was het even wennen vroeger heb ik geleerd alles te doen alleen de landing mocht het paard bepalen nu moest ik zo'n 2 mtr voor de hindernis al verlichte zit en hand naar voren laat 't 'm zelf maar uitzoeken tja en dan ging lot rustig 2 mtr van te voren af dus dat was minder achtja ik hou het toch maar bij dressuur:))

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:13

wat jij gesprongen. kon het niet geloven haha

Maar hartsikke goed van je. het is toch wel eens een keertje leuk. Enne die balkjes lopen kun je ook gewoon in de dressuur training inbouwen. is een hele goede oefening. voor een paard ook wel eens leuk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 12:16

hihi ik heb het zelfs op video vast laten leggen anders geloofd niemand me *pruil*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 13:01

He wat goed Pling .....vond je het toch niet een heel klein beetje leuk, en voor herhaling vatbaar Haha!
Heb je trouwens met Lot gesprongen?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 13:39

Precies Heike!
Ik heb het ook niet zo op springen (zacht uitgedrukt) maar balken...die gebruik ik de laatste tijd bijna elke dag.
Wordt ze een stuk losser van, je kunt het inbouwen in buigingsdingen, controle (gehoorzaamheids) oefeningen, en afwisseling natuurlijk...

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 14:05

Ik vind springen ook helemaal niets, maar ja mijn paard vind het zo leuk en 1x per maand is er bij de vereniging springles dus ogen dicht en gaan, maar ik durf alleen als het een kruisje is, een rechte balk die niet zo hoog is durf ik niet *LOL* Een paar keer met mijn vorige paard in een hindernis gevallen en zo. Mijn paard van nu is eigenlijk heel betrouwbaar met springen, maar leuk zal ik het nooit vinden. En ja, nu heeft hij natuurlijk een peesblessure gehad, dus heb ik het ultieme excuus om nooit meer te hoeven springen, eigen schuld, dikke bult, had hij toen in de paddock maar niet zo raar moeten doen dat hij de blessure opliep }> }> Balkjes lopen vind ik altijd wel erg leuk, degene die les geeft bij de vereniging brengt daar ook altijd veel variatie in. Over ballkjes door een S van hand veranderen bijv. Nou ik dacht dat ik mijn paard redelijk soepel en gehoorzaam had, maar boven balkjes, als hij zijn zweefmoment moet vergroten valt dat nog erg tegen. Of 2 balken op afstand van elkaar en dan de ene keer 6 galopsprongen ertussen, dan verruimen naar 5 of juist verzamelen tot 7 sprongen vind ik ook erg leuk. Ik moet alleen toegeven dat ik te lui ben om thuis balkjes neer te leggen. (moet er dan ook een heel eind mee sjouwen)

Navragen is beter dan afvragen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 16:51

He hardstikke gaaf! Ik wil ook wel eens een springende Lodewijk zien!

Kep ook lekker gesprongen vandaag. Geen gestress, geen gehaast, lekker mn eigen gangetje.

Ben in 3 kwartier van 60 cm naar 85 cm gegaan

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 16:56

Verhaal komt me bekend voor Laura!
Vorige week in de vereniigingsles lagen er ook nogal wat balken (die instructrice is nogal spring-minded zeg maar), in draf gáát het dan nog, als ik alleen een beetje rond moet rijden, maar in galop...op een gegeven moment had ze het changeren ontdekt en deed het vrolijk bij elke balk. Ik voelde haar denken'jippie, balk' en joeps, we zaten weer anders......was wel op te lossen met wat voltes enzo, maar moeilijke lijntjes over alleen nog maar balken op de grond is al moeilijk, laat staan als er hindernissen staan.....
Ik ben er in het verleden ook een paar keer raar afgekomen met springen, dus ook niet zo'n held meer...
Iedereen zeg btw wel altijd dat Amiga van die goede manieren heeft, vorige week bij de club zei heleen ook nog dat ze zo handig is.....maar ik durf nie!!! Haha!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:56

Hey Kim!
ja ik heb nog even gekeken..
Zag er leuk uit hoor!!!
Knipoog

I love to love!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 18:39

He wat goed van je!! Ga je het nou toch niet wat vaker doen? Voor de variatie? Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 20:02

goed man!*trots op jou*

soms is het beter om te zwijgen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 21:19

Volgens de mensen op de vereniging is mijn paard ook een talent (maar dat lijkt maar zo omdat ik hem zo goed begeleid Haha! ) en er hebben ook mensen gevraagd of ze hem uit mochten brengen in het springen, maar ja er zijn 2 problemen, ik wil dat niet en mijn paard laat alleen mij erop en een ander gooit hij eraf. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 13:25

Oke Kim die filmpje willen we zien dus he.

Goed hoor dat je bent begonnen met lessen of lekker voorje paard.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 09:28

Wat goed Kim! Vond Lot het leuk? Vast wel!

Wie weet, volgt er nog eens een super springcarriere na de dressuur!

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, ChelseaAyLee, Dunkeedoo, H_W_, Miriam91, Sintara, Zonnebloem24 en 116 bezoekers