vrijdag les gehad van AdB

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

vrijdag les gehad van AdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 11:36

Iones liep de benen onder z'n kont vandaan, maar MET achterhand gebruik, en NIET onregelmatig. Het probleem bij iones zit hem in het voorwaartse. HIj is dat niet zo van nature. Nu wel, omdat het koud is. MAar daar wilde AdB eerst aan werken. Daarna moest ik in de contrastelling het moment opzoeken waarop iones nageeflijk werd: dat is namelijk het moment waar hij rechtgesteld is. Hij mist namelijk voldoende lengtebuiging rechts, maakt zich daarin stugger en rechter. Ik kan er mee omgaan, maar Antoine zei dat ik erg handig was, maar met mijn handigheid het probleem omzeilde i.p.v. op te lossen. GEbruik mijn handigheid dus tegen me. Ik moet afleren het paard in een stelling of buiging te forceren die het niet aankan. Eerst moet hij zijn lijf goed gebruiken en vandaar uit moet ik proberen te werken aan de juiste lengtebuiging, steeds weer opnieuw beginnen als iones de nageeflijkheid in die oefening verliest dus dan opnieuw terug naar contrastelling. pffffffff. valt NOG niet mee hoor! Een paard was erg stug, dat wisten wel. MAar die liep in een keer zoals we haar nog niet eerder hadden zien lopen! Het is een paard met een karperrug, dus souplesse blinkt ze al niet in uit, maar ze verbeterde enorm! Maar ja, met 1 lesje kom je er niet he. IN ieder geval begrijpen we wel de stof die hij vertelde.
Nu commentaar van sceptische en objectieve aanwezigen: de stalhouder (die een goed instructeur is) en mijn instructrice, Sandra Kreeft. ZE vonden zijn website erg zweverig en niet bij de man passen. Hij is gewoon een ouderwetse instructeur die volgens de klassieke rijkunst instrueert. Ze stonden vierkant achter zijn methode, wisten dat het niet nieuw was maar voelden in sommige opzichten zichzelf bevestigd. Maar misschien hebben ze er wel van geleerd om sommige dingen in hun eigen lessen bij leerlingen te gebruiken. Overigens vindt Sandra dat de website ook te veel toe is gespitst op probleem paarden. HIj kan immers niet-probleempaarden ook goed lesgeven. Ze had ook spijt dat ze zichzelf niet ingeschreven had. Iedereen op stal was erg enthousiast over zijn werkwijze. Zijn uitleg is helder en simpel. Hij legt simpel uit en vindt dat iedereen gemakkelijk moet kunnen wat hij kan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:01

Leuk zeg! En wat goed dat Iones helemaal niet onregelmatig liep! Ga je nu ook proberen om vaker les van hem te krijgen? Wel typisch dat hij weer regelmatig loopt door een bepaalde manier van rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 14:42

nou, als ik zelf iones aan zijn vet zit krijg ik hem ook wel regelmatig hoor. Maar iones is een bikkel die doorzet. En dat bracht mij wel eens aan het twijfelen. Ik zou wel vaker les willen nemen van AdB, maar dan moet hij wel wat vaker in de buurt komen. 1x per maand is mij genoeg, vooral in financieel opzicht. HIj is een ouderwetse degelijke instructeur. Ik weet dat er meer van zijn maar zelf ben ik ze nog niet veel tegen gekomen. Ik wil wel graag op een simpele manier leren rijden. Mijn coordinatie is niet zo goed dat ik 10 dingen tegelijk kan doen, dat werkt niet bij mij. Het brengt alleen maar mijn paard van de wijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:58

Waar was hij nu geweest?
Persoonlijk zou ik ook wel eens les van hem willen hebben.
Kijken wat er anders kan/moet
En had je nu alleen les, of bij een clinic?
Mij lijkt het wel wat om een keer met 2-4 mensen les te hebben.
Je kunt bij elkaar kijken, maar toch genoeg aandacht voor jezelf.
Zijn er geen bokkers hier in de regio die dat willen, of zit die man zo enorm volgeboekt dat het nooit lukt hem te laten komen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 15:05

Hij komt iedere maand bij manege Olympic in Uden. nU kwam hij op onze stal, omdat iemand dat geregeld had. Hij geeft nooit meer dan 1 persoon les tegelijk. en een uur heb je ook nodig hoor. Er zijn gewoon dingen die hij je laat zien met je paard. De les is niet te zwaar of zo hoor, het is heel goed te doen. soms sta je stil en is hij bezig met uitleggen. De paarden zijn niet nat van het zweet na de les maar hebben wel hun juiste spieren gebruikt. Overigens is hij wel volgeboekt maar je kunt eens informeren op zijn website wanneer hij weer i nde buurt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:23

Misschien dat ik beter eens kan komen kijken Lachen
De Olimpic in Uden, is dat bij die ski schans?
En is dat altijd een vaste dag in de maand dat hij daar komt?

En komt hij op nog meer plaatsen hier in de buurt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 15:40

Dat zit op dat industrie terrein, worden ook wel eens wesdtrijden gehouden. Hij komt er op een vaste dag voor zover ik weet.Ik denk niet dat hij op meer plaatsen hier in de buurt komt. Jammer dat je afgelopen vrijdag niet kon komen kijken.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:40

Hij komt nog steeds niet in Groningen Verdrietig

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:18

germie schreef:
Hij komt nog steeds niet in Groningen Verdrietig


idd! Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 17:22

Nederland optillen en omdraaien he. dAn ligt Groningen niet in het noorden maar in het zuiden! Haha!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:27

germie schreef:
Hij komt nog steeds niet in Groningen Verdrietig

Dan organiseer je toch zeker zelf een bijeenkomst! Dan komt hij vast wel!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:43

is wel een end weg hoor, hij woont toch in Belgie?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:00

Als je maar genoeg mensen bij elkaar krijgt lukt het vast wel hem naar Groningen te krijgen. Je kunt het toch gewoon proberen? Stuur een mailtje naar de " info " en vraag het gewoon even na. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Adrienne

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:25

lekker dat het zo goed ging.
Ik vind het vooral een voordeel dat ik hem snel snap, Haha!
A.S zaterdag heb ik weer les, ben benieuwd hoe het dit keer gaat.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:20

Adrienne schreef:
Als je maar genoeg mensen bij elkaar krijgt lukt het vast wel hem naar Groningen te krijgen. Je kunt het toch gewoon proberen? Stuur een mailtje naar de " info " en vraag het gewoon even na. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Adrienne


Hij heeft ook wel eens een weekend op het Friese paarden centrum lesgegeven. Dat is toch echt in Friesland. Wil hij waarschijnlijk ook wel naar Groningen komen. Gewoon informeren!

Ik heb trouwens afgelopen zaterdag in Uden lesgehad. Maar niet op die manege die hierboven genoemd wordt maar op Paardenhoeve De Sonhof, Sonhofweg 1b, 5406 VA Uden
Ging echt super! Donsje was trouwens wel bezweet, maarja, die heeft ook een flinke wintervacht Haha!

Djilan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:23

Dit topic staat nu op RT, maar ik begrijp aan de reacties niet zo goed waarom. Wil iemand nog ingaan op de RT aspecten van de les van Desiree?

Yoerie
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-02
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:38

Een maand of 3 geleden heb ik voor het eerst kennis gemaakt met antoine , en inmiddels is mijn paard weer helemaal recht en niet meer kreupel. heb iedere maandagmorgen les van 1 van zijn instructice. Aan de ene kant is het allemaal heel logisch wat ik nu leer en aan de andere kant heel erg moeilijk want ik heb 32 jaar anders paard gereden. Heb altijd in de hogere klasses gereden maar met dit paard ga ik zeker zonder problemen beginnen want ik sta voor de volle honderd procent achter de woorden van antoine. Het levend bewijs zit dagelijks onder me.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 10:32

en ik neem graag les bij AdB voor preventieve redenen. De kans dat mijn paarden kreupel worden wordt dan kleiner. Alleen moet ik nu afwachten wanneer er weer een volgende gelegenheid is.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:14

kayla"]
[quote="germie schreef:
Hij komt nog steeds niet in Groningen Verdrietig


idd! Huilen
[/quote]

Hij komt in januari weer in Rolde (naast Assen, Drenthe).
Dit is voor jullie toch wel enigszins in de buurt, lijkt mij.
Kunnen jullie meteen bij mij op stal kijken Knipoog

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:11

Wat lekker is dat dan he? als het weer goed gaat! Ik ben ook naar 1 clinic van hem geweest, weliswaar zonder paard, maar toch was ik onder de indruk.

Iemand nu bij mij op stal, die al meerdere clinics heeft gehad, helpt mij nu met rijden en dat gaat super! Ben ik ook heel blij mee.

Misschien komt hij 11 januari bij ons op stal. Wij hebben op stal al 3 hoefkatrol paarden, en dan nog iemand die ook heel blij met die man is. Fleur heeft er ook echt baat bij, al heeft ze geen hoefkatrol....

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:59

Hoeveel januari Kitty? en kan eigen paard mee? kosten?

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:07

Kan alleen met eigen paard.
Kosten? Geen idee... ik weet dat hij vrij prijzig is.
Ik weet ook nog niet precies hoeveel januari. Ik zal mijn clubgenootje die het organiseert even vragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 13:48

HIj vraagt 50 euro en dan krijg je priveles. Hij geeft ook alleen maar priveles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:52

In dit topic komt er weinig RT aan de orde, het lijkt mij beter op zijn plaats op VvdD.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:25

Kitty schreef:
Hij komt in januari weer in Rolde (naast Assen, Drenthe).
Dit is voor jullie toch wel enigszins in de buurt, lijkt mij.
Kunnen jullie meteen bij mij op stal kijken Knipoog


goed plan!