Wat zijn jullie paarden hun...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Wat zijn jullie paarden hun...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 19:37

Wat zijn nou jullie paarden hun typische winterstreken?

Domingo is in de winter zoiezo heel fris, welk paard niet, maar hij schrikt dan bijv. van alles! Bijv. zakken of andere "stomme"dingen waar ie normaal niet van opkijkt Verward
Als ik gewoon rustig aan het stappen ben buiten en ik loop over het gras en er ligt een omgevallen boom, gaat die (gevaarlijke) gek aangalloperen en over die boom heen springen Scheve mond

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:38

Collin is ook een stuk frisser.
Hij wil als we buiten gaan rijden een stuk harder(nog harder dan normaal).
Als ik hem dan rustiger wil laten stappen,gaat ie heel hard trekken en passageren langs de weg. Haha! heel stout!!!


xxxxxx Karin en Collin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:48

Lois is nu moeilijk met 4 beentjes bij de grond te houden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:02

Ik merk met Yorghos geen verschil. Behalve dan dat ik een stuk zachter zit op zijn rug... Hij is niet frisser dan normaal, maar hij staat dan ook gewoon buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:06

Kawa is in de herfst altijd extra maf.
Vraag me niet waarom, maar dat is nu al jaren zo.
Maar in de winter of lente merk ik niet veel.
Hij is wel wat frisser, maar niet lastig fris.
Meer het fris wat je wel lekker voor je aan het werk kunt zetten *LOL*

Hij komt wel elke dag buiten, dus dat scheelt wel.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 20:14

runningkawa schreef:
Meer het fris wat je wel lekker voor je aan het werk kunt zetten *LOL*

Hij komt wel elke dag buiten, dus dat scheelt wel.

Domingo is in de herfst (tis eigenlijk nog herfst) ook zo, dat is echt fijn!! Dan kan je echt alles doen met weinig moeite!


Domi komt ook elke dag buiten in de binnenbak of buitenbak, maar veel maakt het niet uit!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:35

High Spirit, is normaal zo sloom als het maar wezen kan maar swinters sjeest ie heel de bak door, echt gaaf gewoon. Marengo is ook super fris. en Dirk is en blijft de rustheid zelfe.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:33

Hmm Piep is juist niet vooruit te branden, hij voelt zich opperbest met warm zomerweer en dit vindt hij maar nix...

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 08:58

Die van mij is net een dieseltje hij moet eerst effe warm lopen en dan heeft ie weer zijn eigen vlotte tempo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:09

Ze negeren de zwaartekracht nogal regelmatig, oftewel hun pootjes hangen niet tot op de grond *LOL*

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:23

Volgens mij hebben wij last van winterspoken op stal. Normaal schrikt ze in de binnenbak nooit ergens van, maar nu zijn 2 hoeken heel erg eng. Zou denken dat het aanstellerij is, maar de andere paarden durfden er ook niet langs. Ach ja, kan er wel om lachen. Ze kan nu iig heel snel in de achteruit. Oefenen we dat ook meteen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:28

Ik kan Camil geen dag meer stil zetten want dan is het de volgende dag gewoon vliegen en niet serieus rijden... Boos!
Gister was het echt heel erg, ze was in stap heel ontspannen en toen ging ik aandraven ging ze allemaal met haar hoofd schudden dus toen schopte ik een keer erin en toen bokte ze me toch hoog... Niet normaal. En weg was ze, super hard racen.
Vraag me af hoe dat word als ze straks geschoren is over een week.. Scheve mond

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:46

Michelle is niets anders dan normaal,ze is gewoon zo lief altijd,doet niks fout,ze kan weleens schrikken buiten of in de bak,maar dat doet ze altijd dus.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:51

Tot nu toe is het bij Fayette vooral: "Vrouwtje, ik wil niet op de wei!!!! Ik wil op stal blijven!!! tis veeeeeeeels te koud buiten en het waait en, en, en,en.." Haha! En dat noemt zich een Tinker

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:56

Mijn merrie is aan de hand soms wat onstuimiger, maar met rijden is er niks mis.

Mijn ruin gaat bij koude temperaturen pas goed lopen, die kan absoluut niet tegen warmte. Warm is voor hem al 15 graden... Hij zal nooit een pas verkeerd doen, is zo koel in zijn koppie.

In de herfst is hij wat humeurig, ook met rijden, dat is me ondertussen wel opgevallen.

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:42

vorige week donderdagw as er niets ana de hand toen ik met haar t bos inging (6toen waren we al een tijd niet t bos ingeweest) maar toen ikz ondag ging en t extra koud was zag ze opeens een stuk meer enge dingen. kon er wel omlachen schattig zo'n paardje dat denkt dat kaboutertjes zich op de grond verschuilen

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:51

Baloe is altijd rustig, dus nu met dit weer ook!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:39

Ivanka is de rustheid zelve zeg ik altijd, nu ook *LOL* Ze reageert nu alleen wel beter op mn been, maar dat is alleen maar fijner Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:51

Misty is wat vlugger in de winter, en stappen doen we blijkbaar niet meer aan, maar voor de rest nog niets apart. En afentoe geeft hij eens een vreugde bokje. Het scheelt wel dat hij de hele dag op de wei staat.
Mijn vorige pony bokte het eerste kwartier alleen maar en die moest ik maar zijn gang laten gaan, en dan was het na een kwartier gewoon goed. Tja, zij hebben het natuurlijk ook wat kouder, en zodra ze harder gaan worden ze warmer:)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 18:58

Domi heeft nou weer iets nieuws!

Als ik rustig aan het stappen ben, dan denkt ie: Ik wil terug! En dan stopt ie en draait ie om en als ik hem dan aanspoor gaat ie steigeren *LOL*

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:01

Niet met beide benen op de grond blijven staan.
Nep schrikken is ook een van zijn favorite bezigheid, maar als hij een oplawaai krijgt is het meestal wel (even Koe ) klaar..
Nouja, kort samengevat: FEL Party!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:37

miesie schreef:
als ik hem dan aanspoor gaat ie steigeren *LOL*


En steigeren vind je goed, zo te zien aan je smilie?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 19:41

Nee, maar tis wel lachwekkend! Het is maar een shetlander van 1.03
Ik heb hem al bijna 4 jaar nou en ik kan hem makkelijk aan, dus zoveel boeit het mij niet, ik blijf toch wel zitten en voor kleine kinderen istie super lief! Maar hij weet dat wanneer ik erop zit, dat ie wel 's lollig mag doen Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:44

Alles waar Melano maar een kleine rede voor heeft om ervan te gaan schrikken grijpt ze der kans! Echt alles vind ze eng en gaat er daarom ook wel vaak er vandoor. Ook als ik netjes aan het draven ben en ik wil aangalopperen wilt ze alleen maar hard, hard en nog is hard! Het galopperen gaat dus ook niet makkelijk nu..