Taliesin over de kop geslagen ..........

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Voice

Taliesin over de kop geslagen ..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 07:05

Ik ben me gistermiddag echt rot geschrokken. Hopelijk loopt het allemaal nog goed af.

Rond een uur of een bracht ik met mijn moeder de paarden naar buiten. Zij had Voice en ik liep met Taliesin aan een lang touw. Ze was nogal jolig en ik had echt mijn handen vol aan haar. Toen we bij het land kwamen liet mijn moeder Voice vast los en die hobbelde een stuk een land in. Taliesin kon echter niet wachten tot dat ze los was en begon al te rennen, maar ik had haar dus nog vast. En ik probeerde haar nog te houden, maar door de kou en vooral haar kracht en snelheid lukte dat dus echt niet en moest ik haar laten gaan. Waarschijnlijk is ze toen ze haar hoofd net om laag had op het touw gestapt en toen is ze dus letterlijk over de kop geslagen. Wij schrokken echt heel erg. Ze bleeft liggen en ik dacht er goed aan te doen om haaar even te laten. Ze was er ongetwijfeld zelf ook van geschrokken. Gelukkig probeerde ze al vrij snel zelf weer op te staan. Maar dat ging echt heel moeilijk. Het lukte haar wel. Ik ben toen heel snel Jacob Jan (daar staan ze bij op het land) gehaald, die was gelukkig thuis en toen hebben we haar met Voice zijn halster (die van haar was kapot gegaan, stom genoeg had ik net die morgen bedacht dat ze een grotere moest hebben, nou die krijgt ze dus meteen) weer naar de stal gekregen. Dat viel niet mee, want ze liep echt op alle benen niet lekker. Maar ze kon nog wel lopen gelukkig. Ze tilde alleen haar hoofd maar een heel klein beetje van de grond op. Toen ze in de stal was meteen de veearts gebeld en die kwam meteen. Hij kon helaas toen niet veel voor haar doen, behalve een pijnstiller geven, wat natuurlijk toch wel heel prettig is. Het is nu even afwachten. Waarschijnlijk heeft ze iets van een hersenschudding en dat verklaart wel waarom ze haar hoofd zo laag houdt. Haar oogreflexen waren in ieder geval goed. Ze staat lekker op een hele dikke laag stro en wordt verwend met hooi en kuilgras (dat laatste krijgt ze anders niet), want gelukkig heeft ze wel trek. Het gaat wat langzamer, maar het gaat allemaal op. Voice hadden we ook maar weer binnen gehaald, want die vond het maar niks, zijn vriendinnetje niet in de wei. Toen we voordat ik weer naar huis moest nog even gingen kijken, stond ze er nog steeds hetzelfde bij, maar inmiddels deed waarschijnlijk alles pijn. Het was echt zo'n klap, zo'n (groot) paard over de kop, op die keiharde grond. Gelukkig moet de veeaarts toch nog even komen aan het begin van deze week om haar nog een keer te enten voor de basisenting, dus dan kan hij mooi meteen nog even naar haar kijken. En ik bel natuurlijk regelmatig even hoe het met haar gaat. Hopelijk gaat het aan het eind van de week weer een beetje beter. Ik neem vrijdag lekker vrij en dan kan ik misschien kleine stukjes met haar wandelen. Maar eerst maar eens afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Ik ben me in ieder geval rotgeschrokken!

Groetjes, Judith

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie