leerzaam uurtje gehad!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

leerzaam uurtje gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 00:46

vanavond had ik weer les bij de club,

heb de laatste maanden wat problemen met Quentin gehad, linksachter liep hij vaag onregelmatig, niet goed te zien waar t vandaan komt, is 2x volledig onderzocht, niets te vinden
linksom op de volte(ook bij longeren) loopt hij onregelmatig als hij van arbeidsdraf naar middendraf moet, daar moet ie ff 'doorheen' en dan loopt ie goed

maar probeer ik daar doorheen te rijden gaat ie steigeren, thuis steigert die altijd, ook al ik vanuit stap wil aandraven, gaat ie gelijk stilstaaan en dan omhoog!

maar hij is hol om mn linkerbeen, wat dus betekent dat linksachter naast t lichaam wordt geplaatst en rechtsachter eronder wordt geplaatst
dit is al zo zolang als ik hem heb
logisch gezien zou linksachter dan ruimer bewegen dan rechtsachter, was ook zo, behalve laatste paar maanden

hebben vandaag in de les goed naar zn rugspieren gekeken, die heeft hij dus amper!achter het zadel bedoel ik daar die spieren.

ik moet hem goed zijn rug gaan laten gebruiken, de zijgangen& het echte verzamelen en de M2 proeven enz moet ik ff vergeten, de knopjes zitten er allemaal wel op, maar t komt er niet uit, omdat hij dus niet aan mn been is, en achter de loodlijn gaat lopen, gebruikt dan dus niet altijd zn rug, en kan sneller in verzet komen omdat ik hem dan dus niet volledig onder controle heb.

diezelfde instructeur zat vorig jaar steeds zo van rij hem naar voren jaag hem vooruit desnoods met zweep enz enz enz
wat Q dan doet is hoofd in de lucht en gaan rondrennen

daar had ik dus toen meningsverschil over, ik hield hem liever voor iets ronder en dan maar iets minder actief.

tijdens mn privelessen van mn eigen instructeur gaat het overigens allemaal goed, maar thuis&bij de club reageert Q niet zo goed op mij.

vandaag dus wel!
de instructeur van onze club gaf me goede adviezen, en zei ook precies wat er wel/niet goed ging

ik moet dus veel gedurfder gaan rijden, meer voorwaarts, maar absoluut niet te veel begrenzen met mn hand(anders gaat ie gelijk steil omhoog) en goed opletten dat ie niet achter de loodlijn komt, steeds reactie op mn been vragen, is die er niet dan meteen hard aanpakken,

klinkt allemaal heel logisch, maar vandaag lukte het ook eindelijk weer een keer!

hij liep superlekker, heb ruim een uur gereden, toen uitgestapt, en Q was echt helemaal nat van t zweet, maar ik voelde duidelijk dat hij echt zn rug gebruikte, en als ik hem voorwaarts reed dat hij echt van achteruit wegreed ipv op de voorhand

op deze manier kreeg ik hem altijd wel aan t lopen tijdens priveles, en vaak thuis ook wel, maar sinds die kreupelheid van afgelopen zomer( 2x ruim 6 weken)en tussen door zelf een ongeluk gehad(4 weken niet kunnen rijden) en dan nu een bevroren bak, maar toch gaat het nu heel lekker

ik ga ook ff niet naar wedstrijd, heb wel 2x in eind januari/begin februari al ingeschreven, die start ik misschien wel, maar daarna pas weer alsm
het buitenseizoen begint.

ga hem lekker trainen&sterk maken en goed aan t been en dat steigeren eruit rijden(probeer ik al 3 jaar, maar lukt niet altijd evengoed)en dan van de zomer lekker een nieuwe start in de M2 en dan eens laten zien dat we het wel kunnen!!

hoop dat het trainen op deze manier ervoor zorgt dat hij achter sterker wordt en in zn rug zodat hij ook tijdens zware oefeningen goed loopt!

als ik gewoon rij zie je er niets aan, maar bv appuyeren en travers en laatst zelfs bij simpel wat wijken, dan komt linksachter niet evengoed mee, soms wat onregelmatig, en aan de longeerlijn op de linkerhand van draf naar middendraf gaat ff paar pasjes onregelmatig
en ik merk dan dat hij even heel stug wordt en t niet echt prettig vind

dus het zal toch uit zn rug komen, door het verkeerd lopen

ik ben altijd goed bezig geweest met rechtrichten en goed aan t been, ging ook altijd goed, maar snds die 2x kreupel ging t steeds minder goed, en tussen door 4 weken zelf niet kunnen rijden dus stond ie weer stil, en ja Quentin is al lui dus die moet je wel aan t werk houden!

maar ik ga vol goede moed verder en hoop dat hij helemaal goed gaat lopen en dat ik hem goed t baas kan blijven!

wat wel irri is dat is dat wanneer hij hard moet werken ineens alles ziet en steeds opzij springt, maar ja ook daar komen we wel doorheen!

zo is een heeeeel lang verhaal, maar ben zo blij dat t vanavond zo goed ging!!! *LOL*