Deurne...paardenopleiding.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:40

Um nee ik niet.
Hoeft niet meer met de binnebak.
Maar voorheen deed ik dat altijd wel met dit weer, was beter te doen dan in de bak.

Maar nu zelfs al 7 keer, word met mooi weer nog wat *LOL*
Kunnen ze daar ook niet een lesje hoe leer ik vallen geven Lachen


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:43


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:44

ik had het gister op mn werk over deurne, 2 meisjes hebben er op gezeten, eentje is er al 8 jaar geleden afgestudeerd aan de houderij opleiding, die hadden een selectie van EEN HELE WEEK!en dat zelfs voor houderij
die andere is er nu 1,5 jaar geleden afgestudeerd,sportopleiding, die had 1 HELE DAG selectie
moest monsteren, bandageren, longeren, rijden(dressuur+springen) en kreeg een heel gesprek

2 meisjes die ook bij mij werken zitten nu in t 1e jaar, die van houderij had geen echte selectie(ze kan ook echt niet met paarden omgaan). die van de sportopleiding moest 1x komen rijden, om te laten zien dat ze op M niveau reed zodat ze in de sportklas kwam ipv manegeklas

tsja de staleigenaar hier zei ook, toen het nog een particuliere school was, toen was het nieveau heel erg hoog

nu hebben ze leerlingen nodig ivm subsidie en nemen ze (bijna) iedereen aan

maargoed, wat dus het meisje vertelde dat er nu 1,5 jaar weg is, dat ze buiten zoveel ongelukken had gezien, van die manegeruiters op een schoolpaard, die vaak heel wat pit hebben, en ja er dan buiten standaard naast liggen!
1x waren er 2 meisjes buiten, ene paard gaat ervandoor, meisje valt, nix aan de hand, paard 2 rent erachteraan met ruiter er nog op, rennen t terrein op, gaan onderuit, cap van meisje valt eraf, meisje dr hele hoofd/gezicht kapotgeschaafd, had vanalles, moest met ambulance weg, 4 maanden in ziekenhuis gelegen!geheugenverlies, verlamd enz!

en zo waren er wel meer dingen die buiten fout gingen!

maar ik denk dat als je met je eigen paard deeltijd naar deurne gaat, er heel wat leert!
dat zie ik nu met dat meisje wat deeltijd de sportopleiding doet en in de sportklas zit, ze leert nuttige dingen!

alleen is t niveau inderdaad lager dan jaren geleden!helaas!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:22

bah bah...al die verhalen met de ambulance...
Ik had gisteren mn infofolders binnen gekregen...en ik moet zeggen dat het er niet echt intressant uit ziet ofzo.
En stage zoeken lukt ook al niet goed zoals ik heb vernomen.
Ik ga toch maar naar barneveld...echt een van de beste scholen met dierenopleidingen.

gewoon geen onderschrift :D

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:59

Jammer dat het nivo van Deurne zo laag ligt.
Misschien heeft AdB toch gelijk dat het nivo van de nederlandse paardrij hobbelaars omlaag gaat.
Nederland schreeuwt om goede instructeurs! Dat blijkt wel uit alle problemen die wij met onze paarden hebben..uuhhh .... problemen die onze paarden met ons hebben,tenslotte is 99% aan de ruiter te danken.

Maar bedenk vooral waarom je een dierenopleiding gaat doen.
Ik heb dat ook gedaan, ben gediplomeerd dierverzorgster en zit al bijna 6 jaar in de bloemenkwekerij.

Vooral de opleiding Deurne snap ik niet helemaal. De opleiding kost bakken met geld en wat verdien je er later mee?? helemaal niks!
Ga dan een chirurgenopleiding doen, die verdiend zjn inleg geld tenminste nog terug en werkt et zo hard als een paardenhobbelaar.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 22:18

Mjah ik zat ook al aan iets in het ziekenhuis te denken...maar daar kom je met MBO niet aan de bak...(
Behalve als je achter de balie wil zitten Tong uitsteken

gewoon geen onderschrift :D

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:35

Komt iedereen naar Barneveld????
Leuk!!!!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:53

Hebben ze in Barneveld ook een Hippische opleiding.

Of zijn we nu ineens bang geworden dat je de volgende bent die er volgend jaar afkukeld? Huilen

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:07

haha ja als dat zo is dan redden ze het op geeneen paardenopleiding!

want met vallen&opstaan leer je wat echt paardrijden is!
dat kost letterlijk bloed, zweet&tranen!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 02:04

Ik wil niet de droom van vele ' pennymeisjes' naar de knoppen helpen, maar ook bij mij op school (HAS Larenstein ) zitten veel meisjes met de 'droom' om ooit een eigen bedrijf te beginnen.
Ik zou zeggen; " Droom lekker verder en zie de realiteit onder ogen !"
Ik heb het geluk dat ik niet alleen op wordt geleid om de paardensector in te kunnen, maar krijg ik ook heel andere onderwerpen voor mijn kiezen (bv. rundveehouderij, varkenshouderij enz. )
Nu is het ook mijn droom om een eigen bedrijf te hebben, maar nu ik er toch een beetje mee bezig ben, merk ik des te meer dat het erg zwaar is.

Bovendien komen veel mensen met een paardenopleiding uiteindelijk ergens anders terecht. En dus niet in de paarden.

Goed, dit wilde ik even kwijt, omdat ik steeds vaker merk dat er veel meisjesdromen in het water vallen.

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:07

Westernfreak schreef:
Ik wil niet de droom van vele ' pennymeisjes' naar de knoppen helpen, maar ook bij mij op school (HAS Larenstein ) zitten veel meisjes met de 'droom' om ooit een eigen bedrijf te beginnen.
Ik zou zeggen; " Droom lekker verder en zie de realiteit onder ogen !"
Ik heb het geluk dat ik niet alleen op wordt geleid om de paardensector in te kunnen, maar krijg ik ook heel andere onderwerpen voor mijn kiezen (bv. rundveehouderij, varkenshouderij enz. )
Nu is het ook mijn droom om een eigen bedrijf te hebben, maar nu ik er toch een beetje mee bezig ben, merk ik des te meer dat het erg zwaar is.

Bovendien komen veel mensen met een paardenopleiding uiteindelijk ergens anders terecht. En dus niet in de paarden.

Goed, dit wilde ik even kwijt, omdat ik steeds vaker merk dat er veel meisjesdromen in het water vallen.

Mirjam


klopt, daarom wil ik ook de HBO deurne doen. dan krijg je namelijk een management diploma en kan je ook andere kanten op.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:31

als jullie naar barneveld gaan. Daar staat mijn oude pony!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Drico, janneke_S, kimwilliam, Mariett, nonnekee, Pantykous, Rubio, Unicorn79, Wopkebrok, xRoossie95, Yinka en 138 bezoekers