hoe is de relatie met jullie (verzorg) paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:13

Tsja, wat moet ik zeggen. M'n vz paard is lief tegen mij (behalve die keer dat hij m'n arm te pakken had Haha!) en ik lief tegen hem. Hij is niet superenthousisast als ie me ziet ofzo, maar volgens mij ligt dat ook niet in z'n karakter. Hij is er meer zo 1 van: komt 't vandaag niet, dan komt 't morgen wel Tong uitsteken In de bak loopt hij wel achter me aan als we alleen zijn, maar dat zal wel komen doordat ie cutting gefokt is Haha! Koe Bloos
M'n andere vz paard is ongeveer 'tzelfde (zijn familie Haha!)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 12:09

Ik denk wel goed. Ze hinnikt als ze me ziet aankomen, en als ik haar roep of haar toontje fluit Haha! En ze komt naar me toe als ik het hek van de paddock/wei openmaak en haar roep (of ze staat al te wachten)..

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:43

Ik ken Andrew al zo lang, en hij mij ook, vanaf dat hij 3,5 jaar is (nu 11,5) ik denk dat hij niet anders meer weet dan dat ik hem verzorg en rijd en aandacht geef (en lekkere hapjes, in het weiland laten, lekker laten rollen...) Andrew is altijd enthousiast als ik, maar ook de pensionhouder en waarschijnlijk ook zijn verzorgster binnenkomt. Als je eerst gaat staan kletsen gaat hij heel roepen. Eerst zachtjes, maar dan steeds harder. Soms staat hij te springen in zijn box (beeetje ongeduldig)Hij loopt naar je toe in het land als je hem roept, in elk geval altijd het laatste stukje. Hij loopt je achterna als een hondje en als je weg loopt als hij vaststaat houdt hij je heel erg in de gaten... Een erg op zijn verzorgers gerichte pony dus...
Hij is wel wat lomp af en toe (doorlopen, je opzij duwen omdat hij ergens bij wil etc. maar eigenlijk is hij een heel brave pony, ook met rijden. Bokt bijna nooit, steigert niet, gaat er zelden vandoor (hoogstens even wegrennen als hij schrikt) Jammer dat hij zoveel gezondheidsprobleempjes heeft... Maar het is een fijne eerlijke pony, met een eigen willetje dus als je echts iets wil, zit er wel uitdaging in...
Van beide kanten zit het dus volgens mij wel goed met die band. Ik wil hem in elk geval niet meer kijt, en Andrew is ook altijd nog blij me te zien!