Hoe groot is de box van jouw paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 12:33

Maya schreef:
Bubbels, jij vind je stal vrij ruim met zo'm 3 bij 3,5. Zullen we even rekenen? 1.62 * 2 = 3,24, mmm dan kom je dus 24 cm te kort. Richtlijn is namelijk 2 keer de schofthoogte, en ook het liefst een rechthoekige box.
Mijn Haflinger Amanda (1.37) staat in een box van 4,50 *5,20.


Maar ik sta echt midden in de Randstad, dit is gewoon ruim hier! Verdrietig

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:07

Metel zijn stal is 3 x 3 zoals de meeste boxen wel zijn.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:34

Mijn Haflinger (1.49) staat in een stal van 4,5m bij 3,5m en dan heeft hij nog een 2 uitkijkramen met eentje naar buiten. De stal is lekker groot voor hem en kan er makkelijk in rondlopen.
Gr. Emma

pjotter
Berichten: 95
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Hoogeloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:53

pjot heeft een stal van 2,5 bij 3 hij is 1.43m. hij kan z,n hoofd buiten de box steken en hij heeft een raampje met uit zicht op de bak.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:00

ik heb zelf geen paard, de paarden die ik rij hebben enorme stallen, 4 bij 5 ofzo.

Maar wat vinden jullie vna 3 bij 3 voor 2 paarden? Overdag in het land, 's nachts zo op stal. Ik vind het geen slechte oplossing, anders is het houden van 1 paard maar mogelijk, en 1 paard=geen paard. ik heb het over normale paarden zeg maar, 1.65 ofzo.
ik ben gewoon aan het nadenken over mogelijkheden om ooit zelf een paard te houden. Je moet namelijk ook rekening houden met opslag, en als een gemeente niet mee wil werken, dan zou dit een oplossing kunnen zijn (niet dat het al nodig is, maar ik bedenk alle doemscenario's)

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:11

germie schreef:
ik heb zelf geen paard, de paarden die ik rij hebben enorme stallen, 4 bij 5 ofzo.

Maar wat vinden jullie vna 3 bij 3 voor 2 paarden? Overdag in het land, 's nachts zo op stal. Ik vind het geen slechte oplossing, anders is het houden van 1 paard maar mogelijk, en 1 paard=geen paard. ik heb het over normale paarden zeg maar, 1.65 ofzo.
ik ben gewoon aan het nadenken over mogelijkheden om ooit zelf een paard te houden. Je moet namelijk ook rekening houden met opslag, en als een gemeente niet mee wil werken, dan zou dit een oplossing kunnen zijn (niet dat het al nodig is, maar ik bedenk alle doemscenario's)


Lijkt me heerlijk voor die paarden. Kunnen ze lekker knokken 's nachts. Als je ruimte hebt voor maar 1 paard, dan moet je ook gewoon 1 paard houden. Dan heb je al veel meer dan de meeste mensen.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:25

Stacy is een D pony en staat is een stal van 3,5 bij 4,5

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:32

Greg (Welsh A) en Vanta (jaarling New Forest) hebben beide een stal van 3 op 3. (staan der enkel 's nachts in).
Foxy en Gypsy hebben een stal van 2 op 6, de voorkant is helemaal open (in de lengte, 6 meter deur hebben ze dus) en staan er enkel en alleen in als het regent. Haha! (is een loopstal)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:40

germie schreef:
ik heb zelf geen paard, de paarden die ik rij hebben enorme stallen, 4 bij 5 ofzo.

Maar wat vinden jullie vna 3 bij 3 voor 2 paarden? Overdag in het land, 's nachts zo op stal. Ik vind het geen slechte oplossing, anders is het houden van 1 paard maar mogelijk, en 1 paard=geen paard. ik heb het over normale paarden zeg maar, 1.65 ofzo.
ik ben gewoon aan het nadenken over mogelijkheden om ooit zelf een paard te houden. Je moet namelijk ook rekening houden met opslag, en als een gemeente niet mee wil werken, dan zou dit een oplossing kunnen zijn (niet dat het al nodig is, maar ik bedenk alle doemscenario's)


3 op 3 voor 2 paarden is echt veel te klein. Mijn jaarling kruipt wel eens bij m'n Welsh A (lekker gezellig) en dat gaat al nipt...
Een bokker heeft het op een keer erg mooi verwoord (ben der naam kwijt) als je op 3 hoog in een appartement woont neem je ook geen Deense dog.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:47

Die "Deense dog" dat was mijn uitspraak. Haha!
Ik ben met je eens dat je niet twee paarden in 1 box moet doen. Dat wordt oorlog. Wie van ons bokkers heeft in goede vrede een kamer met een broertje of zusje gedeeld? }>

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:01

Pava schreef:
Die "Deense dog" dat was mijn uitspraak. Haha!
Ik ben met je eens dat je niet twee paarden in 1 box moet doen. Dat wordt oorlog. Wie van ons bokkers heeft in goede vrede een kamer met een broertje of zusje gedeeld? }>



Neej dat ging niet goed nee... Scheve mond
Misschien als de kamer wat ruimer was geweest dat we ieders in een uiterste hoek hadden geleefd was het beter gegaan. Onze kamer was gewoon veel te klein Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:06

Die van ies is 20 bij meer dan 1 km, denk ik Tong uitsteken B)

Nee even alle serieus: Ies heeft geen stal, dus alleen een wei. En die wei is echt enorm (nu alle poorten openstaan) . En die wei moet ze delen m,et d'r 2 vriendinnetjes, maar dat vind ze geloof ik niet zo erg (zij is de baas Tong uitsteken)

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:13

Loolapelooza"]
[quote="Pava schreef:
Die "Deense dog" dat was mijn uitspraak. Haha!
Ik ben met je eens dat je niet twee paarden in 1 box moet doen. Dat wordt oorlog. Wie van ons bokkers heeft in goede vrede een kamer met een broertje of zusje gedeeld? }>



Neej dat ging niet goed nee... Scheve mond
Misschien als de kamer wat ruimer was geweest dat we ieders in een uiterste hoek hadden geleefd was het beter gegaan. Onze kamer was gewoon veel te klein Haha!
[/quote]

Je zal maar paard zijn en bij een wildvreemde soortgenoot in een box gezet worden.... Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:22

Ik geloof dat Flair haar box 3,5 bij 3,5 is... en ze is 1.45

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:28

Nou, ik heb dus eens gezien dat mensen 2 zusjes in 1 stal hadden staan (kortstondig, enige dagen), en dat ging echt perfect. Met 2 wildvreemde paardne zou ik het ook niet doen, maar dit ging echt goed. IN zo'n geval zou het best kunnen. Niet dat ik 2 wildvreemde paarden zou kopen en in 1 stal zou zetten hoor. Ik zit soms gewoon doemscenario's te bedenken, niet dat zoiets aan de orde is, moet ik eerst grond hebben, stal en huis, en dan kan ik een paard kopen. En als de grond er niet komt, dan wordt het een pensionstal, ik wil wel weidegang hebben voor het paard.
Ik zit gewoon even m'n gedachtenkronkels op te schrijven Knipoog
Laatst bijgewerkt door germie op 24-12-02 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:29

Tja, 2 zusjes van 1.65 in een stal van 3 op 3 gaat toch echt niet hoor...Dan mogen ze nog zo familie zijn als je zelf wilt, dat is gewoon niet groot genoeg.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:57

Heeft niemand hier een stand? Het lijkt alsof iedereen een enorme box heeft, en stands alleen iets zijn voor manegepony's.
Bij ons in de buurt ken ik geen privepaarden in stands, of in duoboxen, maar allemaal hebben ze een gewone tot grote box.
Maar wel op een manege hebben ze stands (en ik kan niet aanraden daar te gaan rijden).

Ik vraag me ook af wie er allemaal weidegang heeft voor z'n paard. Want ik weet zeker dat niet iedereen dat heeft. Ik vind weidegang toch wel belangrijk, zoniet belangrijker dan een stal, in de wei kan het paard gaan en staan waar het wil, lekker sprinten, eten, rollen enz. wat vaak niet in een stal kan. Liever geen stal maar wel wei (met zeg maar een schuilstal)dan een stal en geen wei.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:31

germie schreef:
Heeft niemand hier een stand? Het lijkt alsof iedereen een enorme box heeft, en stands alleen iets zijn voor manegepony's.
Bij ons in de buurt ken ik geen privepaarden in stands, of in duoboxen, maar allemaal hebben ze een gewone tot grote box.
Maar wel op een manege hebben ze stands (en ik kan niet aanraden daar te gaan rijden).

Ik vraag me ook af wie er allemaal weidegang heeft voor z'n paard. Want ik weet zeker dat niet iedereen dat heeft. Ik vind weidegang toch wel belangrijk, zoniet belangrijker dan een stal, in de wei kan het paard gaan en staan waar het wil, lekker sprinten, eten, rollen enz. wat vaak niet in een stal kan. Liever geen stal maar wel wei (met zeg maar een schuilstal)dan een stal en geen wei.


Isolda en Berber staan in een stand. Van 1,5 bij 3 meter.
Met heel veel weidegang en beweging.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:15

Felix en Danno wonen luxe.
Ze mogen weer echt paard zijn in een koppel, lopen dag en nacht buiten en hebben een enorme schuilgelegenheid.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:05

Ivanka heeft een stal van 3 bij 3, zelf is ze 1.63m en de stal is zo'n 2.60m hoog. En ze staat er alleen in als ze dat zelf wil, het is namelijk een in- en uitloopstal Pling

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:10

Ik heb in onze stal ook 2x stallen van 3 bij 3, voor pony's van rond de 1.40. Dus daar passen ze ruim makkelijk in. Nu is er 1 pony van 1.40 (Early) voor een tijdje weg en nu staan er 2 pony's van 1 meter en 1.20 samen in 1 stal. Gaat ook makkelijk, dus geen probleem Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:15

wij hebben verschillende stallen, namelijk 3x3 3x3.5 4x4, en nog een andere, weet niet precies hoe groot.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:10

Iets van 6x5 ofzo nog nooit gemeten maar er zijn zegmaar ook veel hoeken dus een beetje latsig te zeggen, en ook hoog.
Bunny en Elise staan er in een shet en een welsh, ze hebben dus genoeg ruimte, alleen omdat ze er door lopen is het gewoon niet schoon te houden Boos!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:27

Jordy en Argento hebben een stal van 6,5m bij 4,5 m,die ze met ze tweeen kunnen delen.
De deur staat de hele dag open dus ze mogen zelf weten of ze wel of niet in die stal gaan staan.