Ailin ziekjes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Ailin ziekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 14:27

Gisteren toen ik bij ailin kwam stond ze nog opstal omdat de wei helemaal ondergelopen was. ze staat wel vaker een dagje op stal, als t echt slecht weer is maar de dag daarna geeft ze een extra bok als ze de wie ingaat en dan is het over. Maar gisteren had ze der hele stal overhoop gehaald en zat onder het stro. Toen ik haar uit stal haalde bleef ze erg duf, haar hoofd kwam niet ver van de grond en attent was ze ook niet, ook leek het net of ze om wild evallen. Ze deed haar hoofd opzij en ze stond dan niet meer lekker op der benen. eventjes aan de longeerlijn laten lopen om t ekijken of ze wat wakker werd als ze wat ging bewegen maar ook daar bleef ze duf. aandraven wilde ze wel maar normaal is ze altijd enorm fel en nu was ze vrij gewoontjes naar het duffe af. De stalhouder er maar bij gehaald en die dacht dat t misschien een vorm van koliek was,(ze stond namelijk ook een beetje opgetrokken). Ailin heeft 1,5 jaar terug een vrij ernstige vorm van gaskoliek gehad. Dus wij de DA bellen maar die had eigenlijk geen tijd en als het niet echt accuut was kwam hij liever niet. dus ailin weer op stal gezet maar daar ging ze meteen weer liggen, om kans op klem liggen te voorkomen hebben we haar toen in de buitenbak laten lopen maar dat ging niet van harte en ze vond het te nat om te gaan liggen. Ze wilde echt aandacht hebben en bleef bij ons staan, dus maar weer richting de stal gegaan. ze was niet lekker maar ook niet zo ernstig dat je er iets aan kon doen. 's avonds nog een keer terug geweest en toen stond ze er vrij attent bij had niet meer de stal overhoop gehaald. Gisteravond heeft de stalhouder haar er nog even uitgehaald en toen was ze weer iets duffer, ze wilde niet echt lopen en als je aan de achterbenen kwam sloeg ze af. Ailin is echt een lief paard en ik heb haar nog nooit moedwillig zien trappen of bijten richting mensen zelfs in de wei gebeurt dat zelden naar andere paarden. Vanmorgen toen ik er was, leek ze vrij normaal, ze liep goed niets stijf ofzo en ze had wel honger (terwijl ze de avond ervoor haar hooi had laten staan) ze was zelfs vrij vrolijk en bokte een paar keer, maar ga zometeen toch nog even langs om te checken.
Wat het is/was weet ik niet, misschien iets koliekerigs, of spierbevangen ze had zich de dag ervoor wel flink uitgeleefd in de wei en vrij intensief gereden, maar ik heb haar ook een hele tijd uitgestapt met halster en touw zonder zadel en ik twijfel of dat het is. Ze was vanmorgen niet echt gevoelig op de achterhand en ze liep ook niet stijf. Ik hoop dat het nu gewoon over is, maar zou toch wel graag weten wat t was. Ga er zo lekker weer heen om ff uitgebreid te poetsen en knuffelen. hopelijk knapt ze daar ookw eer wat extra van op.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:32

Getver marjo nooit leuk om je paard zo te zien.
beterschap met die arme lin

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:15

arme Lin... Gelukkig maar dat het vanmorgen al weer wat beter ging. Hopen dat t niet weer terugkomt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:25

Dan kun je je echt zo hulpeloos voelen omdat je niet weet wat er aan de hand is he ? Hopen dat het nu goed blijft gaan met Ailin.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:46

Ha die Marjolein,


Wat vervelend nou van die gekke koei Koe van je!! Laten we het hopen dat dit een 1malig spelletje van haar was.
Maar het kom toch niet door die week dat Linet en ik op de paardjes hebben 'gepast' he??


Succes! Grtjs Frank.

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 00:34

ze zal jullie wel missen dat zou t zijn. wil gewoon der eten weer opd e droge heuvel geserveerd krijgen Haha!
Vanmiddag was ze weer helemaal normaal, dus denk dat t of een buikpijntje was of iets spierpijn omdat ze zich enorm had uitgeleefd de dag ervoor ind e wei.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:53

Ow Marjolein dat was natuurlijk wel weer even schrikken. Ik ben blij te horen dat het nu weer beter met haar gaat. Geef haar maar een extra dikke knuffel!!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:41

Al nieuws hoe het vandaag met je beessie is of lig je nog lekker te slapen Marjo? Tong uitsteken Knuffel aan je babe.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 13:13

vandaag was ze weer gewoon ailin Haha!
had haar gister avond even aan der halstertje rondgeslingerd aan de longeerlijn en helemaal niets te zien, niet stijf zelfs zonder zweep erbij wilde ze nog hard. ben er net van terug en wilde even rustig rijden maar ind e regen is dat ook niets dus ga vanmiddag nog keertje terug (hopelijk verhuizen we snel dan staat ze mooi bij huis). denkd at het of een buikpijntje was waar ze niet echt lekker van was, of spierpijn van de dag ervoor en ze dta niet lekker uit heeft kunnen lopen omdat ze op stal stond. we zullen t wle nooit weten. ben nu alleen blij dat mijn meisje weer helemaal der vrolijke zelf is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maartje_M, nien81, Oza04, wend2009 en 29 bezoekers