Jullie eerste eigen/verzorgpony of paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:37

mijn 1ste verzorgpaard was bellefu, een engels volbloed, 1.63 hoog. Haar heb ik bijna 3 jaar verzorgd, en nu heb ik sinds september 2002 een eigen paardje, baloe, 2.5 jaar, hengst en nu 1.60 hoog.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:37

Toen ik 13 was een shetlander toen ben ik pas begonnen, hoewel ik en mn vriedin helemaal geen verstand van hadden hebben we Bianca toch mak gekregen, was in het begin echt een rot pony later zijn we er mee gaan rijden, was altijd heel erg gaaf daar! Leuke herinnederingen

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:54

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden samen met ariba_lover 2 verzorgshetlanders gevonden, Peer en Ginger Haha! dat zijn ze dus

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:19

Mijn eerste verzorgpony was Shadow een Welsh A jaarling hengstje. Ik heb hem verzorgt tot hij 4 jaar was (en inmiddels ruin }> )
Mijn eerste eigen pony is Levi die ik vanaf 8 januari 2002 heb Lachen

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:19

Mijn aller eerste echte eigen verzorgpony was een Shetlander waarvan ik de naam niet meer weet Haha!
(Maar daarvoor reed ik op een welsh in de buurt, samen met een heleboel andere kids en eigenaars)

En mijn eerste eigen pony is ook een shetlander en dat is dus Oscar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:53

Mijn eerste eigen pony was Linda, een bonte semi-Shetlander van 1.20m hoog. Ze was eerst mijn verzorgpony, maar toen de eigenaar haar wilde verkopen hebben mijn ouders haar gekocht zonder dat ik het wist. (Van mijn eigen spaarbankboekje overigens, al mijn paarden zijn geheel of gedeeltelijk van mijzelf (geweest)) Ik had natuurlijk staan luisteren aan de trap toen de eigenaar kwam vertellen dat hij kopers had, en ik was er van overtuigd dat ze zou vertrekken, want mijn ouders hadden een eigen pony nog nooit goed gevonden. Ik kwam op woensdagmiddag uit school met een humeur van hier tot Tokio en ging met een steen in mijn maag naar de stal. Ik had al uitgebreid afscheid genomen toen de eigenaar vroeg of ik even binnen wilde komen. Ik zat met kleine oogjes achter een groot glas ranja en kreeg inderdaad te horen dat ze verkocht was... aan mij. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo benauwd ben geweest als toen! Haha! Ze speelden het erg goed }>

Met Linda heb ik de hele kring onveilig gemaakt }> Wij waren een beruchte combinatie in het L en M springen voor de B-pony's (he Lautje Knipoog ) Echt een wereldpony! Ze is nu 24 en staat in de wei bij mensen bij ons in het dorp.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:26

Mijn eerste verzorgpaardje was Faust en die heb ik nu nog altijd !!
Ik doe hem al 3jaar en ben niet van plan er mee te stoppen !!
Ondertussen heb ik er nog een paar bij , maar Faust blijft voor mij de eerste en enige !!!!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:44

mijn eerste pony was melissa, een donkerbruine merrie ras onbekend. ik heb haar gekregen toen ze 4 jaar was en nog maar net aangereden. en ik zo groen als gras, ja leuke combinatie. maar ze was/is een super pony.
ik heb veel plezier met haar gehad, we waren samen z springen.

ik heb haar 6 jaar gehad, toen ik 17 was is ze verkocht. heb haar daarna nog een paar keer gezien, maar die eigenaar heeft haar na 7 jaar ook weer moeten verkopen. en ik weet nu dus niet of ze nog leeft en waar ze is. en dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer.
dus als hier iemand een pony kent of heeft gekent die melissa heet.....
donkerbruine merrie dus, 1.47 m. groot, geen aftekeningen. en als bijzonder kenmerk ze heeft een grijze steep bovenin haar staart.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:56

Mijn eerste verzorgpaard was Pepper, kruising engels met gelders, ong. 1.68 meter maar door zijn rug lijkt hij veel kleiner. Heb hem ruim 7,5 jaar verzorgd (ja, ben erg trouw *LOL* Haha! ). En Fayette is mijn eerste eigen paardje. Een Tinkermerrie van nu 2,5 jaar jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:21

Mijn eerste pony was Carola, een bruine Datmoormerrie die mijn opa als een van de eerste uit Engeland heeft gehaald.
Ze kwam zo uit het "wild" uit de kudde.
Eerst heeft mijn nichtje erop gereden en toen ik 3 was was ze voor mij.
Ik heb er echt ontelbare keren naast gelegen Haha!
Toen ik een jaar of 8 was kreeg ik een grotere pony en ging Carola naar het volgende nichtje.
We hebben echt ontzettend veel plezier aan deze pony gehad en toen de kleine nichtjes op waren heeft ze nog jaren aangespannen gelopen.
Op haar 32e lag ze op een ochtend dood in de stal Verdrietig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:43

Ik had 5 verzorgpaarden als 1e verzorgpaarde Haha! 2 Trakehnermerries, 1 KWPNruin en 2 Trakehnerveulens.

Ik ben nog bezig met mijn eerste paard Haha! Ruim 2,5 jarige Paint Horse ruin Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:22

Ivanka is mijn eerste eigen paard, sinds 3 juli 2002 Lachen En ze gaat ook nooit meer weg als het aan mij ligt Knipoog

Mijn eerst verzorgpony was Exard (voor foto's, zie profiel Knipoog)

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:57

Mijn eerste verzorgpony was een zwarte shetland pony van rond de 1.07 waar we vaak mee buiten reden.. .. Daarvoor ree ik een paar jaar op een manege.. Gaaaap.. en nu verzorg ik al weer een tijdje bij Amanda (Rooslover op bokt) daar rij ik op een zwarte welsh Lovers

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:56

mijn eerste verzorg pony was een welshXshet genaamd robbie
hij was 4 jaar oud heb hem zelf ingereden

mijn eerste echte pony was Yvorie een arabische merrie
van 4 jaar oud heb ik na 6 maaden jammer genoeg verkocht

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:44

mij aller eerste verzorgpony was broes een bonte shetlanderxnog wat.
het was een vreselijke lieverd
hij was toen 3 jaar en staat nu ergens in bakkem

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:05

Mijn eerste verzorg pony was Jantje een shetlander vos van 0,93m. Tong uitsteken
Ik heb hem met twee vriendinnen verzorgt. De ene is na 2 jaar gestopt ze kreeg haar eigen paardje ( Party!! Dat is Tessa ze staat op bokt als Rocco Party!! ) en de andere na 2,5 jaar die had het druk gekregen en geen zin meer Boos! .
Ik heb Jantje 3,5 jaar verzorgd. Toen ik werd afgedankt door de eigenaren omdat hun neefje het wel leuk vond om hem te gaan rijden Extreme duivel . Toen ben ik andere paardjes gaan verzorgen 2 merens en een welsh. Maar nu het neefje op Jantje is uitgeken kom ik er nog steeds wel eens. Lovers Hij is toch mijn eerste echte verzorgpony, en dan heb je toch wel een speciaal plekje voor hem Lovers . Ondertussen heb ik nog wel wat meer paardjes voor mensen gereden, maar niet echt boeiend ofzo.

groetjes Lianne

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:13

ik wou gaan beginnen met rijlessen op de manege, ging met een vriendin mee naar haar verzorgshetje en ik werd spontaan verliefd op Pienke! Lovers mocht er verzorgen, en zo verzorgde ik een jaar lang Pienke (toen ik begon was ze 9 maanden)
een shetland merrietje *staan foto's van in me profiel Knipoog )
bezoek der nu nog regelmatig!

Me eigen paardje kreeg ik 11 maaden later
en ik heb hem nu alweer een jaar
Lovers Mijn Toscar!
En die gaat echt NIET weg!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:26

Mijn eerste verzorgpony was een shetje van de buren, waar ik les op kreeg. Toen ik twaalf jaar oud was kreeg ik Tumtum een new-forest ruin van bijna 1.40 en inmiddels is hij weer bijna een jaar weg. (verkocht) Vorig jaar kreeg ik Bobo dat was in mei en dus mijn tweede paardje. New forest x welsh van 1.48 Lachen En als het aan mij ligt gaat Bobo ook nooit weg. Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:48

Mijn eerste echte verzorgpony was Speedy, een heel lieve schimmelmerrie (Welsh x Arabier). Ik was echt helemaal gek op haar, het was echt zo'n apart ponytje. Ik zou haar toen kopen, maar ze werd voor mijn neus weggekaapt Boos!. Ik was er kapot van, als ik haar ooit nog tegen zoukomen, dan wist ik het wel Knipoog. Maar dit is al meer dan 10 jaar geleden, ze zal nu ongeveer wel 16 รก 17 jaar zijn...
Mijn eerste paard is Galactica, hiervoor wel 2 jaar Avalon gehad, maar hij was op papier niet van mij. Avalon was weggegaan en Tica hiervoor in de plaats gekomen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:00

mijn eerste echte verzorgpony's warren palomino,kimmy en nickey (stonden met zn drieen in een wei)toen kreeg ik er nog een welsh k genaamd friola bij (die was van mn vriendin) die ging toen van de manege en ben ik van een meisje een welsh b gaan verzorgen,todat ik van die manege af ging en had ik alleen kimmy,palomino en nickey nog,nadat ik van die mensen nooit meer wat hebt gehoord ben ik gestopt.
ik kreeg toen een verzorgpony mickey,wat erna met spoed weg moest en wij dus gekocht hebben Haha!
dus dat is nou nog altijd mijn eerste pony,ik heb haar nou 5 maanden (bijna een hald jaartje Haha!)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:21

Mijn eerste verzorgpony was een (toen) 3 jarige fjord. Ze heet Pele. Ik heb heel veel met dat beestje meegemaakt. Moest haar nog helemaal inrijden! Was een leuke ervaring, toen werd ze verkocht!

Mijn eerste eigen pony is Bram, een arabiertje, die ik nu bijna 4 jaar later ( 3 jaar en 8 maanden) heb!

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:18

mijn eerste verzorgpony's waren een paar shetjes en een shet/welsh arona genaamd staat in amstelpark een soort natuurpark ofzo, was een heel lief beestje wel gek want ze kwam uit het circus. op mijn 9e toen kreeg ik mijn eerste ponytje dat was een shetlander jammer genoeg is die op zn 2e dood gegaan aan zware koliek en die had ik al vanaf veulen, Verdrietig toen was ik zo verdrietig dat ik eerst geen pony meer wou maar toen heb ik toch een andere shet gekregen waar ik ook heel veel van was gaan houden Lovers later hebben we hem verkocht omdat ik te groot was en mn zusje onderhand ook wel.
toen ben ik bijrijdster geweest van een new forest en een haflinger en nu heb ik een hele lieve arabier Lovers
Laatst bijgewerkt door belcanto op 01-01-03 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:36

Mijn eerste verzorg pony was een bonte, Toetie heette ze (Ik trek het aan, rare namen Haha! ) Die heb ik heel even verzorgt. Toen mocht ik op les.
Daar heb ik verschillende pony's ingereden, ik heb geluk ghad, ik viel ertussen, bij een clubje meiden die daar heel veel deden. Ik was de jongste en de lichtste, dus ik mocht de pony's die een tijdje stil hadden gestaan weer op conditie brengen, of de jonge pony's beleren en inrijden, met hulp hoor. Vooral de eerste keer, heb ik in stappen met de eigenaresse gedaan. De andere meiden van dat clubje reden de grote pony's en de paarden. Dit deden we buiten de lessen om.
Daar heb ik dus verschillende pony's gehad en verzorgt.
Mijn eerste inrijdsel was een schimmeltje, Speedy. Toen een vosje, Condios, twee Hakcney's ingereden , Twee bonte arbiertjes, Nomar en Nelson. Toen werd ik ook wat groter, ja, ik groeide ook Haha!
Toen mocht ik ook wat grotere pony's en paarden gaan rijden.
Ik heb toen een tijdje op een vos gereden, wat voor ras? geen idee. Casanova hette die en een tijdje op Kaliaux, ook een arabier.
Toen ben ik daar gestopt.
Daarna ben ik in Barneveld gaan rijden, daar heb anderhalf jaar, geloof ik, een Kwpn'er greden, Kiola. Daar ben door mijn uitzending ook gestopt en nu rij ik hier in Lettele.
Laatst bijgewerkt door Tigger op 11-12-02 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:39

Ik heb eigenlijk nooit een verzorg pony gehad.. Natuurlijk had ik wel altijd een lieveling toen ik 3 jaar op de manege ree maar dat is niet je verzorgpony.
Early is mijn eerste pony die ik kreeg en die heb ik nu nog steeds na bijna 3 jaar. Of die ooit weg gaat weet ik niet maar in ieder geval niet snel want hij is nog steeds kreupel en een kreupele pony verkoop je niet zo makkelijk. Ik ben ook wel heel eg gehecht aan hem want het is zo aanhankelijke pony. Maar ik vind altijd dat je eerste pony troch wel het meest voor je betekend. Zo spannend is dat en je zal je eerste pony denk ik nooit vergeten. Ik niet in ieder geval!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:17

Mijn eerste verzorgpony(paardje) was Saluut, een hele grote lompe haflinger van 1.60 ofzo samen met een vriendin verzorgde ik hem, en Edje, een shetlander die er bij stond.toen was ik denk ik 13, en toen 1 1/2 jaar erna kwam destiny!
Saluut was een soort Quentin, dus dan kan je er iets bij voorstellen....

daarna kreeg ik destiny, de allerliefste pony die er bestaat!maar die ken je wel!!
en ze de allerdapperste&sterkste omdat ze steeds haar best blijft doen om niet kreupel te zijn terwijl de DA denkt dat t niet meer kan genezen!
ze is nu gelukkig weer zo goed als regelmatig!!

na destiny kam Quentin, die ken je ook die kan super lopen, alleen jammer van zn gebrek aan werkwilligheid, en zn koppige karakter...

en Desiree maar die is van ons mam en die ken je ook!