Teken aub de petitie tegen paardenmishandeling in Mexico!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Teken aub de petitie tegen paardenmishandeling in Mexico!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:29

Dit is heel erg en zou ik eigenlijk aan niemand willen laten zien, maar ik doe het toch. Dit omdat het gewoon te erg is wat hier gebeurt én naar aanleiding van dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=900071. Daar zeggen veel mensen dat 't stom is om geen paardenvlees te eten als je wel koeien of varkens eet omdat 't allemaal dieren zijn. Maar kijk eens hoe de paarden in de link hieronder behandeld worden! Onder andere die paarden zitten in onze snacks. En ze hebben 't heel wat slechter dan koeien en varkens in Nederland!

Ik heb deze link in een mail van een dierenorganisatie gekregen met deze tekst er bij:

Dit op 'ambachtelijke wijze' verkregen paardenvlees wordt veelal verkocht naar Europa, enkele grote kroketten en bitterbal fabrikanten zijn ook grote en vaste afnemers. U kunt dit dierenleed dus niet eens afdoen als 'de ver van mijn bed show'! Middels onderstaande website kunt u ook de beelden bekijken, ik persoonlijk vind het echter geen aanrader.
De dieren worden werkelijk over de straten gesleurd en nog levend in stukken gehakt! Namens Dier en Project schreef ik de President aan, en met hem nog honderden anderen. Heel veel emailadressen zijn nu echter inmiddels geblokkeerd vandaar dat u beter bovenstaande petitie kunt tekenen.

Dit is een link met wat er gebeurt, maar wat je ziet is zeer gruwelijk, dus ik zou het jonge mensen, gevoelige mensen en mensen met een zwakke maag NIET aanraden om te kijken!

http://www.antifursociety.org/HORSE_SLAUGHTER.html

Om de petitie te tekenen hoef je geen gruwelijke plaatjes te zien, je kunt gewoon deze link aanklikken. Onderstaande link is dus de petitie, dat andere niet!

http://www.ipetitions.com/petition/endhorseslaughternow

ps. Ik zat te twijfelen of dit hier moet of bij Links, maar Links staat bij algemeen en dit gaat duidelijk over paarden, dus ik dacht hier. Als 't verkeerd staat: sorry!
Laatst bijgewerkt door Fitch op 14-03-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Re: Teken aub de petitie tegen paardenmishandeling in Mexico!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:33

Waar is dan de petitie? Of zit die in de link?

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:34

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:35

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:36

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:32

NATUURLIJK ook getekend!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:10

Deze paarden zitten niet in onze snacks, dit zijn slachtfabrieken, en zitten voornamelijk in amerika en canada

Ook in belgie zijn helaas paarden slachtfabrieken,
in nederland zijn er alleen kleine slachterijen die paarden slachten.

Desalniettemin blijft het natuurlijk vreselijk die paarden daar.
Maar dit is niet in nederland.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:38

Ik las het volgende eens ergens: 'je kunt de beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men met zijn kinderen en dieren omgaat'.
Over Mexico lijkt me dan genoeg gezegd, Spanje ook, Griekenland, het gehele Oostblok, en ja... zelfs ook Nederland voor een deel.
Mensen WETEN vaak wel wat er gebeurt, maar WILLEN vaak niets doen en/ of wijzigen in hun gedrag of consumptiegedrag. Want dat is mens helaas erg vaak; een egocentrisch en egoïstisch wezen.
Hier wordt ik niet alleen verdrietig van, hier lig ik wakker van.
En dat terwijl ik van het platteland kom en altijd op de boerderij heb gewerkt en dus wel wat met dieren gewend ben.... misschien juist, want een goede boer houdt van zijn dieren.
Bah, de mens is echt een gezwel op deze aarde....

Eet smakelijk trouwens!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:23

Ninx schreef:
Ik las het volgende eens ergens: 'je kunt de beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men met zijn kinderen en dieren omgaat'.

Ik denk dat daar zeker wel wat in zit. Ja

Ik heb de petitie getekend. Verschrikkelijke beelden trouwens.

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:30

Zeker getekend !!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:30

crossmonster schreef:
Deze paarden zitten niet in onze snacks, dit zijn slachtfabrieken, en zitten voornamelijk in amerika en canada

Ook in belgie zijn helaas paarden slachtfabrieken,
in nederland zijn er alleen kleine slachterijen die paarden slachten.

Desalniettemin blijft het natuurlijk vreselijk die paarden daar.
Maar dit is niet in nederland.

Het vlees wordt naar Europa verscheept voor onder andere Mora en een heleboel andere snackfabrikanten. Dat staat er zelfs nog bij! En ik zeg toch ook niet dat 't in Nederland is? In de titel staat zelfs Mexico, dus misschien keek je niet goed... Lijkt me ook niet zoveel uitmaken waar 't is. Als ik iets aan dierenleed kan doen, ook al is het maar één handtekening zetten, doe ik het. Of het nou in Nederland is of niet.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:38

"We, the undersigned, AMERICANS AGAINST HORSE SLAUGHTER,..."

Euh... mogen wij dan wel tekenen?

Ik ga verder niet kijken, kan me zo al goed genoeg voorstellen hoe erg het is. Ik wil best tekenen, maar ik wil de waarde van deze petitie ook niet onderuit halen door er handtekeningen in te zetten die niet geldig zijn.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:40

Ik heb 't gezien, maar ik heb de mail van een Nederlandse dierenorganisatie gekregen die zei dat elke handtekening er een is. Je hoeft bijv je woonplaats er ook niet bij te zetten, dus hoe weten ze uit welk land je komt?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:42

Vandaag in de krant gelezen dat sex met dieren strafbaar wordt, net zoals het hebben en versturen van plaatjes en filmpjes ervan.
DAt is voor NL in elk geval een hele stap vooruit!
Ik heb uiteraard ook getekend. Heb ooit eens filmpjes op youtube gekeken, en hoewel ik veel kan zien draaide hier mijn maag van rond en sprongen de tranen in mijn ogen Ja

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:43

Ik vraag me af waarom er steeds zulke topics worden geplaatst..

Ik heb niets tegen paardenvlees. Vind het verschrikkelijk dat dieren op zo'n manier worden behandelt. Maar ik sta achter het feit dat je daar niets aan kunt doen. Ookal teken je 1000-den petities, het blijft een feit dat dit gebeurt.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:48

MisMartine schreef:
Maar ik sta achter het feit dat je daar niets aan kunt doen.

Het is je mening dat je daar niets aan kunt doen. Dat is geen feit. Gelukkig heb ik wel hoop voor de paarden en daarmee een andere mening dan jij! En waar ik met dit topic naar toe wil lijkt me vrij duidelijk als je de titel leest...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:55

@ Fitch: Niet zo |3itchie doen hoor Nagelbijten / Gniffelen

Dit topic wordt toch weer dicht gegooid.

Hoedanook. Dit is de zoveelste "teken de petitie tegen de arme dieren" - actie.

Is er ooit al een actie "geslaagd"?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:57

Het lastige van deze petitie vind ik dat ik niet tegen het slachten van paarden op zich ben. Ik ben tegen de manier waarop het gebeurt, terwijl deze petitie volgens mij echt tegen het slachten is.

Maar ik heb toch maar getekend.

Ik ben inderdaad bang dat je er niks aan kunt doen en dat MisMartine gelijk heeft, maar aan de andere kant... niet geschoten is zeker mis. Ik wil het graag proberen, er geld aan geven en er mijn eigen levensstijl op aanpassen. Als iedereen altijd maar blijft denken dat er niks aan te doen is, zál er ook niks veranderen. Als echter iedereen die er zo over denkt zou gaan geloven dat ze wel wat konden doen, zou de wereld er toch al een stukje anders uit zien, denk ik.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:00

Inderdaad NImue. Ja Als iedereen altijd denkt 'het heeft toch geen zin' zal er NOOIT iets veranderen, hoewel de kans natuurlijk altijd klein is dat er daadwerkelijk iets veranderd. Dat zal ik niet ontkennen.

In Nederland is er een paar maanden geleden dankzij een burgerinitiatief (dmv petitie) een groot onderzoek uitgevoerd naar alternatieven voor de bio-industrie. Er worden nu veel moties aangenomen tbv dierenwelzijn, maar de bio-industrie meteen afschaffen kan natuurlijk niet.

In Engeland is er laatst iets aangenomen tegen dassenjacht dankzij een petitie. Kan dus wel!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:01

de filmpjes zijn erg maar wat heb je aan zo,n dunnen paarden daar zit toch geen vlees meer aan dus klopt het verhaal wel met het plaatje dit lijken wel paarden van brooke hospital for animals
begrijp me niet verkeerd ik ben hier tegen en ook tegen het vervoeren zonder water en dagen lang op een vrachtwagen
daarom klopt dit verhaal bij de plaatjes

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:03

Mmm, ze verwerken de organen ook in vlees. En ze zijn niet allemaal superdun. Het lijken wel gewoon zwaar verwaarloosde paarden die nog net 100 dollar op moeten leveren ofzo. Maar ik kan je natuurlijk niets garanderen mbt de plaatjes.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:11

MisMartine schreef:
Ik vraag me af waarom er steeds zulke topics worden geplaatst..

Ik heb niets tegen paardenvlees. Vind het verschrikkelijk dat dieren op zo'n manier worden behandelt. Maar ik sta achter het feit dat je daar niets aan kunt doen. Ookal teken je 1000-den petities, het blijft een feit dat dit gebeurt.

Wanneer iedereen zo was als MissMartine hadden vrouwen geen stemrecht, kregen studenten geen studiefinanciering, was er geen sociale zekerheid, deden kinderen nog kinderarbeid, etc...
Doordat er mensen zijn die van hun dikke luie reet komen en hun stem laten horen, veranderen er zaken.
Ik mag hopen dat jouw denkwijze een uitzondering is, anders ziet het er slecht uit voor deze wereld.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:30

Citaat:
Dit is heel erg en zou ik eigenlijk aan niemand willen laten zien, maar ik doe het toch. Dit omdat het gewoon te erg is wat hier gebeurt én naar aanleiding van dit topic: [NM] Paardenvlees zit in meer dan je denkt Daar zeggen veel mensen dat 't stom is om geen paardenvlees te eten als je wel koeien of varkens eet omdat 't allemaal dieren zijn. Maar kijk eens hoe de paarden in de link hieronder behandeld worden! Onder andere die paarden zitten in onze snacks. En ze hebben 't heel wat slechter dan koeien en varkens in Nederland!

Wat heeft dat met het feit te maken dat de paarden daar slecht behandeld worden vraag ik mij af Verward
Overigens zullen het hellaas vast niet alleen de paarden zijn die daar slecht behandeld worden.. Jammer dat ze niet ook iets hebben voor de koeien en de andere dieren, ik ga zo tekenen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 11:41

Omdat sommige mensen in dat topic zeggen dat paardenvlees minder erg is dan koeien en varkens omdat 't toch allemaal dieren zijn en paarden zelfs vaak beter behandeld worden bij een slagerij ofzo. Maar hier is dus te zien dat dat niet zo is. En deze paarden zitten wel in onze kroketten, als je die eet tenminste.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:55

Ik heb niet gekeken, maar ik heb wel de petitie getekend.