Niet het perfecte plaatje, maar plezier hebben we altijd.
In november heb ik een enorme aanval gehad op mijn rijtopic, waarbij ik echt de grond in geboort werd.
Ik moest maar een ander paard kopen, ik mishandel mijn pony etc etc etc.
Heeft me toen nogal aangegrepen, en toen heb ik het rijden zo goed als stopgezet.
Beetje gewandeld, gelongeerd, stapritjes buiten. Gewoon gezellig doen.
Maarja de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze altijd? En ik vroeg me af of mijn gevoel nou echt verkeerd was?
Ik heb zelf altijd het idee gehad dat het rijden gewoon goed ging, en dat ik hem niet tot last was!
Dus ik heb besloten een ostheopaat te laten komen, kijken of mijn gevoel nou echt verkeerd zat.
En die is donderdag geweest

Ik ben zo blij als een kind in een speelgoedwinkel

Hij had beetje spanning achter zijn oren, had wat moeite met zijn hoofdje naar boven uitstrekken. Daar oefeningetje voor gekregen
En hij had 2 minuscule blokkades in zijn rug, en daar ook buigoefening voor gekregen
En ALS ie uberhaupt last van me zou hebben, zou ie dat op een bepaalde plek probleem hebben maar was super in orde!
Bespiering in de rug was mooi gelijk, zadel heeft ze nagekeken, ligt goed !
Ze heeft bekken kantel oefeningen gedaan, en hij kan ze heel mooi kantelen !
Buiging in de heupen was ook gewoon goed

Ik heb tig keer gevragen of ik met mijn gewicht mag rijden, of ik ie er last van zou krijgen en ik mag gewoon rijden

Het is een flinke robuuste pony, en als ik gewoon doorga met afvallen is er geen enkel probleem

Dit overtrof gewoon mijn stoutste dromen, na 5 maanden beetje doelloos bezig zijn, mag ik weer lekker aan de slag met mijn kerel

En waarom nu pas een ostheopaat? Ik wou eerst gaan afvallen, eenmaal op gewicht een ostheo laten komen en vanuit daar weer te werk gaan met de tips die ze geeft. Maar de planning om gegooit en laten checken of ik uberhaupt schade toebreng