Mijn zadel past niet meer...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Mijn zadel past niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 21:59

Waar ik gruwelijk van baal, heb sinds 2.5 jaar een Passier Grand Gilbert waar ik erg wijs mee ben, helaas ligt ie niet lekker meer op mijn paard. Paard is iets breder geworden, op zich niks mis mee natuurlijk, maar het feit dat m'n zadel niet meer past is iets minder, zeker nu ik dus NET niet meer bij Divoza werk...

Ben vandaag al ff op orientatietocht geweest, het gaat me toch wel aardig wat geld kosten, en het is nog afwachten of ik niet aan maatwerk moet... Maar goed, eerst nog ff verder orienteren, en dan zien we wel verder!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:20

Is er bij dat zadel geen mogelijkheid dat er een andere boom in gezet wordt??
Ik weet dat het bij Ainsley's wel kan, maar een passier is een erg duur zadel dus zou daar toch ook wel een mogelijkheid voor moeten zijn..of niet??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:22

Inderdaad, stap naar een zadelmaker en laat hem gewoon verbreden...dat scheelt volgems mij wel met een nieuw zadel kopen!

Ik heb zo m'n JC en de Ainsley passend gekregen.
Succes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 22:36

Zit te denken om naar Kootstra te stappen, maar ik heb ooit al een keer bij hem geinformeerd, het grapje zou zeker 500 gulden gaan kosten...

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:42

heb er maar 1 ding op te zeggen:

SHOPPEN! Haha! Haha! Haha! Huilen Haha! Tong uitsteken

Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:47

Helemaal niet shoppen, naar een zadelmaker om je zadel te laten verbreden. Hoeft echt niet zoveel te kosten. Daar ga ik weer, in Meppel zit een hele goede. Samen met je paard er naar toe en hij zorgt dat het in orde komt. Heb ik bij allebei mijn paarden gedaan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 22:47

Merel Blom schreef:
heb er maar 1 ding op te zeggen:

SHOPPEN! Haha! Haha! Haha! Huilen Haha! Tong uitsteken


Tssk Tong uitsteken
Volgens mij hadden we daar al wat voor geplanned Haha! Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:51

Naz schreef:
Zit te denken om naar Kootstra te stappen, maar ik heb ooit al een keer bij hem geinformeerd, het grapje zou zeker 500 gulden gaan kosten...


is nog altijd een stuk goedkoper dan een nieuw zadel en Kootstra is erg goed!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 07:37

Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt om je Passier te laten verbouwen, het voelt toch als zadelverkrachting bij zo'n meesterstukje!
Dan nog moet je maar afwachten of hij daarna wel 100% ligt, vaak blijft het sleutelen.

Je weet hoe ik erover denk, ik zou mijn Passier naar een lieve nieuwe eigenaar brengen ( B) ) en Daaleman een nieuw zadel laten aanmeten.
Bel eens wat Daaleman voor inruil wil geven als het niet al te veel scheetl zou ik er gewoon 1 voor Ironigue laten maken. Het dier moet voorlopig nog een poos mee dus het is het investeren waard!

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 07:41

Kootstra past mijn zadel gratis aan indien nodig, maar ik heb het daar ook gekocht.
Dit doet hij niet door de boom te verbreden, maar door de vorm van de kussens aan te passen. Hierdoor heb je nog veel mogelijkheden bij de meeste paarden.
Een boom met een pers verbreden of versmallen betekent dat daarna het zadel niets meer waard is, dit gebeurt scheef en de boom wordt zwakker. Niet doen dus, ook al doen ze dat bij Divoza wel, het is een lapmiddel, je zadel kun je weggooien.
Dus dan liever naar Kootstra
Hij heeft liever geen zadels die niet bij hem vandaan komen, omdat er soms prutswerk aan verricht is, en dat mag hij weer opknappen. Soms ook wel begrijpelijk.
MAar kootstra is wel erg goed (hij heet eigenlijk Groeneveld, maar Kootstra is de naam van de winkel).
Gewoon nog een keer langsgaan en vragen wat het moet kosten.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:15

Of je zet die Ironique op dieet?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 12:13

Dees schreef:
Of je zet die Ironique op dieet?


Zal weinig zin hebben aangezien het in dit geval om toegenomen bespiering gaat. Mijn singel past nog steeds, dus aan dieet zal t niet liggen Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:16

Homiafortuna schreef:
Helemaal niet shoppen, naar een zadelmaker om je zadel te laten verbreden. Hoeft echt niet zoveel te kosten. Daar ga ik weer, in Meppel zit een hele goede. Samen met je paard er naar toe en hij zorgt dat het in orde komt. Heb ik bij allebei mijn paarden gedaan.


Ik zweer ook bij die man. En volgens mij is dat echt geen verkrachting van je zadel hoor, zou niet weten waarom.
Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.... Lachen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:19

Als je hem wilt verkopen, neem hem dan volgende week even mee. Kijken we even of hij op Muzefee past...

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:05

Ik heb het precies anders om: ik heb in februari een Prestige gekocht en Darmorah is zoveel afgevallen sinds die tijd (vet Knipoog ), dat het zadel nu te klein is

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 19:42

Heb inmiddels een 2e hands Kieffertje aangeschaft om te overbruggen, deze ligt wel goed en kan ik ff rustig nadenken voor een dressuurzadel. Ik zie wel wat in Daaleman, heb er een foldertje van binnen, ook de prijzen vallen me enorm mee moet ik zeggen!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Kabayo, tienus63, UnderIlse en 37 bezoekers