Toch pus onder de korstjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Toch pus onder de korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:36

Ik vond Bolivia de afgelopen paar dagen wat minder fit dan daarvoor, net alsof ze een beetje terugzakte.

Ik heb haar vorige week een deken opgelegd (dunne deken met zweetdeken eronder) omdat ze het echt te koud kreeg.

Toen ik vandaag weer een paar korsten eraf trok (doe ik eens in de paar dagen om te kijken hoe de huid eronder er uitziet) zat er dus volop pus onder. Echt onder elk korstje zat geel spul.

Ik heb dus toch het vermoeden dat het geen schimmel is maar toch rainrot wat ik in eerste instantie al dacht. Alleen toen zat er geen pus onder en dat 'hoort' wel.

Misschien is het door de deken een beetje gaan broeien ofzo, ik weet het niet, maar ik bel morgen de veearts.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:29

Jeetje!
Hoe kun je rainrot eigenlijk het beste behandelen?
Heeft ze veel van die plekjes of nog niet zo?

Ben benieuwd wat voor advies de DA geeft, veel sterkte hoor!
Ik zal duimen dat ze gauw weer fit is en weer helemaal gezond. Lachen
Maar jou kennende Manon, gaat dat zeker lukken!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:26

uul dat klinkt echt niet gezond Verward
veel sterkte en een dikke kus aan bolivia!!!!!

kissjes lauraaa

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 17:44

Rainrot wordt behandeld met antibiotica. Haar hele rug van schoft tot aan de staart inclusief billen en zijkanten zit onder de korsten. Zeg maar, waar de deken zit, daar zit het. En dan ook op de onderbenen maar daar lijkt geen pus te zitten, daar zitten alleen maar hele dikke korsten.

Ik moet zeggen dat ik vandaag wel twijfelde of ik haar hier nou allemaal wel een plezier mee doe. Elke dag alleen maar in de stapmolen en in de paddock. Ze staat apart op stal zonder buurpaardjes ivm de schimmel. Haar stal heeft tralies dus ze kan haar hoofd niet naar buiten doen, ook ivm de schimmel (en alle manege kindjes die alle paarden aaien en niet kunnen lezen wat er op de stal staat geschreven).

Ze is zo apathisch de laatste paar dagen, maar ok nu ik die pus heb ontdekt is er wel weer wat verklaard, ze voelt zich gewoon echt niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:57

kun je de deken dan gewoon op blijven doen?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 20:32

Dat overleg ik met de veearts. Ik heb de deken pas opgedaan bij -4 's nachts dus op zich zou de deken ook weer afkunnen.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:42

Gatsie, wat een pech heeft dat paard. Ergens hoop ik bijna dat het rainrot is, want dan kun je er tenminste heel gericht iets aan doen. Kunnen ze niet een kweek maken ofzo?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:10

Een huidbiopt nemen, kan dat niet? dan heb je zo een uitslag.
Ik zou voor de zekerheid de deken er weer afhalen, wel vervelend voor bolivia, maar dan kunnen de plekjes niet zo broeien.
Sterkte