Likt aan mijn hand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Likt aan mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 10:22

Grappa heeft een nieuw iets bedacht. Als ik mijn hand op hou dan likt hij deze helemaal af. Hij stopt pas als ik mijn hand weer weghaal. Het kan geen tekort aan zou of wat dan ook zijn. De liksteen hangt gewoon in zijn box, hij krijgt geweekte grasbrok, normale biks en bijna onbeperkt hooi.
Volgens mij is het bedel gedrag voor snoepjes. wel erg grappig.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:08

Er zijn heel veel paarden die dat doen.
Mij is altijd vertelt dat dat is omdat een mensenhand zout smaakt en dat vinden ze lekker.
Weet niet zeker of dit zo is hoor

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:18

Jah SANEX dat is bij honden ook zo dus denk bij paarden ook wel.
Vroeger dacht ik altijd dat ze het deden omdat ze me lief vonden Haha!.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 13:18

Kan het niet zijn. Hij heeft een liksteen en hij deed het ook neit eerder. Het lijkt eerder op gedrag wat hij heeft ontwikkeld om een snoepje te krijgen. hij likt een paar minuten, duwt tegen mijn zak aan en gaat weer verder. Hij kan zo rustig 10 minuten je hand staan likken. Dan ben ik het zat.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:29

Laiser doet het ook alleen maar als hij in de wei staat. En hij weet dat hij niet hoeft te werken, maar lekker in de wei mag blijven. Op stal of ergens anders doet hij het niet.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:34

Die van mij heeft ook een liksteen maar doet het alsnog,misschien is die van jou er pas sinds kort achter dat jouw hand eigenlijk best wel lekker smaakt Haha!

en ik denk dat mensenhanden weer anders smaken dan zo'n zoutblok

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:50

SANEX schreef:
Er zijn heel veel paarden die dat doen.
Mij is altijd vertelt dat dat is omdat een mensenhand zout smaakt en dat vinden ze lekker.
Weet niet zeker of dit zo is hoor


sanex je hebt gelijk. zout vinden paarden heerlijk, kan me niet voorstellen maar ja!
marengo loopt tegenwoordig mijn hand op te eten, en neemt dan gelijk mijn knopen mee, beest ziet geloof ik niet meer helemaal zitten Scheve mond

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:21

ik heb eens van de buurvrouw aangenomen,
dat als een paard je hand likt, dat hij eer van je wilt weten

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:59

Ik heb ook wel eens gehoort dat je handen naar zout smaken..bij ons doen zowat alle pony's het dus ik vind het niet vreemd en het is ook geen gebedel...naja missgien kwa pony/paard verschillend

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:39

Bij konijnen is het zo als ze je likken (en het is niet om zout) dan wil hij/zij je vriendje zijn...dus ongeveer het zelfde als Novelle zegt

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:35

Extreme is op dat gebied echt extreem! Hij likt aan alles! Handen, muren, poetsbakken,...
Maarja, we zullen hem maar laten doen zeker?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:26

het is vreselijk, vind je niet! Jildau doet het ook altijd tot je hand er helemaal ruw van wordt....nee ik vind het niets maar ja, wat doe je eraan he..je hand weghalen maar ofzo

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:29

Als ik mijn pony Beer bijvoorbeeld vroeger een appeltje gaf kon die me hand daarna wel opvreten! Echt uren lang kon die er aan likken. Zo lief vond ik dat altijd wel, zo grappig gevoel ook! Mijn Shet Furie doet het trouwens ook. Maar niet zo erg als Beer deed!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:20

mijn verzorgpony likt ook werkelijk alles af icl moi... Vingers aflikken Haha! vind ik niet erg.. maar soms heeft ze knoflookspul (tegen hoesten en dat is me toch sterk stink spul, als ik het in mijn hand heb proef ik de knoflook in mijn mond Misselijk ) gegeten en dan ben ik dus degene die naar knoflook stinkt Boos!