Eigen paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:22

oke, begrijpelijk! Succes! Om even op de topic terug te komen: Ik zou het ook niet doen. Als een paard alleen kopen te duur is zou ik toch blijven rondkijken naar een verzorgpaard oid. Moet wel te vinden zijn. Ogen en oren goed openhouden, dan lukt dat wel!

Kayli
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 17:27

bedankt !!! ga nu lekker door de kou fietsen.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:48

Ow jeej, ik hoor hier dus allemaal vet negatieve verhalen over samen een paard hebben maar mijn tweelingbroer en ik krijgen ook samen een paard Haha! we doen best wel veel dingen samen en we kunnen het ook echt goed vinden en misschien is met je broer samen een paard wel anders als met je vriendin samen een paard...tegen je broer zul je toch eerder iets zeggen waar je het niet mee eens bent dat tegen je vriendin lijkt mij zo....Lachen

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:56

Nooit, dan heb ik liever geen paard. Ik denk namelijk dat dat nooit lang goed zal gaan.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:05

Jah met je broer is natuurlijk heel wat anders en vooral als je dan ook nog eens tweeling bent dan heb je nog een hechtere band!!!

En je moet je goed bedenken dat het 5 jaar goed kan gaan, maar ik vind dat een paard voor de rest van zijn leven is en niet voor een paar jaar Scheve mond

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:38

En dan heb je ook nog het stallingsprobleem. Wat te doen als de een het geweldig naar zijn zin heeft op een stal en de ander helemaal niet en wil verhuizen.

Vorig jaar was er iemand op bokt die samen met een ander een paard had en een van de twee ging verhuizen naar een andere plaats. Dat leverde ook heel wat ellende op.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:43

.........eigen paard is goud waard enuh helaas kost ie het ook. De reden dat ik altijd bijreed is omdat ik a. de financien niet had en b. de tijd er niet in wilde stoppen. gewoon leuk bijrijden er zijn zoveel mensen met leuke paarden die een bijrijder zoeken

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:00

Ik heb al 12 jaar samen met een vriendin een paard. Eerst een pony, en toen die overleed hebben we samen weer een ander paard gekocht. Tussen ons gaat het super, maar met een ander zou ik het ook niet kunnen. Voordeel is wel, dat als je ergens over twijfelt het altijd met elkaar kan bespreken. Wij hebben meestal wel dezelfde opvattingen en we zijn ook allebei heel makkelijk, dat scheelt. Verder kijken we altijd als eerst naar het belang van het paard en nemen van daaruit een beslissing. Soms is dat gunstig voor mij en soms voor haar. Maar we doen altijd wat het beste is voor het paard, op die manier gaat het bij ons altijd goed.

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:10

Ik vind het ook dat dit niet werkt! Het draait 100% zeker op ruzie uit.... ook al ben je nog zo'n goede vriedin.... de 1 wil dit met het paard... de ander dat... als ik jou was zou ik het niet doen... ook uit belang voor het paard!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:13

Ik heb met een goede vriendin samen een verzorgpaard gehad, maar we reden ook anders(zij had een hardere hand) en ze had minder voor het paard over soms. Maar we proberen nooit dezelfde lieveling te hebben, dat gaat gegarandeerd fout Haha!.
Maar ik zou het dus echt niet doen, maar dat zegt iedereen hier zo ongeveer al.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:46

russel schreef:
Grote kans dat het hartstikke fout gaat. Bij sommige maneges kun je een paard/pony leasen. Je betaalt dan de hoefsmid/veearts kosten en een bedrag voor stalling/voer.

Het is niet je eigen paard, maar lijkt er wel veel op. Er is een mogelijkheid dat het dier wordt verkocht, dan heb je pech. Kun je het financieel niet meer opbrengen of heb je er geen zin meer in, stop je met de lease. Op deze manier kun je kijken of een eigen paard iets voor je is.

Niet iedereen realiseert zich dat er erg veel tijd in gaat zitten en dat het toch altijd duurder is dan je van te voren inschat.
Bij ons op de manege is dat niet zo, je kan een paard leasen (helemaal of voor de helft) en voor de helft gaat het 98% van de gevallen fout. je bent altijd achterdochtig qua spullen, rijden enzo je vind t niet leuk om te zien als de ander erop zit enz. Ik hoef alleen de stal en voer te betalen, dierenartskosten en hoefsmid word door de eigenaresse betaald( een hele pony komt neer op ong 200 euro volpension incl hoefsmid en dierenarts(tenzij het door nalatigheid komt)) je mag er alles mee doen,wedstrijden, duin, strand, priveles, vakanties en ze kunnen de pony niet verkopen of in laten slapen als jij er niet mee eens bent.

zelf zou ik een eigen pony niet delen, dat lukt niet

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:03

Er blijft natuurlijk altijd een kans dat jullie ruzie krijgen en afspraken zullen dat echt niet tegenhouden.
Maar als jullie denken dat jullie zulke virendinnen zijn zou ik de gok wagen maar je moet oook goed weten dat je als je vriendin om een of andere reden niet kan het paard ook zelf een week moet kunnen doen en dat je dta dan niet erg vind VEEL SUCCE4S EN GEEF HET DOOR WAT JULLIE DOEN