wat voor ruiter ben jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:48

Shanna: ik vind alles leuk, crossen, dresuur springen!!alles eigelijk!
MArina: ik hou alleen niet van springen! dat vind ik eng!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:04

Western rijden, lekker trainen. Ook vind ik springen leuk en buitenritten enz. zijn natuurlijk ook vet gaaf Lachen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:39

Ik rij vooral dressuur. Maar Lex vindt bijv. springen erg leuk, dus dat doe ik ook. Voor de afwisseling. En als het weer een beetje goed is, ook buitenritten.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:43

Ehh, op t moment ben ik allround denk ik.
Ik wil echt gaan springen, maar daar wordt aan gewerkt. Aangezien ik nog nooit officieel gestart ben moet ik toch eerst dressuren. Tong uitsteken

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:58

tja, western natuurlijk en dan ook nog veel buitenrijden!!! Ik wil Salty immers endurance starten. Verder maak ik heel af en toe wel een sprongetje met haar (40 cm), om ook eventuele hindernissen buiten aan te kunnen...

Enne....verder sta ik ook nog achterop de kar bij lageveld en heeeel soms krijg ik ook de leidsels in handen, lekker veelzijdig dus Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:24

eigenlijk van alles, maar vooral mennen (telt dat ook mee Haha!) en dressuur, waarschijnlijk ga ik volgend jaar heel wat menwedstrijden rijden, dressuur, marathon en vaardigheid. *LOL* Ben benieuwd, is weer heel veel anders dan een wedstrijd op het paard/pony Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:48

All-round Lachen

Ik rijd dressuurwedstrijden, springwedstrijden en SGW's en ik vind het alledrie wel iets hebben.
Hoewel SGW toch wel de voorkeur heeft (zowel voor mij als voor Ret Haha! )!

Als ik in de bak rij, dressuur ik serieus, weet dat dressuur de basis is van alles.
Ik heb 1 keer in de week springles en verder spring ik tijdens een buitenritje wel eens een paar boomstammetjes.

Als je dan ook nog zou vragen wat voor paard mijn paard is, dan zou ik zeggen: nog meer all-round dan ik *LOL* !
Karin rijdt namelijk nog endurance met hem.

Endurance is het enige dat mijn interesse nog niet heeft getrokken, vind zelf SGW 10 keer leuker!
Maar ja, zeg nooit nooit......

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:15

liberty schreef:
eigenlijk van alles, maar vooral mennen (telt dat ook mee Haha!) en dressuur, waarschijnlijk ga ik volgend jaar heel wat menwedstrijden rijden, dressuur, marathon en vaardigheid. *LOL* Ben benieuwd, is weer heel veel anders dan een wedstrijd op het paard/pony Haha!


Wordt dat dan enkelspan pony ??? Wie weet komen we elkaar dan nog tegen.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:38

Allround met nu de nadruk op recreatief. Komt ook door de leeftijd, 3,5 jaar, net ingereden. Liever buiten op rechte lijnen sterk laten worden dan nu al in de bak alleen maar voltes te rijden. Moet ik wel zeggen dat de dressuur de basis van alles is. Ik kom vaak bij mijn instructrice maar les maar weinig. Ik hoop mettertijd weer elke week priveles te gaan rijden. Ik hoop volgend jaar de crosstrainingen op te gaan pakken. Vanaf februari dressuurwedstrijden, in april een oefenparcours en mogelijk rond juni een oefencross. Dat is mijn huidige planning, maar ik wijk snel en makkelijk a er van af.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:58

Op het moment dressuur ik alleen en rijd ik buiten. Ik wil graag wat leren springen en ik wil dolgraag nog eens endurance gaan starten. Verder wil ik over een jaar of twee mijn menbewijs behaalt hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:09

Ik doe vanalles. Ik rijd graag buiten (Andrew ook) rijdt in de bak vaak dressuur en een beetje westernonderdelen/oefeningen als afwisseling (vind Andrew ook leuk) en af en toe een sprongetje zolang het niet te hoog wordt. Andrew is het niet gewend om te springen omdat ik nergens hindernismateriaal had. Nooit goed geleerd. Ik spring tot zo'n 50 a 60 cm denk ik.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:33

Ik rijd voornamelijk dressuur omdat ik op een dressuurmanege sta. Maar Ik spring ook 1 keer in de week. Ik vind het allebei erg leuk maar dressuur ben ik toch iets verder mee.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:10

nou het laatste jaar rijd ik over het algemeen dressuur en af en toe een buitenrit.
soms waag ik een sprongetje.maar de basis blijft voor mij het belangrijkste en dat is gewoon dressuur.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:13

Dressuur
Dit aangezien ik een paard heb met hoogtevrees Haha! (althans zo lijkt het) Wel jammer, want ik vind springen wel leuk!
Maar lekker butenrijden vind ik ook heerlijk.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:30

Ik ben een echte buiten-ruiter, rij altijd buiten. Dat past ook bij de IJslanders waar ik mee rij. Ik hou echter helemaal niet van vrijblijvend rondklossen; ik wil m'n paard wel verbeteren, dus zijn mijn buitenritten een combinatie van dressuuroefeningen en gangenrijden. Wijken, schouderbinnenwaarts, tempowisselingen, schijnovergangen, slingertjes (zeg maar slangenvoltes) over de weg, en af en toe een stukje flink spetteren in tölt of galop (en binnenkort telgang Tong uitsteken ). Heel leuk om te merken dat je ook een niet-specifiek dressuurpaard als een IJslander enorm kunt verbeteren door middel van dressuur (ik noem het overigens liever gymnastiseren, dressuur heeft zo'n bijklank van drillen, kunstjes laten doen). Ik steek wat dat betreft ook erg veel op van allerlei verhalen en discussies hier op Bokt, dus thanks Knipoog !
Soms rij ik ook wel in de bak, om heel gericht aan bepaalde dingen te werken. Springen doe ik nooit meer, niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat onze IJslanders daar niet zo goed in zijn Haha! . Vroeger sprong ik heel veel; hoe hoger, hoe leuker, maar dat was met een New Forest die heel erg van springen hield en het ook goed kon. Maar het lijkt me best leuk om nog eens een IJslander te hebben die niet alleen een goeie tölt heeft, maar ook goed kan springen!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:40

Ik ben een recreatie ruiter, ik doe dressuur,een sprongetje tussen door en rijdt ook wel eens buiten. geen wedstrijden.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:45

ik doe echt alles!
ik dressuur graag, ik spring heel graag, ga ook heeeeeel graag lekker buitenrijden, crossen heb ik ook wel eens gedaan en vind ik machtig mooi en natuurlijk mijn 5 westernlessen en voltige heb ik ook nog gedaan

is wel grappig, toen ik een jaar of 14 was wou ik alleen maar springen echt niets liever.
en nu trekt dressuur me iets meer en maak ik af en toe een sprongejte en ga ik lekker naar buiten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:51

hoe allround kan je zijn?
Ik dressuur, spring, men (op het moment even niet Haha!), vrijheidsdressuur, longeren, wandelen, fietsen (op het moment ook weinig)
Wil ooit nog eens western leren rijden.
Dit alles zonder enige wedstrijd ambitie

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:47

Ik ben recreatieruiter. De paarden(zal al maar pony's zeggen !!) zijn niet echt kampioenen in een bepaalde tak... Ze kunnen alles een beetje! Ik zou graag heel goed dressuur kunnen rijden, want ik vind dit het bewijs van ultime samenwerking tussen ruiter en paard. Toch raar maar waar, heb ik al springwedstrijden meegedaan... ik vind het allebei eigenlijk leuk, maar dresuur iets meer.(uitleg hierbove)

PS: LEVE KERSTMIS!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:00

Recratie, lekker buitenritje's maken en lekker crossen verder zou ik later cross gaan rijden, springen vind ik ook super.
Dresseur is leuk voor 1 uur per week Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:18

LiSSy schreef:
ik doe echt alles!
ik dressuur graag, ik spring heel graag, ga ook heeeeeel graag lekker buitenrijden, crossen heb ik ook wel eens gedaan en vind ik machtig mooi en natuurlijk mijn 5 westernlessen



Huh??? bedoel je die lesjes bij Duin & Daal??? En dan bedoel ik echt lesjes, want echt veel soeps was dat nog niet.

Eigenlijk heb ik pas echt geleerd wat westernrijden inhoud, toen ik op stage was.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:40

van alles wat.. meestal dressuur/buitenrijden
Laatst bijgewerkt door Moonlover op 15-12-02 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:20

van alles wel.
springen doe ik het allerliefst maar heb een ongelukje gehad waardoor ik een zetje moet hebben voordat ik het doe maar alles doe ik wel.
dressuur doe ik ook veel en ook buitenrijden alles dus.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:10

Ik kan rijden, maar daar blijft het ook bij. Ik ken geen dressuur, maar heb een paar spring parcours gedaan. Vond ik altijd al gaaf! Ik ben een heel rustige ruiten die me paard vaak toespreekt. Ik laat mijn paard altijd op tijd weten als hij het goed doet. Ik heb ontzettend veel geduld, maar ben wel heel firm als een paard spelletjes gaat zitten spelen. Ik schreeuw zelden maar laat mijn paard wel weten dat ik met iets niet akkoord ga. Meeste paarden hebben de volle vertrouwen in mij ( mijn gave!) Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:41

Dressuur en recreatie.
Een sprongetj wil ik als het paard het leuk vindt wel wagen maar dan enkel en alleen voor het paard omdat ik van mezelf uit liever met alle 4 de benen op de grond blijf.