Sinds ik mijn oude pony verkocht heb, zijn wij op zoek naar een leuk dressuurpaard. Om al het speurwerk naar een goed paard even achterwege te laten (wat is dat een werk zeg, de meeste advertentie's kloppen voor geen meter), begin ik maar gelijk met mijn vraag. We hebben een erg leuk paard gezien, voldoet voor de volle 100% aan onze eisen. Hij heeft echter wel een probleem: het paard heeft gallen. Dit zijn gewrichtsgallen, wat is het risico van deze gallen? De bedoeling is wel dat het paard de dressuur ingaat, en eventueel ook in de M/Z, dus vrij intensieve training. Heeft dit hier nog ernstige gevolgen voor? Ook heeft het paard een bemerking op het spat gedeelte, maar is wel röntgonologisch goedgekeurd. Wat hier de consequenties van zijn ga ik zeker navragen bij onze eigen dierenarts (laten sowieso het paard herkeuren door eigen arts zodat wij de gevolgen zelf kunnen aanhoren). Voordat we echter met al dat gedoe beginnen ben ik benieuwd naar de ervaringen en meningen van de bokkers met ervaringen hier, jullie zouden me erg helpen. Bedankt!