Pablo over de provinciale weg tijdens de spits!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Pablo over de provinciale weg tijdens de spits!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 22:43

Het zal je maar gebeuren.

Ik zat in de kantine thee te drinken samen met een vriendin. Om zes uur besloten we dat we wat gingen doen. Wij twee paarden uit de roundpen gehaald(dan kom ik niet langs Pablo) en ik ging Pablo pakken om in de roundpen aan het werk te gaan. He das vreemd stal leeg, het zal Annelies(vriendin) wel zijn die hem er al heen loopt. Maar nee zij was aan het uitmesten. Ik wist niet dat hij net binnen kwam toen ik uit mijn werk kwam, dus ik dacht dat hij dan misschien op het land gezet was nog even. Ik stond dus bij het land kijken of ik in het donker wat zag bewegen, ik zag niets dus ik dacht nou doeg je bekijkt het maar ik haal je straks wel.

Op dat moment zie ik Brigitte aankomen rijden met de trailer achter haar auto(is erg vreemd aangezien even daarvoor zei dat ze ging eten), ze stopt naast me en ik vraag of hun weten waar Pablo is. JA zegt ze die staat achter in de trailer WAT!!!! Ja we hebben hem bij Marken Binnen ingeladen. Meneer was dus naar binnen gebracht en zijn stal was wel dicht maar geen haak ervoor. Hij heeft zijn deur open geschoven en aangezien hij in de eerste box bij de deur staat en het dan tien meter is naar het hek is hij zo de weg op gerend(een polderweg). Gerard (de staleigenaar) is hem nog achterna gegaan en heeft hem proberen af te snijden door over het ijs te springen maar helaas Pablo was te snel en rende keihard weg. Gerard bleef achter hem aan lopen, ondertussen belde iemand die vanaf het decorbouw bedrijf(wat ook bij ons op het erf is) die op weg naar huis was daar heen was er loopt een paard los bij de provinciale weg. Toevallig was net de schoondochter van de staleigenaar daar en die sprong als een gek in haar auto en kwam halverwege de Middelweg haar schoonvader tegen toen ze hoorde dat het om Pablo Schijnheilig ging is ze omgedraaid en heeft onwijs snel de trailer aangekoppeld. Toen ze terug reden achter Pablo aan was hij voorbij Marken Binnen gevangen door een paar mensen(gelukkig had hij zijn halster nog om *LOL* ) en kwam hij over het fietspad aanlopen. Hij liep zo de trailer in. Hij is dus eerst langs de provinciale weg over de onderdijk gerend ergens staat een huis en daar is hij overgestoken naar het fietspad en is over het fietspad verder gegaloppeerd. Ik heb het met de auto nagerekend en hij was 3 kilometer van huis weg.. .. Hij heeft helemaal niets geen wondje of wat dan ook. Ik heb nog wel 20 minuten met hem gewandeld om hem even bij te laten komen.

Ik ben zo blij dat er niets gebeurd is, ze rijden op die weg 100 km per uur( je mag er 80) en de ene kant op stond file dus die reden niet zo hard.
Maar het begint me nu een beetje bij te komen wat er had kunnen gebeuren en daar wil ik echt niet aan denken

Maar goed het was me het avondje wel dus!!!!

Groetjes Roos en Houdini Pablo Lovers

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:12

Ahhh. Ik zou ter plekke een hartstilstand krijgen. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:44

jij heb ook net zoveel mazzel gehad als ik vorig jaar. toen was mystery ook op de weg gegegaan, ook met de spits. Hij was over 2 hekken van 1.40 gesprongen want hij stond alleen in het land, gelukkig reed er net iemand van de boerderij en heeft hem kunnen pakken.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:52

Ik heb dus vandaag te horen gekregen dat hij al verder was hij was al bij de brug van West-Knollendam en alleen omdat die brug open stond heeft iemand hem kunnen vangen. Als hij bijvoorbeeld het industrieterrein Molletjesveer opgerend was.......
Ik moet er echt niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren(en vind hem dan maar eens snel genoeg terug!

De staleigenaar was zich ook helemaal te pletter geschrokken en zag de radio, tv, ambulances en politie al komen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:14

Jij heb wel aardig geluk gehad zeg!
Ik heb ook een x zoiets meegemaakt. Mijn verzorgpony stond in het weiland en is toen over een slootje gesprongen en naar stal gerend, maar hij moest over het spoor. Komt opeens je pony helemaal alleen, zonder halster, het erf opgerend. Dan sta je ook raar te kijken hoor.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:16

Bloos dat had ik ook gehad.
ik was bezig met longeren maar toen zakte ik door me enkel heen dus skip rent rechtdoor me longeer lijn afgebroken Haha! toen stond hij in de zee en rende met een grote boog om me heen naar huis doeeeeeeeeei


zietr er best banketstaaf uit met je longeerlijn en je zweepje maar geen pony Lips are sealed

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:05

Wat een avontuurlijk paardje heb jij zeg!!!!! Had hij wel een reisgids bij zich? Knipoog

Even serieus; ik zou ook een hartverlamming krijgen.....doodeng!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Moossie90 en 33 bezoekers