Stampede door wasbeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-01 08:16

Was weer lekker zootje vanavond. Ik was laat terug van m`n wek en het was al donker maar de paarden hadden nog geen krachtvoer gehad. Het hele zootje (op 2 na) loopt in het land, dus ik met m`n voeremmers naar het land. Het was stikdonker maar ik hoorde ze al aan komen rennen door de bagger. Ik voer een aantal paarden buiten het hek, en de voerbakken zo ver mogelijk uit elkaar want anders wordt het knokken. Dit is dus echt een routine, ze weten precies wie er waar eet en binnen of buiten de hekken. Ik hoef alleen het hek maar open te zetten en ze lopen vanzelf naar hun voerbak. Ik gebruik dus ook geen halsters en als er een uitgegeten is gaat ie grazen totdat de rest klaar is en ze weer in het land kunnen. Nooit problemen mee, ze zijn altijd heel rustig en makkelijk aan de manen te pakken en mee te nemen. Nou, bijna iedereen klaar en ik wou net de laatste twee paarden weer de wei in doet, ziet de ouwe bok van "in de 30" die normaal nooit een stap verkeerd zet een monster en gaat er in een kletterende rengalop vandoor. Weg, de donkere nacht in. En uiteraard het andere paard dat nog buiten het hek was (een 3 jarige) er achteraan. Ze konden niet bij de weg komen ofzo, maar het terein waar ze opliepen is heel groot en ruig. Dus ik met de auto er achter aan. de kudde in het land was ook gaan rennen dus dat maakte het vangen er niet gemakkelijker op. Na 10 minuten vond ik de oude pony, snel de auto voor haar geparkeerd en d`r gevangen. Ze was ongeveer een kilometer verderop. Maar geen spoor van de 3 jarige. Dus ik het hele terein afzoeken, niet te vinden. Toch maar even checken in de wei. Ik had de kudde weer gevonden en wat blijkt, liep ie er gewoon tussen! Was dus over het hek de wei in gesprongen. Ik kon niks zien in het donker en heb hem in de koplampen van de auto gezet. Hij had wat kleine wonden op zijn knieen maar was niet kreupel gelukkig. Wondjes schoongemaakt en na 2 uur eindelijk klaar met "voeren". Nou, ik voer dus nooit meer in het donker he! Oorzaak van deze hele stampede was trouwens een wasbeer. Ik ging nog even kijken op de plek waar de pony schrok en daar zat een wasbeer in de boom die grommende geluidjes maakte.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 13:28

wasbeertje.. aaah die vinnik altijd zo leuk.. maare waar woon je dan dat je wasberen in bomen hebt zitten....?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 13:49

jeetje daar schrik je wel van he? Ik was een paar jaar teug een merie uit de wei halen. (ook in het donker) Een vriend nam het andere paard mee.(ook merrie) Nu moeten we langs de wei van de buurman lopen. Daar stond ineens een ander paard op die ik niet kende.

Ineens sprong die uit de wei En liep door de draad heen)en ging naar de merrie die ik vast had. Die werd helemaal wild en ik moest haar loslaten. ze liepen gelukkig naar de buitenbak. maar daar begon hij de merrie te dekken. Dus ik roepen etc. Ze hadden toch geen hengst in dat weitje gezet ofzo?

Ze waren tegen elkaar aan het steigeren en toen galopeerde ze weer terug naar de wei. Die vriend had die andere merrie intussen ook losgelaten en zo hadden we dus drie losse paarden.

Toen is er hulp gekomen en hebben we de parden gevangen. Uiteindelijk bleek het Luc te zijn die op het andere weitje stond. Ook een paard van de manege. Een jong dier van 1.75 ofzo. Ik had hem echt niet herkend in het donker en ook niet verwacht daar. Tja. was wel erg geschroken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 21:51

Leven er wasberen in Nederland??
Heb ik nooit geweten. Maar goed, ik leef misschien in een achtergebied!! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Ann, Cantheon, Earth, GoogleAdsense, Koekie73, lonimma, MairiMacBran, mamabird, Nele80, redbutton, Vuri en 114 bezoekers