naomie bijna 11 maanden drachtig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:48

Hahaha eeen doe het zelf zwangerschapspakketje voor paarden *LOL*. Da's een goeie! Kun je zelf na een aantal maanden nog eens checken of het niet verworpen is.... Tong uitsteken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 21:54

haha jha zou makkelijk zijn doe het zelf testjes.
Ik geloof er zelf niet in dat ze vocht in de baarmoeder heeft.
Helaas ben ik geen veearts, en DACHT ik dat ze wel op dikte was, en ik augustus kon gaan bevallen, ook omdat de uier per dag dikker werd, en als ze weer buiten kwam weer af zakte.

maar ja, met mini's weet ik niet hoe dik ze worden.
Ik hoop natuurlijk op een veulen.

We zien het wel, het moet in januarie komen, zoniet, dan word ze helemaal onderzocht door de veearts, want dan is er duidelijk iets ,met 1 van de paardjes aan de hand

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:07

Meavey schreef:
Kan je niet gewoon een bloedtest doen? Kun je daarin niet zien of ze drachtig is? Jammer dat ze nog steeds geen doe-het-zelf zwangerschapstestjes voor paarden hebben hé! Knipoog Dat zou dan een uitkomst zijn...


Urine opvangen en laten testen kan ook. dat heb ik een aantal jaren geleden laten doen bij mijn merrie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:37

parouscha schreef:
haha jha zou makkelijk zijn doe het zelf testjes.
Ik geloof er zelf niet in dat ze vocht in de baarmoeder heeft.
Helaas ben ik geen veearts, en DACHT ik dat ze wel op dikte was, en ik augustus kon gaan bevallen, ook omdat de uier per dag dikker werd, en als ze weer buiten kwam weer af zakte.

maar ja, met mini's weet ik niet hoe dik ze worden.
Ik hoop natuurlijk op een veulen.

We zien het wel, het moet in januarie komen, zoniet, dan word ze helemaal onderzocht door de veearts, want dan is er duidelijk iets ,met 1 van de paardjes aan de hand


Waarom? Die conclusie kan je IMO niet trekken van 1 gust jaar. Daarbij was Naomie van wat ik van jou begreep op het moment van dekken nog erg jong, kan best dat ze nog niet vruchtbaar was

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 07:54

Stef...ze zegt toch dat het gedrag van haar pony heel erg verandert is e.d.... als ze niet drachtig is lijkt het mij dat Parouscha een heel gegronde reden heeft om haar toch even verder te laten onderzoeken om te kijken of de veranderingen bij de pony dus een andere oorzaak hebben waar wellicht iets aan gedaan moet worden. Zo begrijp ik het tenminste en dat komt op mij erg logisch over.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 15:04

stef"]
[quote="parouscha schreef:
haha jha zou makkelijk zijn doe het zelf testjes.
Ik geloof er zelf niet in dat ze vocht in de baarmoeder heeft.
Helaas ben ik geen veearts, en DACHT ik dat ze wel op dikte was, en ik augustus kon gaan bevallen, ook omdat de uier per dag dikker werd, en als ze weer buiten kwam weer af zakte.

maar ja, met mini's weet ik niet hoe dik ze worden.
Ik hoop natuurlijk op een veulen.

We zien het wel, het moet in januarie komen, zoniet, dan word ze helemaal onderzocht door de veearts, want dan is er duidelijk iets ,met 1 van de paardjes aan de hand


Waarom? Die conclusie kan je IMO niet trekken van 1 gust jaar. Daarbij was Naomie van wat ik van jou begreep op het moment van dekken nog erg jong, kan best dat ze nog niet vruchtbaar was
[/quote]

Dan nog is het raar, dat ze niets van de hengst wil weten, en dan nog is het raar, dat ze zich afzondert van de kudde, en erg chagereinig is, je mag absoluut onder geen enkele voorwaarde aan buik uiers komen, laat staan kijken Tong uitsteken
Ze is ook erg lui geworden, normaal wil ze graag iets doen.
Ze is gewoon anders geworden.


Het is erg jammer dat je niet in de buurt woont, kan je haar eens bekijken.
Je kan niet alles van foto's bekijken.
Ik weet zelf dat mijn pony erg is verandert.
En een pony, vooral shetlanders worden op hun 2de jaar gedekt, dus ze horen vruchtbaar te zijn.
Ik zie het nog een maand aan, komt er niets Verward dan laat ik haar echt goed onderzoeken.

lovenimf
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: jorwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:17

hoi.

ik ken prisilla al heel lang.
maar naomie is echt overdreven dik, in de zomer moest ik hun dieren verzorgen, en toen was naomie al erg dik.
maar toen kwam er nog niks.
ik demk zelf dat ze wel een veule krijgt.
maar ik en iedereen kan et ook vekeert hebben.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:02

Als ze een baarmoeder probleem heeft, kan ze zich ook drachtig gedragen, dat zou dat dan dus verklaren, en verder, niet elke pony kan met twee jaar al gedekt worden, of zelfs al vruchtbaar zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:18

Misschien is ze wel schijnzwanger???????????????

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 20:08

zou kunnen ja.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:47

parouscha schreef:
Dan nog is het raar, dat ze niets van de hengst wil weten,


Hon heeft 3 jaar lang elke hengst die bij haar in de buurt kwam in elkaar geschopt, of ze nou hengstig was of niet!
Dat het allemaal raar is staat als een paal boven water lijkt me.
Voor de andere, ik draai al een tijdje via MSN met Parouscha en haar paardjes mee, ik oordeel dus niet enkel vanuit dit topic

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 16:41

in je profiel staat dat je stage hebt gelopen bij een man die tevens dierenarts is, die zal je vast wel willen helpen! is die man niet jullie eigen dieranarts?