Zou lowara op commando kunnen liggen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Zou lowara op commando kunnen liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 12:43

Kijk, ik heb van die periodes dat mijn arme paardjes weer eens aan een van mijn grillen moeten ondergaan.
Helaas voor hun, heb ik besloten dat ze kunstjes moeten leren. Kleine Joey kan al de spaanse pas, op een blok staan, en steigeren. Maar dat was makkelijk, want het is een A pony.
Maar ook mijn dikke (grote zware)Tinker moet het leren.De spaanse pas lukt al een beetje, steigeren heeft geen zin want ze komt toch niet van de grond, maar op commando liggen, dat lijkt mij wel wat!
Maar hoe leer ik het haar? ik kan haar toch een beetje moeilijk omgooien zoals bv bij een hond?
Wie weet hoe ik het haar kan leren?

Groetjes Cynthia en (arme) Lowara

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:09

Amai....... heb nu al medelijden met Lootje. Beetje op de koude grond gaan liggen omdat het vrouwtje weer een rare bui heeft Knipoog Ben benieuwd of je Lootje nog zover krijgt maar je weet voor eten doet ze heel veel Haha! Maar dat lijkt mij niet de juiste methode.... Verder ben ik zoals je weet erg blonT op dit gebied dus kan ik je niet verder helpen. En BTW Flet doet de Spaanse pas lekker uit zich zelf Tong uitsteken Gnagnagna Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:16

ik heb geen idee hoe je het kan leren, maar het lijkt me wel een leuk idee, ik leer mijn verzorgfjordje buigen, worden ze iig. wel soepel van en gehoorzaam

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:46

mijnes kan liggen(is ook maar 1 meter) maar dat heeft ze zich zelf aangeleerd, beest ging altijd liggen als ze niet mee wilde lopen! dus met het woord lig....ligt ze haha echt heel stom om te zien!
maar wel leuk! ze kan ook zitten!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:51

ik zou het liggen met de clicker aanleren... zo wil ik het Banjer ook nl. aanleren... als ze ligt te rollen en ze ligt stil... CLICK!!!!! en dat dan een aantal keer herhalen...

Zo wil ik ook het zitten aanleren... Banjer blijft met het opstaan altijd eventjes zitten... CLICK!!!

Als ze doorhebben waar de click bij hoort, dan kan je er een commando aan gaan verbinden... (misschien meer tijdens de meeting Regio Rotterdam... clicker-clinic?)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, IASCrawler, Varekaj en 36 bezoekers