ideale rijkleding gevonden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:52

Zonder zadel rijden houd je ook wel warm. Alleen dat zie ik nog niet zo vlug gebeuren op Grappa. ben blij dat hij zijn angst voor zadels en dekens op zijn rug een beetje begint kwijt te raken. Ik zou niet graag zand gaan happen omdat hij schrikt van mijn wiebelende lijf op zijn rug.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:55

Zonder zadel rijden op Ameretto heb ik afgelopen zomer twee keer gedaan, en daarbij heb ik me voor het eerst van m'n leven doorgereden. Die scherpe rugge(n?)graat is niet echt fijn. Dus nee, die tip werkt bij mij helaas niet.

Wat ook wel een beetje helpt, is in beweging blijven. Vooral niet hele einden of rondes gaan stappen, maar lekker blijven draven en galopperen (ik zie dan altijd wel erg op tegen het uitstappen). Alleen die vingers, die houd ik nooit warm, zelfs niet met dikke fleecehandschoenen. Zou er ook speciaal thermo-ondergoed zijn met handschoenen er aan vast? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:18

Er zijn van Odlo wel handschoentjes van hetzelfde materiaal als het andere thermospul, voor onder je gewone handschoenen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:22


Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:27

Karin schreef:
Zonder zadel rijden op Ameretto heb ik afgelopen zomer twee keer gedaan, en daarbij heb ik me voor het eerst van m'n leven doorgereden. Die scherpe rugge(n?)graat is niet echt fijn. Dus nee, die tip werkt bij mij helaas niet.
Wat ben ik blij met die lekkere ronde ruggengraad van mijn pony. mocht ik het proberen dan weet ik nu al dat hij lekker zit.

Maarrre kijk eens bij Mountain Horse, die hebben nu speciale handschoenen en 3 vingerwant in een. wel duur, wel redelij keffectief. goed winddicht, warm en waterdicht. Werkt bij mij op het paard goed, op de scooter minder. Met -10 had ik met die wanten op de scooter het ook nog ijskoud.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:38

Bever verkoopt Odlo, en de andere merken, net als trouwens de betere buitensportzaken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:09

ik heb het eigenlijk nooit koud tijdens het rijden. heb meestal ook alleen een t-shirt en een fleece trui aan. Ik vind het ook heel vervelend als het regent en ik moet een jas aan om nog een beetjs droog te blijven.

Zo gauw ik klaar ben met rijden en weer een beetje ben afgekoeld (mijn paard verzorgen is voor mij een prima cooling down) doe ik pas weer een jas aan.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:17

het word dus tijd dat ik dat spul ook eens ga kopen Haha! merk ik alweer