Dilemma; over werken en een paard houden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:51

dat ligt eraan waar jij je prioriteiten stelt de mijne zijn heel simpel als mn knollies t maar goed hebbeb dus een droge stal en zomers lekker buiten en ik werk in de zorg dus onregelmatig het is dus verschillend wanneer ik heen ga maar er staan bij ons hele lieve meiden die er wel voor zorgen dat ze dan hun eten krijgen en binnenstaan als ik smorgens ben geweest het is net wat je zelf lekker vind

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:02

Nu heb je alles in eigen hand. Op een pensionstal niet. Misschien is er een tussenweg. Ik werk parttime, 30 uur per week, heb 3 vrije middagen. ik sta op een luxe pensionstal. Ik mest zelf. Overdag zet stalpersoneel Grappa en Napoleon in de paddock. Zo nodig kan hij ook de draftrainingsmolen in. na mijn val van zolder was dat makkelijk. Meestal besteed ik zelf veel tijd aan hem. wij zijn er meestal minimaal 3 uur en al die tijd gaat ook echt in hem zitten. Maar, ik denk zelf dat hij zich prettiger zou voelen op een rustiger, simpeler stal waarbij hij veel op het land kan. deze pony heeft moeite gehad met zich thuis te voelen. Zijn stal is niet zijn 'veilige' stal. ALs ik bij Katja kom en ik zet hem in 1 van haar stallen dan gaat hij gelijk rollen. Dat zal hij in zijn eigen stal nooit doen.
Kijk naar wat je paardje wilt. Aandacht is belangrijker dan het rijden. Zeker als ze zichzelf beweging kunnen geven.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:54

Wauw Dapperdier, er is dus redelijke mogelijkheid dat je Blizz straks niet meer kan onderhouden?

Nou ja da's flauwekul, er zijn altijd wel oplossingen denk ik maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Lachen

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:22

heb je in die jaren dan niet gespaard ervoor dapperdier?

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:09

't Ligt er ook verder aan wat je wilt - ik werk 32 uur en heb mijn paarden thuis. Dat heeft konsekwenties: als we een dag weg willen moeten we iets regelen. Een vriendin van mij is veel weg voor haar werk. Zij heeft gekozen voor een pensionstal waar ze (bij wijze van spreken) 's morgens kan bellen dat ze pas 3 dagen later weer terug is. alles wordt dan voor haar geregeld: ze verzorgen en rijden haar paard totdat ze terug is.
Ik moet zeggen, ik zou ons 'spulletje thuis' niet willen missen, maar af en toe lijkt het me toch wel erg luxe dat je kunt bellen van 'maar nu even niet'!