Super, mijn paardje laat zich scheren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Super, mijn paardje laat zich scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 01:13

Ik had het totaal niet van haar verwacht, druktemakertje van hier tot ginder, kijkt overal van op, zeer schrikachtig ed.
Maar een scheerapperaat?
Gister hadden Liselot (LiSSy) en ik besloten dat ze (Chriss) er aan moest geloven.

Hebbe hebbe hebbe.
En dan wel tussen haar lippen wel te verstaan.
Het was zo schattig.

Eerst haar derde oor, geen probleem.
Ik kan haar linkeroor behoorlijk normaal uitknippen, rechteroor gaat altijd moeilijker.
Maargoed, voor de eerste keer dat ik met het scheerapperaat bij haar oren aan de slag ging.
Linker ging perfect, rechter wat minder, maar werd uiteindelijk ook goed.
Daarna de benen gedaan, totaal geen probleem, volgens haar gewoonste zaak van de wereld.
Dit was allemaal met een klein scheerapperaatje.

Daarna de staart, dit had ik vaker gedaan, met een groot scheerapperaat, ook dit ging goed, al was ik zelf niet zo tevreden met het resultaat .

Toen zaten we nog even, klein scheerapperaatje was aan, Chriss ging met haar neus naar het scheerapperaatje en Lissy en ik keken elkaar aan, en ik zei, dat als ze het toeliet de lange zwarte haren op de neus en onder de kin er dan ook maar af moesten.
Zelfs dit vond ze geen probleem.
Ze wou het apperaat met haar lippen pakken, ze vond het wel interresant.
Superpaard !!! Cool Cool Cool
Bij de ogen durfde ik niet aan met het scheerapperaat, niet om de reactie van Chriss, maar bang om uit te schieten enzo, dus dat maar gewoon met de schaar gedaan.

Ze staat er dus weer netjes getoiletteerd bij (normaal die ik alles met de schaar, behalve de staart).
Verder niet geschoren, ze heeft gewoon haar wintervacht, nouja, wat ze heeft aangemaakt onder haar deken(s).
Tja, alleen de manen nog, maar daar weet ik nog niet zeker van wat ik daar mee aan moet.
Eigenlijk wou ik die lang laten groeien, ze zijn nu ook al wat langer, maar juist op een lengte die niet mooi is.
Dus dat korter mooi zou zijn of gewoon vele malen langer, maarja, dat duurt heel lang.
Dus daar twijfel ik nog over.

Dus als ik ooit nog van plan ben om haar helemaal te scheren, geen probleem denk ik, geen verdoving nodig ofzoiets.
Gewoon met het kleine apperaatje haar hoofd, en de rest met het grote.

De grote is een scheerapperaat wat werkelijk voor dieren scheren bedoeld is (wordt bij ons voor de koeien gebruikt, voor paarden kan ook) en maakt dan ook wat geluid.
De kleine is voor mensen hoofd haar bedoeld, voor 5 euro gekocht bij de Blokker, maar het is een super ding, klein en maakt bijna tot geen geluid, de opzetstukken hebben we niet gebruikt, bij de grote ook niet (als die daar al bij zijn).

Ach, het is toch geen wedstrijdpaardje, daarvoor zit ze te lang in de vacht, heeft ze een te dikke buik en het belangrijkste wat dat betreft, er worden geen wedstrijden met haar gereden.
Ze staat lekker elke dag in de wei en af en toe moet ze eens wat doen.

Gewoon zo'n tegenstelling, raakt van een klein ding al in paniek, snel bang ed, gewoon zo'n driftkikker, maar laat het scheren wel toe, totaal niet van onder de indruk .
En soms de meest rustige paarden flippen van het scheren .

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:17

kijk dat moet je nou hebben! paarden die scheren niet erg vinden, dan is er misschien nog hoop voor mij ook!!!!
Marengo, spirit en dirk vinden het ergste wat er bestaat maar de wormenkuur vinden ze wel weer lekker, vage paarden zeg die drie!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:14

Gaaf joh! Ik weet niet wat tellie doet als ik hem zou toiletteren met scheermachine...denk niet dat hij heel heftig reageert. Maar met Armanda moet ik het niet doen..die gaat echt door het lint.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:25

Die van mij is ook supercool met dat soort dingen...*LOL* Heerlijk Lovers
Ik zou het zelfs alleen kunnen doen, want hij blijft als een engeltje staan Haha! Maar vanwege de veiligheid heb ik er wel altijd iemand bij, kan die tenminste 112 bellen als er toch iets gebeurt Haha!