wat voor ruiter ben jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:34

ik ben een recreatieve trien, zo nu en dan een sprongetje, een heerlijke buitenrit, beetje dressuur, maar ik ben anti-wedstrijd, vindt dat gewoon helemaal niks, ben ik te zenuwachtig voor haha.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:20

Recreatief maar wel van alles. Met Gam de basis van dressuur leren vind ik erg leuk, ik bel dol op springen maar ja een Tinker is geen hoogvlieger Lachen en buiten is zálig mits de goede uitrijmogelijkheden!!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:17

Vooral dressuur, maar paar keer per week springen, of een lekker buitenritje doe ik ook vaak.

Vind het trouwens ook heel belangrijk voor het paard, dat er afwisseling is!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:27

eh...dressuur, western (allebei wedstrijden), springen (voor de lol) recreatie (voor de lol) en freestyle (ook al voor de lol) Knipoog

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 09:52

Ik ben meer springruiter dan dressuurruiter, tenminste op wedstrijden. Thuis maakt het niet uit. Dan rij ik meer dressuur. verder ben ik echt prestatiegericht. Ik hou totaal niet v an aanlummelen en buitenritten. Als ik buitenrij, dan ben ik nog serieus dressuur aan het rijden. DAn nog moet het paard aan de teugel, achterwaarts, nette overgangen maken enz.
Zo ook als ik een keer ga crossen, ook dan ben ik serieus.
Dit wordt ook van me verlangd. Ik rij geen paarden om ze niet verder te rijden.
Niet zo dat ik altijd intensief train, maar ook met een half uurtje door het bos stappen ben ik serieus bezig terwijl het wel afwisseling is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:14

in tegenstelling tot bijna iedereen bij ons op stal ben ik recreatie-ruiter... ik rijd in de bak momenteel dressuurmatig met een westernzadel... om de basis er beter in te rijden... (ze is nooit western gereden... omscholen zonder een goede basis zie ik niet zitten), ik spring af en toe (met Wintec!), rijd buiten, clicker, doe aan vrijheidsdressuur, etc.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:34

Een jaar geleden had ik geroepen dat ik een echte recreatieruiter was, maar ik durf nog niet met Fleur naar buiten, voor springen is ze te jong en ik sta op een dressuurstal.

Vrees dus dat ik een dressuurmuts aan het worden ben Knipoog

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:46

Ligt een beetje aan welk paard ik 'tot mijn beschikking' heb. Springen doe ik het allerliefst. Helaas heb ik nu alleen een half beleerde (?) Fries, een IJsje en een Fjord tot mijn beschikking. Ik heb het springen dus maar even uit mijn hoofd gezet Lachen
Buitenrijden vind ik ook heerlijk, gewoon een beetje rondtoeren. Gelukkig kan dat wel, met 2 van de 3 die ik mag rijden. De Fjord is een ramp in de bak, de eigenaresse rijdt er western mee, wat ik dus niet wil. Dus die neem ik af en toe mee naar buiten. De IJslander is wel engels gereden, daar kan ik dus wel leuk mee dressuren. Maar het zit wel gek, hoor op zo'n kleintje Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:46

Als ik rij doe ik dat recreatief... Maar het tutten eromheen vind ik veel leuker.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:51

een beginner!!!!! Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:52

Het meeste rij ik dressuur, maar dat ben ik nu een beetje zat. Dus ik ben wat meer gaan springen. Dus toch best wel alround.
Oja maak ook best wel regelmatig een buitenritje zover dat in dordt gaat

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:58

marleentjevb schreef:
maar ik ben anti-wedstrijd, vindt dat gewoon helemaal niks, ben ik te zenuwachtig voor haha.

Hahaha, en ik vind het juist teveel moeite voor 5 minuutjes in een ring Haha! Heel veel wassen (oke, had ik maar niet zo'n wit paard moeten nemen), helemaal invlechten, naar de wedstrijd rijden, je zelf+paard nog meer optutten, om vervolgens maar 5 minuten de show te stelen en als je pech hebt doe je dat niet eens Haha! Nee, veels te veel moeite Haha!:D

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:06

Vroeger sprong ik veel, maar nu niet meer. Ik rijd voornamelijk dressuur, af en toe doen Jamey en ik wat spelletjes en soms maken we wel eens een buitenrit, of gaan we heerlijk een uur samen lopen over de dijk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:55

Ik doe alles Haha!
Afwisseling is wat me aanspreekt. Altijd maar hetzelfde doen zou me vervelen.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:05

Ik schaar mezelf ook zeker onder de recreatieruiters. Lekker buitenrijden, maar ook wel wat dressuren in de bak.
En zelfs heel af en toe een onderlinge dressuurwedstrijd.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:08

Vanalles.
ik rijd heel erg graag buiten, dressuur vind ik ook top en springen is ook geweldig!
dan heb ik weer een tijdje dat ik dressuur leuker vind, en later weer springen, erg verschillend.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:31

Tja ik ben denk ik allround ruiter. dressuur vind ik heel leuk, maar niet elke dag, als ik les heb gehad, heb ik altijd veel zin om te oefenen.Springen vind ik heel leuk, maar hangt er wel vanaf op welk paard ik zit. Haha! En ja buitenrijden vind ik echt heerlijk om te ontspannen en vind ik goed voor de paarden even wat anders.
Vind het sowieso voor een paard veel fijner om het af te wisselen, kan me voorstellen dat hun het ook een keer gehad hebben in zo'n bak.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:33

Ik rij endurance als sport en trian dus ook veel met buitenritten.
Ik spring om een beetje alround te zijn, misschien wil ik nog is cross gaan starten , mijn horsie kan ook lekker goed springen,.. verder dressuur ik nog om mijn paard lekker soepel te houden en de basis er goed in te krijgen. en der galop in de bak oke te krijgen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:44

ik ben ook meer een all-round ruiter, maar momenteel rijd ik meer dressuur.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:46

Buitenrijder en dan het liefst nog in een bergachtig gebied als ijsland ofzo.

Nederland is zo plat Haha! en in de bak wordt ik dronken

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:03

Ik ben meer een allrounder ik spring, dressuur, rij buiten en men.
Springen vind ik het leukste.
Buiten oefen ik vaak dressuur oefeningen want dat gaat veel fijner dan in zo'n blubberbak.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:02

Ik rijdt alleen springwedstrijden, maar thuis altijd trouw dressuur, en een buitenrit voor de nodige afwisseling natuurlijk. Cool Maar een beetje in de ronde rijden spreekt mij niet aan Gaaaap , ik moet een doel hebben om naartoe te werken. Vroeger vond ik dressuur trouwens het leukst, maar nu ik een beestje heb met echt springbloed vind ik springen toch wel het allerleukst.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:11

Ach... ik hobbel wat rond.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:23

Dat moet jij juist zeggen Steef, dan denk ik dat er veel bokkers rondbotsen hoor.

Hier zijn precies wel veel dressuurruiters he(vooral alround, maar dan van die alrounds meeste dressuur)?

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:37

Ik ben op de eerste plaats een recreatie ruiter, daar ik alijd als het droog is buiten rijd, en dat is de meeste tijd.

Ik dressuur soms..Niet overdreven..
En spring niet graag, ik kan het wel niet te hoog, maar spring liever niet.
Ik rijd met een dressuur zadel en met een western zadel.

Ik poets graag en zit altijd te tutten en te knuffelen en praat veel tegen me paarden.

Daarnaast doe ik veel aan vrijheids dressuur en geeft profecionele show op dit gebied door heel Nederland en in de toekomst ook het buitenland.

Monique