Altijd verhalen over slechte verzorgsters,maar..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:29

Ik heb heel wat verzorgpaarden gehad en ik alle gevallen ben ik er zelf mee gestopt. Ik was het nooit eens met de verzorging en de training. Ik weet het, ik ben een vreselijke Pietje precies en doe niet graag consessies. De enige optie voor mij was: koop zelf een paard en dat heb ik direct gedaan toen ik de kans er voor had.
Een bijrijder heb ik nooit gehad en zou ik ook niet willen. Ik vind het zelf veel te leuk om te doen allemaal!


germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:33

Jippie, niet iedereen is in staat om een eigen paard te kopen.

En voor de topicstarter
Een verzorgpaard vind je vast nog wel. Gewoon zo veel mogelijk mensen laten weten dat je zoekt. Stap maar eens een manege binnen, praat een paar avonden met mensen en wie weet is er iemand die wat heeft.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 17:00

Nee inderdaad, ik ben ook niet in staat een eigen paard te kopen, het kopen zou nog gaan, het onderhouden wordt moeilijker.

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:20

Jippie, ik ben blij dat je zelf in staat bent om je eigen paard een goed leven te geven en te onderhouden. Ik zou dolgraag een eigen paard willen hebben, maar weet dat het niet verstandig is op dit moment, omdat ik niet iedere dag mijn paard zou kunnen verzorgen vanwege mijn studie. Daarnaast heb ik waarschijnlijk ook niet genoeg geld voor het onderhoud en ik wil niet dat een paard door mij een minder goed leven leidt dan hij/zij zou leiden wanneer ik voldoende geld en tijd zou hebben.
Ik zou zelf daarom nooit een paard kopen. Wanneer ik een paard koop wil ik hem/haar alle liefde en tijd geven. Dat kan nu gewoon niet en ik vind dat ook niet op te lossen met een bijrijdster (wat jij overigens ook niet doet, hoor). Een bijrijdster of verzorgster kan je voor je paard vragen als je niet genoeg tijd hebt, maar als je niet genoeg geld hebt voor een paard, moet je niet afhankelijk zijn van iemand die je het ontbrekende geld kan geven in ruil voor 'een deel van jouw paard'.

Ik zou nog even moeten wachten, maar mijn tijd komt vast nog wel Knipoog Hoop ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:25

Gera: al die verzorgpaarden heb ik ook verlseten toe ik nog studeerde. Toen had ik ook geen andere keuze en moest ik het er wel mee doen. Toch koos ik uiteindelijk voor niet rijden ipv me te ergeren aan de eigenaars/eigenaressen die een paard kreupel en gehavend aanleverden van een jacht. Of die het paard alleen maar zemelen te eten gaven omdat ie anders te heftig zou worden Boos!
Van mijn eerst baantje ben ik meteen als een gek gaan sparen voor een eigen paard en 9 maanden later kocht ik Zaabina, een 12 jarige merrie gelders type, van een instructrice van me. Het was het wachten meer dan waard!!
Gera, hou vast aan je droom!!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:30

Wij hebben tijden geleden ook verzorgsters gehad en dat ging precies anders als de topic starter beschreef, het was een A-welshje nog maar amper ingreden, ze sprongen er altijd met z'n tweeen erop en dan nog veel te hoog voor zo'n jong beesie ook! ze moest vierkant staan en daarom werd er net zo lang tegen haar benen gemept totdat ze met allevier de benen precies goed stond! Ze lieten borstels in de wei slingeren zadel ruimden ze niet op, gaven haar de hele dag door brok en ze bleven soms ook nog eens uren met haar weg!
Op den duur was ik die dikke benen en altijd mijn borstels maar zoeken meer dan zat en ik had aan ons pap gevraagd of hij ze weg wou sturen, dat heeft hij ook gedaan, ze zijn toen nog een paar keer stiekem teruggekomen ook!
Ik heb dus niet bepaald goede ervaringen met verzorgsters maar er kunnen ook zat leuke meiden bij zitten die wel hun best doenen de pony's wel goed behandelen hoor!
(ik moest even laten weten hoe het er van de andere kant uit zag! maar ik vind die eiegenaars van jouw ex-verzorgpony's ook wel wat ver gaan hoor!)

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 18:38

Wat beschreef ik dan xxappiexx??
Sorry voor de one-liner

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:39

Ongelofelijk dat ze jouw paardje zoiets aan durven doen, xxappiexx! Ik durfde tot een week geleden niet eens streng op te treden tegen mijn bijrijdpaardje, omdat ik anders bang was dat de eigenaresse daarvan via via zou horen dat ik het paard slecht zou behandelen. Het is zo moeilijk: wat de ene eigenaar als slecht ziet, ziet de ander als goed. Maar waarom moet een pony perse vierkant staan? En met z'n tweeën springen, op een Welsh pony? Dat vind ik echt niet normaal. Dat ze dat uberhaupt durfden zeg!
Mijn bijrijdpaardje blijft niet staan tijdens het poetsen en dribbelt van links naar rechts en naar achteren etc. etc. Ik werd er niet goed van, maar elke keer als ik een schreeuw gaf (en dat duurde lang hoor, voordat ik dat deed) dat ze STIL moest blijven staan, voelde ik me stom en schuldig. Ik wilde niet dat mensen zouden denken dat ik het paard niet respectvol behandelde.
Ik heb er laatst met de eigenaresse van het paard over gesproken en die vertelde me dat ik echt wel het paard mag laten weten dat IK de baas ben. Ik was blij dat ze dat zei. Dan voel je je toch niet zo 'bekrompen', als je begrijpt wat ik bedoel. Ik durf nu gewoon op te treden tegen haar, maar schoppen ofzo zou ik echt zéker niet zonder reden doen. Alleen als een paard iets doet wat hij/zij echt niet mag doen.
Ik zou echt woedend worden als verzorgsters zo met je paard om zouden gaan, net zoals in jouw geval. Ik noem dat gewoon mishandeling. Ik snap niet dat mensen zo weinig respect voor dieren kunnen hebben. Goed hoor, dat je haar de deur hebt gewezen.
Zo zie je maar: zowel de eigenaar/eigenaresse van een paard als de verzorger kan onredelijk zijn!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:42

Tsja, ik heb nauwelijks contact met de eigenaresse van mijn bijrijdknollie. Ik hoor alleen dingen over haar via andere mensen en af en toe krijg ik eens een smsje of ik een keertje extra wil verzorgen, of een dagje wil ruilen. Ik moest wel lessen bij een bepaalde instructrice, maar ik vond die lessen toch wel erg duur en bovendien wist ik een andere instructrice (kende ik van mijn oude manege, waar zij ook weg is) die ik fijner les vind geven en bovendien nog goedkoper is ook. Ik heb nu dus een andere instructrice, maar zo lang Amadeus goed gereden wordt is het goed...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:09

Ik heb nog nooit problemen gehad met de eigenaar van Faust. Hij komt soms wel eens zeggen dat ie liever heeft dat ik iets bepaald doe of dat ik iets anders niet mag doen. Maar daar heeft het recht toe , het is tenslotte zijn paard en ik sta altijd open voor andere meningen.

Ik zou zeggen : blijf zoeken naar een verzorgpaardje met goede eigenaren , die zijn er genoeg , this alleen even zoeken!!! Maar moeilijk gaat ook he ...

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30604
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 09:47

Ik heb zelf een verzorgster voor mijn Haflinger, en geef weleens tips, maar ze mag verder gewoon weten wat ze ermee doet. Ze betalen er niets voor bij mij. Maar heb wel de eis dat ze minimaal om de dag moeten uitmesten!
Zelf heb ik 5 verzorgpony's waar ik sommige van rijd, doe ik op mijn eigen manier. Nog nooit problemen gehad met de eigenaar.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:29

ik had tot nu toe ook geen geluk in de paarden.
maar sinds 4 weken rijd ik bij een handelsstal.
van beleren tot buitenritten ik mag het allemaal.
ze laten me ook gerust helemaal alleen binnen 4 weken.
zij vertrouwen mij dus en dus vertrouw ik hun ook.
ik heb nog nooit betaald voor een vzpaard.
evt zou ik dat wel willen doen als ik ook wat mag.
je moet je niet laten gebruiken.
jij mag ook wel een paar eisen stellen vind ik.
naja eisen wensen.
veel succes ermee.
en mischien moet ke zien te regelen dat je niets hoeft te betalen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:19

Je wilt niet weten wat van verdriet ik allemaal heb meegemaakt met verzorgpaarden, dóór de eigenaren!
( Als je toch nieuwsgierig bent, kijk maar in mijn profiel Knipoog)

Nu ben ik in 'de 7e hemel'. De eigenaren van Chica, die ik nu verzorg, zijn geweldig. Het is gewoon mijn 2e huis geworden en ik word echt door ze geaccepteerd. Ze betalen les voor me, ik eet vaak bij ze, ik krijg Sinterklaascadeautjes, ik ga met wedstrijden mee met hun zoon, enz enz. Echt toppie!

Voor diegenen die zo'n plek nog niet hebben gevonden, blijf doorgaan met zoeken! Het is mij ook gelukt Lachen

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:21

Ik heb een vraagje Lachen.
Ik heb een aanbieding gekregen een 10-jarige ruin te gaan rijden, voor 120 eurootjes in de maand. Ik mag heb dan drie keer per week rijden, en zou dan ook delen in DA-kosten, hoefsmid en andere uitgaven.

Is dat niet veel?

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:33

Ik heb Andrew eerst verzorgd. Hij was van een jongen van toen 16, die ook werkte. Hij reed weinig. Vaak alleen de les 1x per week. Mestte (afwisselend met zijn ouders af en toe uit, bracht de mest weg, haalde voer op... Ik werd gevraagd, en ging steeds meer dingen doen (werd niet verwacht/gevraagd, deed ik uit mezelf) Ik mestte elke dag dat ik kwam (meestal min. 5 keer per week) uit, voerde hem als ik er was. Meste de paddock uit en gaf hem beweging. Ik hoefde niets te betalen, en ze waren blij met mij. Ik nam ze werk uit handen en de pony lieten ze met een vertrouwd gevoel achter. Ook in weekenden en korte vakanties. Ik was toen wel 18. Ik kon altijd binnenkomen voor een praatje en wat drinken en een koek. Ook nu ik Andrew heb gekocht ga ik nog af en toe langs om bij te praten en dan is het heel gezellig. Ik kocht Andrew na 5 jaar verzorgen. Ze bemoeiden zich niet met hoe ik reed en hoe ik uitmestte of voerde. Ik had echt heel veel vrijheid. Ideaal voor mij!

Mijn verzorgsters hebben minder vrijheid. Ze hebben vaste dagen (2 of 3 dagen dat ze mogen rijden). Ze moeten afbellen als ze niet kunnen (maar als dat te vaak gebeurd, ga ik wel balen) Eventueel kan er geruild worden. Ik geef aan wat ik absoluut niet wil, en wat ik belangrijk vind. Alles wat bij de verzorging hoort van de pony, hoort erbij. De stalhouder mest uit (zaagselstal, mag niet zelf) dus dat hoeft nu niet, maar bijvoeren, poetsen, medicijnen geven etc. hoort er allemaal bij. De vrijheid die ze krijgen wordt groter naar gelang mijn vertrouwen in hen groeit. 1 van de eerste verzorgsters betaalde nog een bijdrage van f50,- per maand voor 3 dagen per week (ik studeerde nog), maar degenen daarna niet meer
Het meisje dat Andrew nu ruim een jaar verzorgt (15 jaar oud) mag hem ook alleen buitenrijden (sind een half jaar), springt met hem, doet aan onderlinge wedstrijden mee en rijdt hem in de manegeles. Nu het zo vroeg donker is, brengen we haar met de trailer, daarvoor fietste ik mee. We staan nu dichterbij de manege, dus vanaf het voorjaar kan ze waarschijnlijk zelf.

Ik vind dat ik best veel vrijheid geef, maar ik rijd/oefen zelf ook (4a5 keer per week) en dan wil je niet dat wat jij probeert te bereiken, er weer uitgereden wordt. Diegene die mijn pony verzorgt moet dus wel tegen wat commentaar en aanwijzingen kunnen (ik probeer positief, opbouwende opmerkingen te plaatsen en ook te laten zien wat goed gaat of beter gaat, vooral als ze het zelf even niet zien zitten) maar niet iedereen kan daar tegen. Er zijn "dames" die alles beter weten en "perfect" zijn... Tja, dan blijft het toch mijn! pony... (ookal ben ik zelf zeker niet perfect!). Het verschil met hoe ik Andrew verzorgde was dat ik zelf bepaalde welke dagen ik heen ging. Ik hoefde eigenlijk met niemand rekening te houden. En niemand bemoeide zich met mij... Dat komt toch het dichtst bij een eigen paard. Dat kan ik die meiden niet bieden, dus als ze zo'n aanbod krijgen zijn ze vaak weg. (of omdat ze vinden dat ik ze niet snel genoeg, alle vrijheid geef en onze ideeen botsen) Dat is namelijk leuker.

Ik vind het leuk om iemand de mogelijkheid te geven een pony te verzorgen en te rijden (een beetje een "eigen"pony) Wat ik terug verwacht is dat ze enthousiast zijn, verantwoordelijkheidsgevoel hebben en wat voor de pony overhebben. En daarnaast dat ze helpen alles netjes te houden en af en toe iets lekkers voor de pony meenemen. Dit laatste schort er echter wel eens aan. Het uitmesten, poetsen, beweging geven en voeren gaat meestal prima, maar de "extra" dingen zien ze vaak niet!

Ik doe het voor het enthousiasme van zo'n meid en een bijkomend voordeel is dat ik af en toe een dag niet heen hoef als ik geen zin of tijd heb. Het kost mij ook tijd en geld door het rijden met de trailer, mee naar les en wedstrijden en extra voer voor de pony na het rijden... Als dan dat enthousiasme afneemt en er niets voor terug wordt gedaan voor de pony, dan gaat de lol er voor mij wel wat af, en ga ik stiekem aan een andere verzorgster denken die wel waardeert wat ik bied. Ik heb echter nog nooit iemand weggestuurd.

Het is een heel verhaal, maar ik heb het dus van beide kanten meegemaakt. Ik vind mezelf geen slechte eigenaar... Als ik een echt goede verzorgster zu vinden die genoeg tijd had om mijn pony helemaal te doen, zou ik er een paard (voor wedstrijden) bij kunnen nemen. Maar die verzorgsters zijn hier in deze omgeving niet zo dik bezaait. Geen tijd, te weinig ervaring voor mijn soms eigenwijze, schrikkerige pony, of al in het bezit van een verzorgpaard/pony... Tja, dan blijft het bij 1!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:53

gewoon doorzoeken.
ik heb gewoon mazzel dat ik yerke nog steeds verzorg na dat ie verkocht is.
en die eigenaren zijn zo lief, ik mag er alles mee doen wat ik wil.

maar iig succes

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:20

ik ken het probleem, had voor Caprice heel veel verzorgpaarden, ging best goed alleen die eigenaars grr. Toen stond er een advertentie in de krant "een verzorgster gezocht voor een lieve schimmel" ik kijken, klikte heel goed met eigenaar. Ze ging voor 4 jaar naar Amerika ik had Caprice 4 jaar voor mezelf, en hoefde niks te betalen! Na die 4 jaar kwam eigenaar terug, met een hele mooie hengst, zij was te groot geworden voor Cappy, we hebben gezamelijk besloten om haar te verkopen ik kan haar altijd nog opzoeken.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:00

Marije schreef:
Je wilt niet weten wat van verdriet ik allemaal heb meegemaakt met verzorgpaarden, dóór de eigenaren!
( Als je toch nieuwsgierig bent, kijk maar in mijn profiel Knipoog)


Even off-topic: Marije, hartstikke fijn dat je nu een superleuk verzorgpaardje gevonden hebt! Ik had het zo met je te doen toen ik je andere topics las! Echt vreselijk, wat heb jij een pech gehad en wat zou jij vreselijk veel verdriet hebben gehad! Gelukkig heb je het ontzettend getroffen met Chica! Superfijn voor je!!! Ik ben blij dat het toch allemaal goed is gekomen met de combinatie jou en verzorgpaardjes! Knipoog Veel geluk nog met Chica

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:04

gera"]
[quote="Marije schreef:
Je wilt niet weten wat van verdriet ik allemaal heb meegemaakt met verzorgpaarden, dóór de eigenaren!
( Als je toch nieuwsgierig bent, kijk maar in mijn profiel Knipoog)


Even off-topic: Marije, hartstikke fijn dat je nu een superleuk verzorgpaardje gevonden hebt! Ik had het zo met je te doen toen ik je andere topics las! Echt vreselijk, wat heb jij een pech gehad en wat zou jij vreselijk veel verdriet hebben gehad! Gelukkig heb je het ontzettend getroffen met Chica! Superfijn voor je!!! Ik ben blij dat het toch allemaal goed is gekomen met de combinatie jou en verzorgpaardjes! Knipoog Veel geluk nog met Chica
[/quote]

Wat ontzettend lief van je! Bedankt!

Ik ben echt super blij met Chica. Ik heb vandaag nog samen met Djoyce ( ook hier op Bokt) een buitenrit gemaakt. Toen werd me duidelijk wat van vertrouwen we in elkaar hebben. Heerlijk!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:52

Heb zelf meestal eigen paarden gehad of trainde paarden van andere mensen.
Maar heb ook een hele tijd een bijrijder gehad voor een van mijn merries,
Ze mocht van mij naar de club met haar en wedtrijden rijden en omdat ze niet zoveel geld had heb ik dat voor haar betaald. Helaas reed ze nog een ander paard waar ze liever mee naar wedstrijden ging (dat moest ze wel zelf betalen) dus is ze maar twee keer met de merrie naar een wedstrijd geweest. Na een tijdje had ze te weinig tijd om haar te blijven rijden en heb ik de merrie verkocht, ik kon niemand ander vinden om haar te rijden en omdat ik zelf eigenlijk liever hengsten rijd en had haar alleen om mee te fokken gekocht.
En natuurlijk stel ik wel eisen aan iemand die ik op mijn paarden laat rijden. Maar geen buiten sporige eisen.
*Je moet eerlijk en correkt met de paarden omgaan
*Ik vind dat je als je iets afspreek de ander dat na moet komen
*ze mogen elke dag rijden kunnen ze een keer niet geen probleem maar als ze een paar dagen niet kunnen dan even contakt opnemen.
*Niet zonder toestemming iemand anders erop laten rijden

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:20

Ik heb nu 2 verzorgpony's gehad (nouja 1 paard ook). Een van de twee heb ik nu nog steeds (die verzorg ik nu bijna een jaar) en de andere ben ik vandaag wezen opzoeken.. In mijn profiel staat wel meer info over ze. Ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met de eigenaren enz. Ik wist ook vantevoren dat boris(dat paard) weg ging..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers