ideale rijkleding gevonden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

ideale rijkleding gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:57

Een tijdje terug had ik al een topic geopende met de vraag wat jullie allemaal dragen in de kou. Ik heb altijd de neiging me super dik aan te kleden maar dat gaat echt ten kosten van je eigen beweeglijkheid.
Van Lielle kreeg ik de tip eens te kijken naar thermo ondergoed voor hardlopers e.d. Verleden week ben ik dus de sportwinkel ingestapt op zoek naar dergelijke kleding. Ik heb een thermohemd met lange mouwen aangeschaft van Craft en een microfleece sweater van Columbia. Ondertussen heb ik het ook al uitgeprobeert en ik ben echt enthousiast.
Het materiaal is zo dun dat het lijkt alsof je maar heel weinig draagt maar ondertussen is het echt lekker behaaglijk Cool . Het voert heel snel het vocht van je lichaam weg waardoor je niet te snel afkoelt maar laat maar weinig kou naar binnen toe. Met dit weer heb ik tijdens het rijden geen overjas nodig. Met die gure kou kan ik hier het beste een windstopper of een dikke fleece trui overheen dragen. Die heb ik nog niet maar daar ga ik ook nog naar op zoek in de uitverkoop Knipoog
Voor iedereen die als een Michellin mannetje op paard zit is het zeler de moeite om eens sportkleding voor handlopers of bergbeklimmers te proberen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:06

Klopt helemaal, bij de sportzaak kun je heel erg goed dat soort kleding kopen. Zelf heb ik thermospul van Odlo, Falcon en Campagnolo. Het is en blijft beter en goedkoper dan de spullen van anky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:09

Zelf heb ik ook een thermo shirt.
Het is denk ik vooral het snel afvoeren van het zweet wat het zo behaaglijk maakt.
Want vaak krijg ik het niet koud onder het rijden, maar daarna op stal als ik Kawa nog aan het verzorgen ben.
Met een thermo shirt heb ik daar minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:22

Lovely schreef:
Het is en blijft beter en goedkoper dan de spullen van anky.

Of het beter is zou ik niet weten en ik was ook niet van plan om het te gaan testen Knipoog . Maar het is absoluut veel goedkoper en de materialen zijn hetzelfde. Ik heb ook een heel leuke windstopper gezien voor E60,- in de uitverkoop, normaal iets van E100,-

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:45

die van craft zitten echt super. ik rijd er nu al een aantal jaar mee. Mijn ouders en mijn broer lopen allemaal. Dus die hebben ook heel wat van dat spul. Ik heb het toen een keer gerpobeerd en was ook gelijk verkocht. Ik heb gelijk ook zo'n trui met lange mouwen en kol gehaald. Nadeel is alleen de prijs. Maar die goedkope warmte truien zitten helemaal niet warm .Dus heb ik het er ook graag voor over.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:09

Ik heb van Craft een shirt met lange mouwen en een lange onderbroek,
met die koude van een paar weken geleden had ik die allebei onder mijn normale rijkleding aan en ik zweette me echt het ongans! Zo warm Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:46

Ja ik draag ook al jaren een shirt van craft. Omdat ik erg transpireer is dit beter dan bijvoorbeeld een katoenen shirt dat zeiknat wordt! Verschillende laagjes van fleece eroverheen en je hebt geen last van kou of te warm!
Voor betaalbare fleece shirts en vesten kan je ook bij Bristol terecht!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:47

HUH een windstopper van 60 euro???
Waar!!!!

Ik heb me al suf lopen zoeken naar zo'n ding maar overal zijn ze peper duur.

Ik heb gisteravond gereden en ik had een t'shirt aan zo'n dun koltruitje van Campignolo en mijn winterjas(de blauwe uit de divoza gids van 99 euro) en ik had het bloedje heet Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:27

Mooi dat je goed geslaagd bent! Mijn vriend draagt ze met fietsen en is er ook zeer over te spreken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:33

Is idd een goede tip, maar je moet er dan echt voor gaan naar zo'n winkel. (Dat is iets dat ik zo weer zou vergeten en vervolgens nog koukleum...)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:59

Die lange onderbroek heb ik dus ook in een sportwinkel gekocht, niet tegen de kou maar tegen doorrijden. Haha!
Bevalt prima, maar is precies zo duur als die je in de ruitersportzaken kan kopen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:55

Thanx voor de tipik ga ook maar eens kijken of ze hier aanbiedingen hebben

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:29

Jura schreef:
Die lange onderbroek heb ik dus ook in een sportwinkel gekocht, niet tegen de kou maar tegen doorrijden. Haha!
Bevalt prima, maar is precies zo duur als die je in de ruitersportzaken kan kopen!

Maar dat is toch niet met een zeem hoop ik?
En met lang bedoel je tot bijna aan de knieen of..?
En zijn ze sterkt?

Ik heb nu voor doorrijden lange sloggie onderbroeken, maar strek zijn ze niet.
Dus misschien is dat wel wat.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:37

Tot nu toe ging er altijd een 50 denier panty onder mijn rijbroek, maar das eigenlijk nog te koud als het vriest... Knipoog

Maar goed, fleecetruien heb ik wel, die zijn heerlijk warm, en een thermo shirt daar zal ik maar eens over nadenken! Lijkt me echt superheerlijk!

Jippie veel plezier met je nieuwe kleding, ik vind je in 'normale' kleding al zo goed uitzien, laat staan hoe je er nu uitziet... }> Je kunt wel model staan bij die folders met Anky kleding! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:41

Van Odlo heb ik de lange onderbroek, die loopt tot de enkel en is dus eigenlijk meer een soort legging, de stof is heel dun,maar isoleert echt heel erg goed.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:03

Thermo-ondergoed of thermo-shirts heb ik nog niet, maar ik heb drie weken geleden geïnvesteerd in een windstopper van Gaastra. Het is een Gaastra-pro met drie-lagen systeem, wind- en waterdicht en heel licht om te dragen. Ik heb een hekel aan jassen tijdens het rijden: ik zit erop (ook als ik de achterflappen loshaal), ik kan me er niet lekker in bewegen en vaak krijg ik het er ook erg warm in. Mijn Gaastraatje is model trui met verstelbaar elastiek aan de onderkant en doet het echt goed! Was een model van vorig jaar, weliswaar nog steeds flink aan de prijs (ondanks uitverkoop), maar de moeite waard!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:29

Ik vind een jas vreselijk en die gaat als het een beetje kan(het waait in Den Helder altijd zo) meteen uit...*LOL* verder heb ik gewoon een rijbroek aan en een t-shirt met trui. Heb het eigenlijk nooit koud Party!! (scheelt weer geld zo te horen Haha! )
Alleen mijn tenen willen weleens een beetje koud worden in mijn rubberlaarzen...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:05

Kleine verbetering: in Den Helder waait het altijd Haha! (lees: altijd als ik er ben, waait het).
Een korte jas is wel fijner en die blijven meestal wel het fijnste zitten tijdens het rijden, voor alle andere dingen wil ik wel graag een langere.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:17

Ik heb nooit een jas aan als ik op het paard zit, een thermoT-shirt (van de welkoop Bloos ) en een normaal Tshirt en een fleece trui en een bodywarmer, heb het eigenlijk nooit koud!

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 08:48

Steef schreef:
Ik heb nooit een jas aan als ik op het paard zit, een thermoT-shirt (van de welkoop Bloos ) en een normaal Tshirt en een fleece trui en een bodywarmer, heb het eigenlijk nooit koud!
BOFKONT!
Door stofwisselingsproblemen heb ik het altijd koud. Zelfs met 3 fleecetruien over 2 hemden en een sweater heen. Ik ga het proberen met de thermohemden en broeken. Al zou ik maar 2 truien uit kunnen laten, dan scheelt dat toch weer.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:47

Ik heb het ook altijd koud (en dat is geen aanstellerij). Zou willen dat het anders was, dat ik in de winter ook gewoon lekker alles kon doen wat ik normaal doe. Maar ik word buiten koud tot op het bot, wat ik ook aan heb, en dat blijft heel lang doorwerken. Boos!

Gisteren dacht ik er nog over om een thermorijbroek te kopen, maar ik denk dat ik toch voor de lange thermo-onderbroek ga (die 'legging' waar Lovely het over heeft lijkt me wel wat). Het 'laagjes-effect' pas ik al heel lang toe, maar als je met één laag extra al geholpen bent, dan zit je ook niet als een michelinmannetje in het zadel...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:44

Ik heb dus ook een thermo broek en shirt met lange mouwen. Heerlijk!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:49

Belker"]
[quote="Steef schreef:
Ik heb nooit een jas aan als ik op het paard zit, een thermoT-shirt (van de welkoop Bloos ) en een normaal Tshirt en een fleece trui en een bodywarmer, heb het eigenlijk nooit koud!
BOFKONT!
Door stofwisselingsproblemen heb ik het altijd koud. Zelfs met 3 fleecetruien over 2 hemden en een sweater heen. Ik ga het proberen met de thermohemden en broeken. Al zou ik maar 2 truien uit kunnen laten, dan scheelt dat toch weer.
[/quote]maar je moet eens weten hoe koud ik het heb als ik niet op een paard zit! *bibber*z

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 07:49

Misschien moeten we wat meer vet kweken?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:27

Liever niet... Van kou heb ik alleen in de winter last, van vet het hele jaar. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bernadth99, DogWords, Mo_86, Plonspony, Taucha, Vagabondo en 38 bezoekers