Trainingsdag Patrick vd Meer

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

astridh

Trainingsdag Patrick vd Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 16:34

Onze vereniging heeft een aantal trainingsdagen georganiseerd met Patrick vd Meer. Over de vorige dag had ik verschillende reacties gehoord van zeer positief tot 'niets aan gehad' dus ik was heel benieuwd hoe het was om zelf te rijden, vandaag was het dus zover.

En ik moet zeggen ik ben zeer tevreden. Patrick had niet echt een stokpaardje maar iedere combinatie werd op het zwakke punt geholpen. Ik ga maar even uit van mijn geval.

Max is erg loperig en voorwaarts van zichzelf maar daardoor kom ik vaak niet echt aan rijden toe en is het tempo niet echt onder controle. Ik moest dan ook in draf op een volte waarbij ik hem wat extra rond moest instellen en dan het tempo verlagen, naar heel langzaam draven toe tegen stap aan waarbij de achterbenen flink aan het werk gezet moesten worden. Daarbij wel de hals op lengte houden. Pas als hij bijna stapt weer een paar passen wegrijden waarna het geheel herhaald wordt. Op deze manier had ik veel meer tempo-controle en kon ik zowaar het achterbeen extra activeren. Bij het voorwaarts rijden bleef hij mooi over de rug gaan en maakte grote tactmatige passen. Een goed uitgangspunt dus om mee verder te trainen.

Bij het aanspringen vanuit de stap wordt Max nogal wat zenuwachtig en gaat wat lopen zoeken. Hierbij moest ik met hem met het binnenbeen iets naar buiten zetten (schoudervoor), op de buitenteugel nageeflijk houden en op het moment dat hij goed nageeflijk is aanspringen waarbij de druk op de buitenteugel heel goed gehandhaafd moest blijven. Op die manier voorkwam ik dat hij over de buitenschouder weg loopt en ontkomt aan het gebruik van het binnenachterbeen. Hij werd er wel een beetje 'heet' van maar hij sprong heel mooi gesloten aan zolang als ik maar mijn buitenteugel eraan hield. In de galop het zelfde verhaal, terug laten komen op de buitenteugel en de aanleuning herstellen door voorwaarts te galopperen. Gelukkig had ik gisteren in de les met mijn 'vaste' instructrice ook al aan de druk op de buitenteugel gewerkt en is lengte in de hals houden een vaste kreet van haar, dus het geheel liep vloeiend in elkaar over.

Ik heb weer een paar hele fijne momenten mogen voelen en dat is toch waar je het voor doet nietwaar (ik althans wel Haha! ). Ik vond het heel knap dat Patrick in 1 uur 3 combinatie's zo gericht kon helpen en niet bleef steken in een 'standaard'-verhaal. Kortom ik ben zeer tevreden en ik ben benieuwd of er meerdere bokkers zijn die ervaring hebben met deze ruiter/instructeur (Jura en Claudia, jullie zijn toch ook naar zo'n dag geweest Verward ).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:43

Leuk dat het zo goed ging!!

Mn vriendin gaat elke vrijdag naar hem toe om les van um te krijgen en zij is er ook goed over te spreken!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:35

Idd erg fijn om eens les te hebben van een ander. Vaak hebben ze er net een iets andere kijk op, waar jij vaak erg veel aan hebt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:57

Ik heb ook meegereden vandaag, ik wist niet eens dat jij meedeed!
Vorige keer deed ik al mee met Razin en vanmorgen met Orri. Orri was heel druk in het begin en vond het enorm spannend met al die vreemde paarden. Aan het einde van het uur was hij dan ook drijfnat, maar het was goed gegaan en ik heb een paar waardevolle tips gekregen van Patrick!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:11

Ik heb vorige keer meegereden, en vond het ook heel goed.
Je mag niet van een clinic verwachten dat iemand die jou en je paard nog nooit gezien hebben, je meteen uit een dal helpt ofzo, maar hij pakte wel meteen mijn zwakste punten aan, dus die had hij al snel in de gaten, hoewel ik menig jurylid (ja ik weet het ik hoor ook bij dat groepje Knipoog, maar ik hou mezelf voor dat ik het wel zie Lachen ) hiermee voor de gek heb kunnen houden.
Hij heeft er dus zeker kijk op.
En hij heeft zelf ook een Belisar, dus moet hij er wel kijk op hebben en een goede smaak hebben. Haha! Cool

SG, je wordt nooit vergeten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:40

Leuk dat het zo goed is bevallen bij jullie allemaal *LOL*
Ik had me opgegeven voor een clinic van Herman Wientjes bij ons op de vereniging(serie van 5 lessen), maar dat is niet helemaal goed gegaan. Ik ben nu al drie keer door verschillende mensen gebeld dat ik niet op de lijst sta, maar de coördinator blijft volhouden dat mijn zusje en ik in de tweede en derde les zitten...Verward Morgen dus maar weer bellen...Haha!

Volgens mij hebben wij trouwens hetzelfde type paard Astrid Haha! Ik moet altijd precies dezelfde oefeningen doen als ik les heb Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie