Western of engels?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Western of engels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 19:50

Hoi ik heb een belgisch trekpaard Lovers die ik western rijd en dat gaat best goed. Alleen bij mij in de buurt wordt geen les gegeven, wedstrijden zijn kilometers verderop en ik kan geen bit in lomp grote uitvoering krijgen, dus dacht ik om maar weer engels te gaan rijden ook omdat ik mijn paard voor de wagen beleer en dan zijn de teugelhulpen van western en mennen zo verschillend dat ik denk dat mijn paard in de war raakt. Wat nu? Engels zadel hoofdstel en bit heb ik in lomp grote uitvoering en dat past. Wedstrijden en les zijn hier in de buurt, maar het is zo anders! Ik weet het niet meer , wat zouden jullie doen in dit geval?

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel


Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:00

wat jij het leukst vind...
je paardje weet het verschil tussen rijden en voor de wagen staan echt wel.
er zijn ook mensen die dat allemaal doen
dus gewoon doen wat jou het leukst lijkt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:37

Als je ment werk je vooral met je stem- en zweepcommando's. Je gaat pas echt teugelhulpen gebruiken als je aangespannen dressuur gaat rijden. Isabeau staat bij mij 100% in het tuig, maar wordt ook door diverse mensen op allerlei manieren bereden.
Mander rij ik western en hem ben ik aan het beleren voor de wagen.
Zoals Plien als zegt, je paard weet het verschil echt wel tussen een zadel en een wagen! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 10:11

in duitsland (loesdau of kramer) dacht ik gisteravnond te lezen dat die bitten van 16, 5 cm (!!!!!) hadden

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 10:45

Je kan toch prima met een engels bit rijden aan je westernhoofdstel? En misschien kun je een instucteur/ instructrice aan huis vinden?
Ik zou gewoon doen wat jij zelf het liefste doet.

* To Belg, or not to Belg *

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:46

Ik gebruik ook engelse bitten, dat maakt niets uit, gewoon wat lekker zit voor je paard.
Bij de duitse Ebay hebben ze trouwens regelmatig grote bitten te koop. En les, ja, dat kan een probleem zijn. Je kunt proberen iemand te laten komen. Dat is prijzig, maar als je prive les krijgt, kun je om huiswerk vragen en om de week of maand les nemen.

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 21:23

Ja eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Gewoon doen wat ik én m'n paardje het leukst vinden en das dus western ! En nog bedankt voor jullie reacties. Groetjes lin

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:54

ik zou western blijven rijden met je belsje mijn zusje is nu op de western-tour en rijd marion dus met een westernhoofdstel met een normaal 'belsen'bitje....niemand die wat ziet en het staat nog steeds heel stoer....Ik stuur je even een PB-tje, want mijn zusje had namelijk net een vraagje over western en belzen Haha! dus komt mooii uit!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, ComscoreBot, Ilonaa1994, Mira283 en 38 bezoekers