"Hey kijk, daar loopt een paard los op 'onze' zandweg..."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

"Hey kijk, daar loopt een paard los op 'onze' zandweg..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:10

Er is gisteren een vreselijk ongeluk gebeurd met iemand van de mensen die zijn paarden heeft gestald op de stal waar mijn verloofde en ik rijden.

De dag begon allemaal heel erg leuk. Mijn verloofde en ik hadden nog een verjaardag (mijn oma was 80 geworden) en na gezellig met de familie gegeten te hebben wilden we nog even wat met de paarden doen. Mijn verloofde zou even met de ponykoets gaan, zodat hij mijn kleine neefje een stuk zou kunnen rijden en ik zou met mijn Hugo erachteraan rijden.

Thuis aangekomen kwamen we erachter dat we de sleutels vergeten waren, dus eerst even naar de stal, ik zou dan alvast even Hugo gaan halen en mijn verloofde de koets. Dat hadden we gedaan, ik zet Hugo op stal en geef hem een beetje hooi. Ondertussen hadden zich een paar mensen klaar gemaakt voor een buitenrit. Drie paarden, vier ruiters...Uwe, een westernruiter, heeft een groot koudbloed. Het nichtje van de verzorgster die hij voor zijn andere paard heeft had de week ervoor al op zijn vaste paard (Gipsy genaamd) gereden. Ze wilden nu dus een buitenrit maken, met z'n tweetjes op Gipsy en twee andere meiden met een Fries en een volbloedje zouden ook mee gaan.

We wilden net naar huis toen zij weg reden, om te kijken of de rest al thuis was en de deur open had gedaan, zodat we onze rijspullen aan konden trekken. We kwamen daar, iedereen was er nog, super gezellig! We doen onze rijkleding aan en we praten nog over hoe goed Rano (het paard wat mijn verloofde verzorgd) het doet voor de koets, die de eigenaar die dag voor het eerst (!) meehad voor de koets. We waren een beetje aan het praten en lachen erover en gingen weer terug naar de stal.

We zouden eerst nog even naar Murphy's weide rijden, de pony die mijn verloofde voor de koets zou doen. Ik zou hem daar afzetten en hij zou de pony dan meenemen. Ik kijk in de verte in de hoop Rano nog ergens te zien voor de koets...Ik schrik op en zeg tegen mijn verloofde Thore: "Daar! Op "onze" zandweg! Daar loopt een paard vrij rond!" We wilden er snel heen, en ik zag dat er gelukkig mensen bij het paard liepen...toen zag ik echter ook dat het de mensen waren die net bij onze stal weggereden waren om een buitenrit te maken...!

We rijden er heen en een van de meisjes komt ons tegemoet, met de ambulance aan de telefoon : "We hebben een ongeluk gehad! Bij welke straat zijn we?". We gaven haar de straatnaam, maar de ambulance wist niet waar dat was (ergens op een zandweg...). Dus hebben mijn verloofde en ik de ambulances afgehaald vanaf een plek in de buurt....

Langs de stal heengejaagd met die dingen achter ons aan, dus iedereen wist dat het misseboel was en kwamen al snel. Wij kwamen ondertussen met de ambulances aan. Uwe en het meisje waren van hun paard afgevallen. Ze wilden galoperen en het meisje wat achterop zat is gaan glijden. Gispy is er vandoor gespoten omdat ze schrok...Het meisje viel maar had Uwe al gedeeltelijk meegetrokken en ook het zadel was gaan glijden. Uwe viel op hoogte van een van de andere meisjes die aan het galoperen waren en is vermoedelijk met zijn hoofd tussen de hoeven van het andere paard gekomen.

Toen we daar aankwamen was hij helemaal verward en bloedig....er kwam ook bloed uit zijn oor! Het meisje was in een soort shock en bleef maar iets over hoofdpijn zeggen...Het was echt vreselijk om te zien...

Later kregen we te horen dat het meisje een lichte hersenschudding had...Uwe waarschijnlijk een schedelbreuk en werd meteen geopereerd...

We hebben vandaag te horen gekregen dat hij buiten levensgevaar is (een aantal ernstige en moeilijke bloedingen) en weer aanspreekbaar....

We hopen dat alles goed gaat komen...ik was in ieder geval zo geshockt dat ik Hugo alleen nog maar gelongeerd heb en snel weer op de wei...

Nou, ik moest het even kwijt, het zat me echt hoog...het is een heel verhaal, maar hopelijk nemen jullie even de moeite!
Laatst bijgewerkt door Adil op 25-02-08 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Re: "Hey kijk, daar loopt een paard los op 'onze' zandweg..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:14

Jeetje wat een verhaal! Snap dat je het kwijt moest. Sterkte! Ach gut

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:14

Jeetje dat lijkt me inderdaad erg heftig om mee te maken! Snap wel dat je geschokt bent! Maar gelukkig zijn de slachtoffers nu weer buiten gevaar Ach gut
Hadden diegenen wel een cap op?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:15

Tja, wat moet je ervan zeggen... vreselijk voor jou en de betrokkenen.
Zonde dat dat meisje zo onbevangen achterop bij iemand ging zitten, paarden zijn nou eenmaal geen fietsen!

Een hele dure les waarvan ik blij ben dat de betrokkenen het kunnen na vertellen.
Sterkte Meis!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:17

Toen mijn verloofde en ik wegreden (vergeten erbij te schrijven) zeg ik nog tegen hem: "Dat zou ik nou nooit doen, met zijn tweetjes op een paard, en dan ook nog naar buiten! Levensgevaarlijk!"

Hij had geen cap op, zij gelukkig wel (en vergelijk dat het letsel een met elkaar... Verdrietig )

De ouders hadden zich vorige week nog bij Uwe bedankt nadat hun dochtertje even had mogen rijden, ze hadden haar in tijden niet zo gelukkig gezien... Verdrietig

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:17

Bedankt voor jullie reacties!

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:21

veel sterkte!
dit is echt erg

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:23

amondi schreef:
Tja, wat moet je ervan zeggen... vreselijk voor jou en de betrokkenen.
Zonde dat dat meisje zo onbevangen achterop bij iemand ging zitten, paarden zijn nou eenmaal geen fietsen!

Een hele dure les waarvan ik blij ben dat de betrokkenen het kunnen na vertellen.
Sterkte Meis!

Daar ben ik het idd ook mee eens.
Dit is dus wel weer een goede reden om altijd een cap te dragen, scheelt je dus een schedelfractuur...

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:24

Zo, wat een verhaal. Ik begrijp dat je geschrokken bent. Gelukkig is er goed gehandelt. en is het goed afgelopen. Het zal een wijze les zijn. Het had slechter afkunnen lopen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:24

Brr.. Ongelukken zijn altijd zo naar Verdrietig !! Snap dat je het even kwijt moest !
Veel sterkte voor zowel jou, uwe als het meisje Vriendjes zijn? , zoiets vergeet je niet snel..
Houdt je ons op de hoogte ??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:25

Lotte1990 schreef:
Daar ben ik het idd ook mee eens.
Dit is dus wel weer een goede reden om altijd een cap te dragen, scheelt je dus een schedelfractuur...

Ja, dat zie je nu wel weer ja...Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet altijd braaf mijn cap op heb...Maar ik heb hem vandaag ook bikkelhard weer opgezet! Het heeft me wel echt met de neus op de feiten gedrukt...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:25

Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:26

Jeetje Bloos!
Dat is echt schrikken..
Zo zie je dus maar wel weer hoe veel veiliger een cap is zeg.. voor het zelfde geld was hij er nu niet meer.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:30

Wat een heftig ongeluk zeg......Een cap...toch wel belangrijk dus....Hoop dat ze snel weer op de been zijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:41

Wat een vreselijk gebeuren zeg...hopelijk gaat het snel met iedereen weerbeter!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:45

Pff jeetje wat een verhaal...
Hopen dat ze snel weer op de been zijn!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:53

Sja, we kunnen ook alleen maar hopen...

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:49

Bah.. wat afschuwelijk.. Maar ja.. inderdaad, ik zou ook nooit met z'n tweeën op een paard buiten gaan rijden.. het paard hoeft maar van één dingetje te schrikken en het is gedaan..

Hopelijk komen ze er beiden zonder blijvend letsel vanaf (vooral Uwe) en is het ''alleen'' een hele ''goede'' les voor ze..

En jij ook veel sterkte ermee..! Pff, dan staat je hart toch ook even stil zeg..!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:57

Jeetje, wat heftig!! Hele veel sterkte. Houd je ons op de hoogte?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:25

Bah wat een naar vehaal zeg, snap dat je dat effe van je af moet schrijven.
Je zal wel flink geschrokken zijn.
Sterkte ermee.
Hoop dat ales weer goed komt met de betrokkenen.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:33

jeetje wat een verhaal! hopelijk komt alles goed,sterkte!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:28

Vreselijk verhaal.
Paard blijft zoiezo maar een 1zitter.
Hoop dat alles goedkomt en dat niemand permanent letsel eraan over houdt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:31

Vreselijk, daar zul je best van geschrokken zijn. Sterkte in ieder geval! Ach gut

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:36

Jeetje dat is niet niks , sterkte !

Iemand achterop EN naar buiten EN schuivend zadel EN zonder cap EN nog eens gaan galopperen ook....dan vraag je er ook wel een beetje om Bloos

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:21

Adil18 schreef:
Toen mijn verloofde en ik wegreden (vergeten erbij te schrijven) zeg ik nog tegen hem: "Dat zou ik nou nooit doen, met zijn tweetjes op een paard, en dan ook nog naar buiten! Levensgevaarlijk!"

Hij had geen cap op, zij gelukkig wel (en vergelijk dat het letsel een met elkaar... Verdrietig )

De ouders hadden zich vorige week nog bij Uwe bedankt nadat hun dochtertje even had mogen rijden, ze hadden haar in tijden niet zo gelukkig gezien... Verdrietig

Zo zie je maar weer dat een cap erg belangrijk kan zijn als je buiten gaat rijden. Hopelijk komen ze er beide weer snel bovenop. Het lijkt me voor jullie ook eng geweest om het allemaal te zien.