Ilindra zeer vermoeiend voor Cerise en Dorine! :))

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Ilindra zeer vermoeiend voor Cerise en Dorine! :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 21:38

Jaaa vandaag kwamen Ilindra (oftewel Lia) en haar man Albert bij Cerise en mij op bezoek! Party!!

Het begon al met de taart die ze in haar handen had toen ze binnen kwam... Lekker dat die bleek te zijn! Vingers aflikken
Maar daar bleef het niet bij.
Ze hadden cadeaus voor me meegenomen!

Ik kreeg een fleece deken oftewel plaid voor bijv. op de bank, lekker warm... Lovers en mooi! Peter is er ook blij mee trouwens... Haha!

Ook had ze nog een okergeel shabrak wat ze niet meer gebruikte, met bijpassende bandages, echt gaaf!
Nou gebruik ik zelden bandages maar ik zal er nu toch eens aan moeten geloven! Word ik dan toch ondanks alles ook een Boktsnob? Is het de stiekeme invloed van Kim en Lia? *LOL*

Verder nog een grote zak met snoepjes voor Cerise, dus ik zag het al helemaal voor me: mijn verwende heksje zou nog meer verwend worden... Schijnheilig

Na de koffie en de taart en een hoop geklep en geroddel (over Bokt natuurlijk! }> ) vertrokken we met de schitterende auto van Albert en Lia naar de boerderij waar Cerise staat.

Daar aangekomen hoosde het nog steeds. Met bakken viel het uit de hemel.
Maar het voordeel van (onze) stallen is: ze zijn overdekt. En de zadelkamer en de poetsplaats ook. Tong uitsteken
Dus in eerste instantie hielpen we Hetty mee alle paarden binnen te zetten, en daarna stonden we met z'n allen droog en gezellig kennis te maken enz.

Cerise mocht eerst wat worteltjes enz. op stal eten, daarna werd ze uit de stal gehaald door mij en gingen we haar poetsen.
Albert heeft vreselijk sterke armen en ik geloof dat Cerise voor het komende half jaar geen jeukjes meer op haar lijf heeft.... *LOL*

Na het opzadelen konden we met Cerise naar de buitenbak en het was zowaar minder hard gaan regenen! En niet zo koud, dus al met al viel het mee!
Lia klom op Cerise en ging haar los rijden.
Cerise was reuze nieuwsgierig naar hoe dit vrouwtje haar zou behandelen, vond haar wel aardig, ze mocht in het begin aan een vrij lang teugeltje rondlopen maar toen kwam het moment van de 'arbeid'.

Arbeid?
Wat is dat?
Tante Lia, ik vind dat je nu wel erg zit te zeuren dat ik die achterhand moet gebruiken... Frusty We komen zonder die rugspieren toch ook wel vooruit?
En ik wil mijn kop soms omhoog doen zodat ik alles nog kan zien en leuk afgeleid kan worden door wat er ergens anders gebeurt...
Tante Lia waarom moet ik nou steeds op je letten en allerlei kanten op en moeilijk buigen? Das alleen maar lastig.

Nou tante Lia, je hebt soms wel een lieve stem dat moet ik toegeven. Als ik meewerk klink je wel beter.
Maar we zijn nu al zo'n half uur bezig, de galop ook al gehad met moeite, dus ik ben het eigenlijk wel zat.
Even stil staan en in de achteruit... ja tante Lia, denk erom want ik ga huppen met mijn voorbenen! Dat betekent dat ik zometeen zou kunnen gaan steigeren! Extreme duivel

oliebol. Tante Lia je moet wel bang worden en toegeven hoor. Waarom doe je dat nou niet? Even de rest van mijn truckendoos weer proberen... oliebol werkt ook niet.
Hee ga je ineens een zweepje krijgen van oom Albert?
Verdorie nou mag ik niet eens meer een truck doen of ik krijg al een tikje.
Irritant wordt je wel hoor tante Lia! Boos!

Nou vijf minuten telkens een tik is wel heel lastig.
Schijnbaar kan ik het niet winnen.
Ach ja, ik probeer het de volgende keer wel bij Dorine, die is eerder moe... }>
Dan zal ik nu maar even nog wat gaan gehoorzamen, al moet ik zeggen, hijg...hijg...hijg... ik ben wel erg moe nou hoor.

Pfff moet je mijn vrouwtje nou eens dom foto's zien maken. Ze snapt niet eens hoe zo'n digi werkt, denkt ze dat dat goed komt?
Gna gna ik hoop dat Peter ze per ongeluk thuis wist...
(Dit is ook gebeurt! Haha! )

Oh heerlijk ik mag eindelijk uitstappen. Dorine op mijn rug, dat voelt een stuk vertrouwder. Ik hoef alleen nog maar te stappen, hoewel dat ook nog moeite kost hoor!
Pff ik heb het warm zeg. Scheve mond
Ah ik mag naar de stal...
Oh nee eerst gaan ze me nog poetsen met z'n allen... ah heerlijk voelt het wel...
Hee ik zie al dat er hooi in de stal wordt gelegd, ik wil nu al daarheen!
Niet?
Oh wat een heerlijke snoepjes tante Lia.
Ik vind jou nu wel weer errug lief. Lovers

He he, eindelijk weer op stal.
Hee tante Hetty had niet alleen hooi neergelegd.
Er ligt ook een restje slablaadje, en wat spruitjes? Wat zijn dat? Toch eens uitproberen straks. Vingers aflikken

Nou dag vrouwtje! Nee ik hoef niet binnenkort dat nieuwe dekje uit te proberen! Alleen met een buitenrit, dat wil ik wel.
Dag tante Lia en oom Albert.
Was toch wel leuk hoor! Jullie zijn weer heel anders dan mijn vrouwtje en toch ook minstens net zo lief!

Dorine:
Lia en Albert bedankt voor de fantastische dag en de cadeaus! Lovers
Jammer dat de foto's per ongeluk gewist zijn, dit betekent dat jullie nog maar een keer terug moeten komen toch? *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:44

Whahaha ik lig helemaal onder het buro.
Wat heb je dat weer leuk opgeschreven.
Maar zo te horen was het erg geslaagd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:28

Ja vandaag dan eindelijk Dorine en Cerise ontmoet.
Eerst even koffie gedronken, taart gegeten en uiteraard jullie allemaal uitgebreid besproken Haha!

Toen naar Cerise die echt op een fantastische stal staat, met een erg aardige "staldame" (Cerise denkt hofdame, maar zo ver wil ik niet gaan).
Het regende eerst nog maar aangezien ik een echte mooi weer rijder ben stopte het met regenen toen we gingen rijden Schijnheilig

Poeh dat was even wennen, ipv van een brede hoge gelderse een kleine wat smalle trakhener.
Wat wel heel grappig was was dat ze een paar "Händell truckjes" in haar repertoire heeft om onder het werk proberen uit te komen.
Maar net als Händell legt ze zich er ook wel bij neer en gaat dan toch maar aan het werk.
Als Dorine straks weer beter is en Cerise weer conditie en meer bespiering heeft zullen we vast de nodige topics gaan vinden bij "wedstrijden"

Dorine heeft Cerise daarna uitgestapt en zat gewoon te glunderen.
Daarna Cerise verzorgd en op stal gezet.
Toen Dorine naar huis gebracht.
Ze was erg moe geworden van alle inspanning (en mijn geklets Haha! ).

Wij zijn nog even naar Olympia in Arnhem gereden voor een paar zwarte chaps maat L, maar die waren (net als hier in A) niet op voorraad.
Al met al hebben we een erg leuke dag gehad.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 23:10

Ik zat inderdaad te glunderen op Cerise!
Ik had gedacht nog niet te kunnen rijden vanwege mijn zwakte, maar het viel reuze mee!
Heb naderhand ook niet eens erge pijn in billen en rug gehad dus....
Alleen een klein beetje heel ietsje maar dat heb ik gewoon elke dag even als ik lang zit op een harde stoel enz. Frusty

Ik ben dus ontzettend blij, ook omdat je Cerise ff lekker aan 't werk hebt gezet.
Ze kan vreselijk mooi lopen, als ze maar meewerkt he. En ook nog een conditie kweken, wat spieren erbij, goede training. Ja ooit wordt het nog wel wat. Tong uitsteken Tien jarenplan! *LOL* Maar we houden vol. Tong uitsteken

Cerise is niet een van de gemakkelijkste, ze was niet meer gewend te werken en dat liet ze merken ook! Maar uiteindelijk gaf ze toch toe en liet ze wat mooie ruime passen zien, mooie aanleuning, nou Lia mijn complimenten!!
Hoe zit trouwens een vzh-zadel Wintec met Equi-suede? Ging wel he? Knipoog
Voor mijn (op dit moment) gevoelige billen zit het in elk geval lekker, zo'n oud hard leren zadel moet ik nu niet hebben... Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:37

Leuk zeg om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Nou die tuiger van mij nog een keertje Lia.... Da's weer heel wat anders.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:40

Sjee.. dat klinkt gezellig!! Taart.. hmm.. Lust ik ook wel!
Jammer dat de foto's gewist zijn (of heeft Lia jullie gechanteerd, zodat ze per ongeluk kwijt raakten Verward )
Had het graag gezien!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:47

Lijkt me erg gezellig! Zo'n echt paarde-roddel-klets-tante-dagje....
Ik hoop dat er ook goede dingen over ons zijn besproken????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 10:56

Wat ontzettend leuk dat jullie eindelijk hebben gemeet! Uit eerdere verhalen van Lia hier op bokt had ik begrepen dat jullie dit erg graag een keertje wilden doen, en dan is het er toch van gekomen. Ik vind het een geweldig verhaal, en we hopen allemaal op méér!

Je suis Charlie.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:14

Wat een leuk verslag zeg!

Enneh, ik denk dat Dorine die foto's expres heeft gewist, zodat Lia nog wel een keer terug MOET komen! Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 16:30

maaike van de vis schreef:

Enneh, ik denk dat Dorine die foto's expres heeft gewist, zodat Lia nog wel een keer terug MOET komen! Knipoog


Eindelijk iemand die het snapt... Extreme duivel
Ja Lia moest even wennen aan zo'n totaal anders gebouwde trakhener (zelf heeft ze gelderse), maar over een tijdje als Cerise wat meer spieren heeft dan moet Lia haar nog maar eens een keer 'uitproberen'.

Of was het Lia zelf nou die werd uitgeprobeerd? *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:47

Dat was een gezellige meeting weer geweest. Maar ja wat wil je mat zo'n geweldige gastvrouw Knipoog

En Cerise erg hè al die bokt mensjes verschillende trucken uit de truckendoos kennen:P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Dartel, Domi_94, Elegance_, Lanoca, Maanon_, Nanu, noukso, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers