Hoeveel vertrouwen hebben jullie in elkaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 11:32

Destinietje schreef:
Mist en ik hebben best veel vertrouwen in elkaar. Maar zeker niet 100 %, daarvoor ken ik hem ook veel te kort denk ik. Alleen als we op een buitenrit in galop zitten vertrouw ik hem voor 0,0 % Schijnheilig Haha!



ik ken Passion ook te kort om hem 100% te vertrouwen.

ik was nog vergeten te zeggen dat de eerste keer in de trailer, echt een ramp was, het zag er verschrikkelijk uit hoe vaak en hoog hij steigerde en hij wou er echt niet in.
toen heb ik het geprobeerd, gewoon rustig en stapje voor stapje ging hij erin(en met brokken Vork )
ook was hij erg onrustig in de trailer en soms stompte we om ff bij hem te kijken. toen ik hem ff gerust stelde was hij weer helemaal rustig.

ik denk dat ik Passion 50% vertrouw, hij mij meer denk ik.
maar als ik in de wei zit bv. en hij komt helemaal dichtbij ga ik toch ff zo zitten dat ik snel weg zou kunnen. omdat hij nog wel eens zo speels kan zijn. maar met wandelen, ook over de brug of waar dan ook vertrouw ik hem wel, ondanks ik dat eerst niet deed Lachen (om de haverklap steigeren en poten naar je slaan)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:54

nu steeds minder merk ik. Vorig jaar vertrouwde ik haar echt 100% en Jamy zelf was ook harstikke lief en braaf en deed alles!
Maar de laatste tijd steeds minder, ze gedraagd zich vreemd en weet ik niet meer wat ik kan verwachten....
bokken, trappen enz Verward
wel jammer maar ja misschien komt dat wel weer (hoop ik).

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:05

ik vertrouw moonlight helemaal. Alleen Moonlight mij volgens mij niet helemaal. Als hij iets eng vind vertrouwd hij meniet, dan doet hij het gewoon niet!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:33

ik vertrouw goldie nog niet echt, maar ja het is ook nog een jong en vooral puberend paard en we moeten nog steeds een beetje aan elkaar wennen (ik heb haar 5 maanden en ze is 4.5 jaar)

elke keer ga ik er weer vol vertrouwen op, omdat ik denk dat dat de enige juiste manier is, en heel vaak probeert ze weer een hoop trucs en is ze soms echt een beetje gemeen met bokken....

maar ik ben druk bezig om haar op te voeden en haar in te prenten wat de grenzen zijn en heb er wel alle vertrouwen in dat dat allemaal goed komt als we een half jaar verder zijn. Het is geen makkelijke tante, maar ja daar kies je voor he? Lachen

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:54

Mijn eerste ponykamp met Binky was een ramp, hij wilde alleen maar crossen, op straat wilde hij niet en aan de teugel, daar dacht hij nog niet eens aan.
Nu heb ik meegedaan aan de nederlandse kampioenschappen met 15 vlagen aan het plafond en overal planten, hokjes, linten enz. En hij keek er niet eens naar, op ponykamp kan ik hem achterstevoren rijden! Lovers

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:49

Heel veel, vooral met springen (gister springwedstrijd gehad)

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:45

Mhh gister was Jamey in zo'n vreemde bui. Altijd vind ze de knal-oranje pillon eng in de hoek, maar gister gingen we saampjes even rustig kijken, en nee hoor, ze vond het nog geeneens eng Verward

Ook liet ik haar gister even los, en ik ging rennen, kwam ze keihard achter me aan. Ging ik lopen, zij ook lopen, ging ik stoppen,... bleef ze lopen! Achja, ze kan toch nooit stoppen dus dat maakt niet uit Tong uitsteken Sunny kon dat ook altijd, wij vertrouwden mekaar echt 100%

Jamey vertrouw ik denk ik 95%, zij mij meer. Ik kan haar rustig langs een trap leiden, of door een smalle doorgaan, mits ik voorop ga of aan de kant loop waar het gevaar staat. Gister stond er een emmertje met allerlei zooi erin in de gang, dus ik denk ik ga er even naartoe en laat Jamey los. Jamey vond het emmertje eerst heel eng, maar toen ik erbij stond nam ze steeds een stapje dichterbij en rook ze er zelfs aan Haha! Haha! Haha! Haha! Lovers

Onder het rijden heeft ze alleen niet zoveel vertrouwen in haar omgeving. Als een ander paard op de binnenhoefslag stapt en ik moet erlangs draait ze haar kontje helemaal weg echt zo van "Trap me niet trap me niet!!!!"

Lovers

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:18

ik vertrouw sya echt 99,9% ik zie en merk het gelijk als ze iets wil uithalen als ze zin heeft omte rennen echt ik merk het gelijk.
maar ik weet niet of ze mij wel vertrouwd ik heb dus Harry Hoevers ( ) erbij gehad en die zei ook sya heeft zich afgekeerd van mensen ze laat alles over zich heen komen. maar ik kan bij sommige ding echt merken dat ze mijn volledig vertrouwd dat is zodra ik iemand op haar heb zitten die niet kan rijden dan blijft ze achter me aan lopen en komt ze niet meer bij mij vandaan.

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:03

Vanilla iz niet mijn pony...Vertrouw haar wel, maar zij mij niet helemaal geloof ik
Maar ze laat me wel onder d'r door kruipen...(Zo goed vertrouw ik haar)

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:38

Dc en Appie hebben volledig vertrouwen in mij. In het begin had ik angst van de paarden maar nu gaan we overal samen naar toe zonder problemen. Het is altijd goed als je paard je volledig vertrouwd. Ik denk dat er dan niet zoveel angst is omdat het paard weet dat het in goede handen is!

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:52

ik heb mijn paard al 5 jaar, hij is nu 9. in het begin had ik totaal geen vertrouwen in hem en hij niet in mij.... het was zelfs zo dat ik erover dacht hem te verkopen omdat we totaal niet bij elkaar pasten.... toch heb ik hem maar gehouden en het jaar daarna waren we onafscheidelijk! we vertrouwen elkaar door dik en dun en we zijn echt maatjes! met hem durf ik alles!!!! zo zie je maar weer..... met paarden kan er vanalles gebeuren!!!!!:D:D:D

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:55

ik heb mijn paard al 5 jaar, hij is nu 9. in het begin had ik totaal geen vertrouwen in hem en hij niet in mij.... het was zelfs zo dat ik erover dacht hem te verkopen omdat we totaal niet bij elkaar pasten.... toch heb ik hem maar gehouden en het jaar daarna waren we onafscheidelijk! we vertrouwen elkaar door dik en dun en we zijn echt maatjes! met hem durf ik alles!!!! zo zie je maar weer..... met paarden kan er vanalles gebeuren!!!!!:D:D:D

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:01

Odin vertrouwt me denk ik wel, met buitenrijden gaat ze overal langs ook al vind ze dat eng. 100% vind ik een beetje veel, denk ook niet dat ze bij me blijft als ze iets heeeel erg eng of gevaarlijk ziet.
Maar voorderest vertrouwen we elkaar wel.

Vickey vertrouwt me ook wel maar nog niet zo heel erg. Komt denk ik ook omdat ze nog zo jong is. Als we buiten wandelen blijft ze wel bij me, dat is wel prettig Lachen. Maar ik denk dat we elkaar 75% vertrouwen ofzo

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:54

Ik vertrouw mijn pony annabel het meest.
Die weet wat ze wel en niet mag doen, ik weet waar ik haar juist niet kan vertrouwen en dus weet ik dat ze daar mal zal gaan doen Tong uitsteken
Men shetlanders vertrouw ik ook erg goed, alleen het hengstje is af en toe nogal eens gek met merries in de buurt Haha! verder is het een schat Haha!
Parouscha ook wel, maar onder het rijden soms niet....
De rest is nog vrij jong, en dat is niet van mij, maar van mijn ouders .

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:28

Ik vertrouw mijn paard voor 100%. Dat betekent niet dat ie er nooit vandoor gaat, maar dat ik weet dat hij mij nooit met opzet pijn zal doen. We hebben een beetje een kudde-verhouding waarin ik de leider ben. Ik ben echt trots op onze band. Vooral als hij bij een ander paard in de bak komt en direct achter me gaat staan en over mijn schouder koekeloert. Hij is heel beschermend, ook voor alle merries op stal.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:21

in de omgang is het 100%
merk het aan zijn hele gedrag.
Toscar achteruit tussen de bomen zetten ... ik doe hetin 3 seconde, me vader is veel langer bezig, omdat Tos gewoon heel önrustig"naar achter gaat.
Laatst had hij een plek op zijn schoft, ik mag er aankomen (spul op smeren) en het doet (deed) hem echt pijn, maar hij laat het toe, terwijl de dierenarts wou wijzen en meneer stond al te flippen.

Ook met buitenrijden, ik praat hem overal langs,
alleen mijn vertrouwen in Tos mag soms wel wat meer zijn ( Frusty )