magische krachten, of niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-07 16:45

hoi iedereen!

Laatst was ik bij mijn vriendin en we deden hun 2 pony's naar binnen.
Één van de pony's wou niet eten en had ligneigingen, ik dacht meteen aan koliek!
Hun hebben (in plaats van de dierenarts) een man gebeld die blijkbaar (heel veel verstand van paarden heeft. Nou ja, wij wachten.. ik had wel eens wat verhalen gehoord maar hem nog nooit in het echt gezien. Komt er een klein mannetje aan en loopt naar de pony en gaat met zijn armen weid staan en staat daar zo'n 5 minuten. Opeens zegt hij, hij heeft last van z'n nieren en dat weet ik voor 95 % zeker!, het was dus geen koliek maar vermoeiheid doordat hij teveel eiwitten kreeg Ach gut , bladiebladiebla een heel verhaal met allemaal moeilijke woorden... hij kreeg een soort mengseltje met die hij van een plant getapt heeft (zei die) en deed net alsof hij met naalden in zijn nieren prikten, heeeel apart! de pony werd opeens helemaal rustig!. Toen moesten wij met onze handen over de rug heen en moesten voelen waar hij pijn had, nou precies bij zijn nieren voelden we dat er koude energie uit kwam spuiten (zo verwoorde hij het) Cool , echt waar! .... de volgende dag zijn ze er toch maar mee naar de kliniek gegaan, en raad is wat eruit kwam? hij had een soort slijm verstopping in zijn luchtpijp wardoor hij moeilijk kon ademen en altijd zo lui was, en dus niet wou eten!

aan de ene kant geloof ik die man, maar aan de andere kant is het veiliger om naar de DA te gaan?

wat vinden jullie, hebben jullie zulke dingen meegemaakt Bloos! Ja Lijst ?


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:55

Waarom zou je die man geloven? Hij had het dus fout. Als het paard vermoeid is, lijkt het me ook nogal logisch dat, nadat hij de man leert kennen, haast in slaap valt.

Ik geloof zeker in dit soort krachten, maar alles leuk en aardig: er zijn mensen die jaaaren gestudeerd hebben om elk symptoom te verklaren en een genezing te zoeken, en dat is de DA.

Als de symptomen dusdanig erg zijn moet je er vind ik een DA bij roepen. Deze krachten zijn heel hulpzaam als er iets aan de hand is dat chronisch is, als bij behandeling (in samenwerking met de DA), maar dit soort dingen mag nooit, nooit de enige manier van 'genezing' zijn.

Ik zit in 'dat wereldje' en weet dat het jammer genoeg 90% van de keren niet klopt (omdat het huichelaars zijn die beweren vanalles te weten).

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:58

Wat een kwakzalver Boos!

Eenvoud siert de mens

Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-07 17:01

khirshanta schreef:
Waarom zou je die man geloven? Hij had het dus fout. Als het paard vermoeid is, lijkt het me ook nogal logisch dat, nadat hij de man leert kennen, haast in slaap valt.

Ik geloof zeker in dit soort krachten, maar alles leuk en aardig: er zijn mensen die jaaaren gestudeerd hebben om elk symptoom te verklaren en een genezing te zoeken, en dat is de DA.

Als de symptomen dusdanig erg zijn moet je er vind ik een DA bij roepen. Deze krachten zijn heel hulpzaam als er iets aan de hand is dat chronisch is, als bij behandeling (in samenwerking met de DA), maar dit soort dingen mag nooit, nooit de enige manier van 'genezing' zijn.

Ik zit in 'dat wereldje' en weet dat het jammer genoeg 90% van de keren niet klopt (omdat het huichelaars zijn die beweren vanalles te weten).


ja dat is waar, maar je hoort zoveel (tenminste ik) goede verhalen! maar dat is denk ook omdat je de slechte nooit te horen krijgt!, aan de ene kant zit er wel wat in hoor maar aan de andere kant is het gelul...

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:07

ach ja, het klinkt allemaal zo vaag en ik hou persoonlijk liever van de exacte wetenschap. Niet dat al het vage onzin is, absoluut niet. Ik zie het meer als iets dat gewoon de wetenschap nog niet kan verklaren omdat ze nog niet ver genoeg zijn in hun ontwikkeling.

Persoonlijk zou ik eerst naar de DA gaan als er iets met mijn paard aan de hand was, en mochten die mijn paard opgeven dan mogen er een paar "kwakzalvers" langs komen om nog een poging te wagen. (wie niet waagt wie niet wint Knipoog )

In sommige geloof ik bij kans heilig, mijn zusje is ooit naar zo'n "kwakzalver" geweest en dat was toch een hele apparte ervaring, ze voelde zijn positieve energie helemaal door haar lichaam stromen. Ze had hem een foto gegeven en hij zou haar nog eens een keer behandelen via een foto. Toen ze een keer het gevoel had dat ze die energie weer door haar lichaam voelde stromen, toen we die man later vroeger wanneer hij met die foto bezig was geweest klopte de tijden exact. Mijn zusje heeft helaas niet door gezet dus of hij haar echt had kunnen genezen weet ik niet, wel heeft die man mijn opa van gordelroos af geholpen. En dat terwijl er totaal geen logische verklaring was voor wat die man deed. Heel appart allemaal.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:09

loesaardbei schreef:
khirshanta schreef:
Waarom zou je ...vanalles te weten).


ja dat is waar, maar je hoort zoveel (tenminste ik) goede verhalen! maar dat is denk ook omdat je de slechte nooit te horen krijgt!, aan de ene kant zit er wel wat in hoor maar aan de andere kant is het gelul...


Je hoort ook wel goede verhalen, maar in de meeste gevallen heb ik meegemaakt dat het perongeluk goed geraden was. Mensen proberen dan wel serieus iets te voelen, maar krijgen gewoon niet het goede door. Ik ben zelf van het Wicca geloof (natuur religie), en ik merk dat er jammer genoeg heel veel mensen zijn die menen dat dit alleen om magie en helderziend/voelend/horendheid gaat. De meesten van die slag geloven meteen dat ze met wat oefening een ware ziener worden, en dat ze alles kunnen voorspellen. Van de 50 keer hebben ze het misschien 1 keer goed, dus natuurlijk zijn er wel goede verhalen. Gelukkig wel! Maar als het één keer goed gaat, denken mensen meteen een gave te hebben.

Klein voorbeeld: De hond van een kennis was laatst ziek. We waren met de honden aan het wandelen, en ik wíst het, dus ik zei (uit het niets) ze heeft suikerziekte, het zit in haar alvleesklier. Toevalligerwijs was het zo, maar dat één moment van weten. Dat wil nog niet zeggen dat ik kan voorspellen wat er mis is, alleen dat ik één helder moment had. Meestal denken mensen juist dat ze dan alles kunnen voorspellen.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:00

Dierenartsen geloof ik niet altijd per direct op hun woord (want in die paar jaar tijd leer je álle diersoorten, dan lukt het je écht niet een paard tot in de detail te kennen, dat lukt mij al niet in 4 jaar!), maar als er iets 'vindbaar' is, dan is het gewoon duidelijk!

Daarnaast hecht ik wel meer waarde aan dierenartsen met ervaring op het desbetreffende gebied.
De mensen die iets 'aangeven', neem ik zeker mee in overweging, maar geloof ik niet meteen volledig.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-07 09:21

ja, ik heb ook iets gehoord dat paarden wat met aardstralen te maken hebben? dan ging die man met een stokje met 2 punten staan schudden! iemand meer ervaring met aardstralen Haha!

Dennis

Berichten: 31448
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:04

Ik heb wel een ervaring met een magnetiseur. Ik geloofde er helemaal niet in, maar na 2 jaar knoeien met de pony van mijn zusje bij de gewone VA hielp hij ons geweldig. Onze gewone VA had ons door gestuurd omdat hij het echt niet meer wist.
De pony had rare plekken(pus bulten waar nooit pus uit gekomen is, korstjes, dik) in d'r manenkam. Ze jeukte niet, maar deden haar wel zeer als je er aan zat. Na bloed onderzoek, allerlei medicijnen, dingen op kweek zetten enz enz enz waren we er nog niet uit.

Die man 'scant' haar helemaal en zegt dat het in haar darmen zit. Hij 'test' wat voer soorten en er waren een paar dingen waar ze helemaal niet tegen kon (paarden snoepjes, brokjes, brood enz enz enz). Dus haar een paar weken alleen op gras en muslie gehad en de plekken trokken weg.

Toen wisten we dat het in haar voeding zat, dus konden we dingen uit gaan proberen. Maar veel meer dan muslies, groente en fruit, kuil, gras en hooi kan ze niet hebben.
En het gebeurd ook nog wel een enkele keer dat ze toch wat verkeerds krijgt, maar dan weten we waa rhet van komt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-07 13:09

woow, best wel gaaf maar heel veel mensen vinden het oplichterij... (van die mannetjes met kruiden enzo)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:37

loesaardbei schreef:
ja, ik heb ook iets gehoord dat paarden wat met aardstralen te maken hebben? dan ging die man met een stokje met 2 punten staan schudden! iemand meer ervaring met aardstralen Haha!


Ja, onder ons huis loopt een wateraar. Het beinvloed de energie in ons huis heel erg, en als ik eerlijk mag zijn hadden we jaren geleden moeten vertrekken. Het heeft absoluut geen goede invloed op ons. We zijn uit huis, en iedereen voelt zich kiplekker. We komen thuis en binnen een half uur heeft iedereen last van zijn maag, hoofdpijn, misselijk, enz. enz.

Maar paarden hebben niet specifiek iets met aardstralen temaken. De aardstralen/wateraren in een gebied hebben wel invloed op alles wat er leeft.

Verder geloof ik heilig in kruiden Haha!
Ik ben meer van de mix tussen medische wetenschap en 'magische' wetenschap (ook magnetiseurs, lezers, somnambules, hypnotiseurs enz).

Bovendien zou het wel erg hyprocriet zijn alleen te pleiten voor de medische wetenschap, terwijl de overgrote basis ervan juist in de natuur geneeskunde zit. Simpel voorbeeld: aspirine, dat is acetyl salicylzuur, wat gevonden wordt in wilgen.

Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-07 14:12

woow interresant! ik hoorde dat aardstralen al iets van heel vroeger is.

even off topic: ik ben ook lid van brooke Haha!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:13

off topic: cool Haha!

ontopic: ja hoor, aardstralen zijn al zo oud als de aarde zelf...

Paperclip3
Berichten: 286
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Heino

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-07 14:17

hahaha oo dom ... je vat me wel

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: magische krachten, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:18

Helemaal niet dom Haha!
Er zijn zoveel dingen die er altijd al zijn geweest, maar waar we geen weet van hebben. Die zijn dan ook nieuw, dus vind dat met aardstralen niet gek hoor Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Dartel, dialah, fransje23, MarjanB, Merexa, MirjamRobin, Nannetje7, Nikkii026, Suliko, turtlelito en 24 bezoekers