GRRR, waarom denken sommige mensen niet na?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25862
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

GRRR, waarom denken sommige mensen niet na?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 08:08

Sommige mensen vinden het leuk om een paard op stang te jagen. al dan niet met opzet.

Zaterdag is mij dat overkomen, het is feitelijk goed afgelopen, ik had alleen een bloedneus en een enorm blauw oog (is nog helemaal dik).

Ik was in de bak bezig met een jong paard, tweede keer dat er een ruiter opzat. De eigenaar had het paard vast. NIets aan de hand. De bak ligt langs een boerenlandweg, 1 sloot ertussen.
Er was iemand op zo'n opgevoerder crossmotor bezig op de weg, met zo'n enorm knetterende uitlaat. Zo'n geval dat officieel de weg niet op mag en ook neit verzekerd is.
Als hij gewoon rustig rijdt, niets aan de hand, het paard is in feite verkeersmak.
Maar nee hoor, die persoon moest zonodig precies naast het paard flink gas geven, echt een enorme herrie, en dat op zo'n 20 meter van het paard. Dus het paard raakt volledig in paniek, slaat het hoofd omhoog, en bats in m'n gezicht. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar ik was zelf niet in paniek, ben met m'n ogen dicht op het paard blijven zitten. Ik heb geteld hoe vaak het paard gesteigerd heeft, 7 keer. WAt er aan bokken en halve galopsprongen nog bijgekomen zijn weet ik niet. Maar goed, ik ben dus blijven zitten, en gelukkig wist de eigenaar het paard vast te houden. Toen het paard weer gekalmeerd was ben ik in alle rust afgestapt en kwam er toen achter dat ik een enorme bloedneus had. Dus even naar binnen, gekoeld op het oog. Daarna heb ik besloten om er toch maar even niet op te stappen, je reactievermogen is van de schrik toch minder. Dus paard naar huis gebracht. Paard heeft er niets aan overgehouden, en ik dus een blauw oog.

Anderen zeggen direct: aangeven die persoon, hij is fout enz.
Maar ik weet niet wie het was.
Wat kun je hier wel aan doen? Is er uberhaupt iemand aansprakelijk?
Ik weet het dus niet. Feit blijft dat die persoon op een 'illegale' motor reed. Maar verder? Het is goed afgelopen, maar wat als iemand die minder vast in het zadel zat op het paard gezeten had? Zelf heb ik zoiets van pech gehad, maar niets aan te doen.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-12-02 09:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 08:36

Tja, aangeven die persoon Verward Voor wat? Het illegaal op een crossbrommer rijden? Ik denk dat de politie wel wat beters te doen heeft.....
Tuurlijk, het is banketstaaf voor jou omdat je daar nou net met een jong dier bezig was, maar moet de hele wereld daar dan rekening mee gaan houden? Mag een crossbrommerfan dan ook eens niet een keertje stiekum op de weg rijden? (Ik ga ook wel eens illegaal van het ruiterpad af in het bos, jij niet? ) Je kunt niet van iedereen ter wereld verwachten dat ze verstand van paarden hebben. De gemiddelde leek heeft geen idee dat zo'n beest zich daar de tandjes van kan schrikken en dan gevaarlijke stunts uit kan gaan halen. Die kennen paarden alleen van in Drenthe voor de huifkar of van prinsjesdag, en dan zijn ze braaf.

Omgekeerd zou die crossbrommerfan nu waarschijnlijk tegen jou zeggen dat je dan maar een minder gevaarlijke hobby moet gaan zoeken. Een 'gewone' motor oid had ook herrie kunnen maken langs die bak en dan was je paard ook geflipt....

Dingen als dit gebeuren nou eenmaal, en als je een bak langs de openbare (!) weg hebt, is de kans nog wat groter. oliebol happens zullen we maar zeggen.

Oh ja, over aansprakelijk: ja, jij bent aansprakelijk, want je bent vrijwillig op een jong en dus mogelijk gevaarlijk dier gaan zitten.
Als er een straaljager over was gekomen die door de geluidsbarriere was gegaan, had je die dan ook aansprakelijk willen stellen?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:29

als je aannemelijk kunt maken dat het opzet was, kun je die persoon aansprakelijk stellen, maar waarvoor, je bloedneus?
Ik zou hem erop aanspreken (als je hem/haar weer ziet) en dan op een nette manier vertellen wat er gebeurd is en wat er had kunnen gebeuren (jong paard of niet)

wat betreft dat vliegtuig en de geluidsbarriere....dat is dus illegaal, komen daar ongelukken van kun je defensie aansprakelijk stellen... Klachten over dat soort knallen kunnen ervoor zorgen dat een piloot geschorst word....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

germie

Berichten: 25862
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 09:43

Zelf heb ik geen haatgevoelens hoor, alleen iedereen zegt dat je erachter moet komen wie het was.
Zelf heb ik alleen maar zoiets van: die persoon heeft niet nagedacht waarschijnlijk, en ik heb alleen een blauw oog overgehouden, dus het valt allemaal nog wel mee.
Kijk, als ik wist wie het was, dan had ik het wel gezegd en gevraagd of hij de volgende keer 50 meter verder het gas volopen wil doen, en even rekening wil houden met een paard.
Het was gewoon pech, maar hieruit blijkt weer hoe weinig begrip er is voor paarden bij andere verkeersdeelnemers.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:50

Ik kan mee voorstellen dat je woedend bent,
en ik ben het totaal niet eens met bovenstaande argumenten.

Citaat:
het is banketstaaflig voor jou omdat je daar nou net met een jong dier bezig was, maar moet de hele wereld daar dan rekening mee gaan houden?

Hier mag dan toevallig een jong dier schrikken,
maar ik denk dat ik met mijn vos en al achterover was geklapt, die doet dat al als er een vreemd voorwerp in de berm ligt... En die is al dik anderhalf jaar onder het zadel.


Citaat:
Je kunt niet van iedereen ter wereld verwachten dat ze verstand van paarden hebben. De gemiddelde leek heeft geen idee dat zo'n beest zich daar de tandjes van kan schrikken en dan gevaarlijke stunts uit kan gaan halen.

Iedereen weet wat een paard kan uithalen, leken lopen er niet voor niets met een grote boog omheen!
Als ze moeten passeren op de openbare weg rijden ze zowat nog liever een blokje om, maar nu een paard in de bak naast de weg bezig is dan lopen ze zelf geen gevaar en dan kan je dus maar wel zulke stunten uithalen?


Citaat:
Een 'gewone' motor oid had ook herrie kunnen maken langs die bak en dan was je paard ook geflipt....

Dan komt een brommer van verre aanrijden waardoor het geluid langzaam toeneemt.
Germie zei duidelijk:
Citaat:
Maar nee hoor, die persoon moest zonodig precies naast het paard flink gas geven

Dat is natuurlijk geen stijl, en ja, dat doen ze wel express, want dat flikken ze bij mij ook regelmatig.


Het heeft geen zin om hem aansprakelijk te stellen,
dit heeft gewoon met normen en waarden te maken en daar schort het in deze maatschappij nogal aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:12

Waarom toch altijd meteen er vanuit gaan dat een leek dat expres doet? Waarom toch steeds dat Calimerogevoel?
En liefst een blokje om als je buitenrijdt? Nou, hier rijden ze je gewoon met knol en al van de weg af hoor, niet gehinderd door enige kennis....

Als je er niet steeds vanuit gaat dat een ander dingen doet om jou te treiteren, wordt je leven een stuk leuker...... (algemene opmerking, niet gericht op 1 persoon)

germie

Berichten: 25862
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 10:21

Sonja"]
Waarom toch altijd meteen er vanuit gaan dat een leek dat expres doet? Waarom toch steeds dat Calimerogevoel?
En liefst een blokje om als je buitenrijdt? Nou, hier rijden ze je gewoon met knol en al van de weg af hoor, niet gehinderd door enige kennis....

Als je er niet steeds vanuit gaat dat een ander dingen doet om jou te treiteren, wordt je leven een stuk leuker...... (algemene opmerking, niet gericht op 1 persoon)
[/quote]

[quote="germie schreef:
Zelf heb ik geen haatgevoelens hoor, alleen iedereen zegt dat je erachter moet komen wie het was.
Zelf heb ik alleen maar zoiets van: die persoon heeft niet nagedacht waarschijnlijk, en ik heb alleen een blauw oog overgehouden, dus het valt allemaal nog wel mee.
Kijk, als ik wist wie het was, dan had ik het wel gezegd en gevraagd of hij de volgende keer 50 meter verder het gas volopen wil doen, en even rekening wil houden met een paard.
Het was gewoon pech, maar hieruit blijkt weer hoe weinig begrip er is voor paarden bij andere verkeersdeelnemers.


Ik heb het over onbegrip Sonja, geef niemand de schuld. Onbegrip is gewoon het probleem.
Als mensen gewoon meer duidelijk gemaakt wordt dat een paard altijd kan schrikken, dan scheelt dat echt wel een aantal ongelukken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:31

Maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze zich gaan interesseren en verdiepen in die beesten waar wij helemaal Lovers van zijn....

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:01

Ik heb 2 verschillende situaties meegemaakt..

Naast ons rijbak is een fietspad..
Op een dag tijdens het rijden kwamen jongeren stunten op hun brommer met hoge snelheid - steeds heen en weer racen op het fietspad, en elke keer als ze in de buurt van het rijbak kwam, ging eentje als een aap gekken dingen doen om de paarden stuipen op het lijf te jagen! Frusty Boos!

Resultaat: ik ben er totaal 3x eraf gedonderd omdat ik in het begin niet had verwacht dat de jongens steeds zou terugkomen! normaal gaan ze in 1x hard voorbij..
Ze gingen pas weg nadat ik de derde keer eraf gevallen, op hun ging wachten en toen kregen ze van mij te horen "op te rotten, anders zouden ze problemen krijgen!"
Gelukkig het ik niets van overgehouden, behalve een paar blauwe plekken en een behoorlijk geschrokken paard!



Een andere keer was ik op het fietspad zelf aan het uitstappen..
Toen kwam er een groep jongeren met hun brommers, ik verzocht hun via een signaal om rustiger te rijden, (mijn paard is wel brommers gewend maar niet als ze met een behoorlijk rot gang vlak ernaast gaan passeren..)
De jongeren waren allemaal beleefd en reageerde gelijk om met rustige snelheid mijn paard te passeren Lachen
Dat overtuigd mij dat niet alle jongeren zijn roekeloos..

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:29

zo ken ik er ook nog 1. Ik was net voor de 2e keer buiten met mijn paard. Het is nogal een heethoofd en ik een bangerd. We reden op een ruiterpad (notabene!) met een pony en een vriendin toen er een politieauto aan kwam rijden. Hij zag ons, minderde vaart (netjes, dacht ik nog) en toen hij ons passeerde gaf hij toch een dot gas! ASO. Mijn paard gaf een bok en liep te drentelen en ik ben sindsdien niet meer buiten geweest! pfffff, je zou ze!

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Machie

Berichten: 15938
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:30

tja, ben ik blij dat mijn (2.5 jarige) daar niet op reageert, hoe hard dan ook, hij is er gewoon niet bang van. Maar eigenlijk kun je weinig doen. je hebt gewoon pech gehad....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:48

In zo'n geval als dit kun je alleen maar hopen dat degene die hem vasthoud maar niet loslaat, gelukkig heb ik meestal iemand op de grond die hem niet loslaat. Ik ga er niet eens meer op als bepaalde mensen hem vasthouden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:06

dat heb ik ook wel gehad, sommige rijden netjes rustig erlangs, maar sommigen gaan idd gas geven, toeteren, joelen etc., vreselijk........

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:44

ook eluk van die vrachtwagenchaffeurs die ff met de remmen klooien als ze je voorbijgaan...
Tos kijkt er amper van op, maar hoeveel paarden daar niet van schrikken...

die mensen weten niets van paardjes af en denken lollig te zijn...

Net zoals van die scholieren die gekke geluiden gaan maken...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:47

jE kunt wel aangifte doeb maar zoveel zal het denk ik niet helpen
bij ons in de straat rijden som wel een stuk of 8 !!! van die rotte illegale moters rond en die gaan gelukkig wel effe stil staan of ze zetten de motor uit
Maar er is er 1tje en die moet perse overal rijden waar ik rij Boos!
dus dat is echt eng want hij rijd zo dicht voorbij
Maar i kweet wie het is en waar hij woont(ben hem een keertje achtera gereden na zo een leuke !! not!! actie van hem)
dus als er iets gebeurd weet ik hem te vinden

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:51

een ander in gevaar brengen is strafbaar punt uit! Dat heeft niks met opzet, onkunde of what ever te maken, hij reed op een illegaal voertuig en brengt daarmee dus (volgens de wet) anderen in gevaar en is daarmee dus strafbaar. Moet je er alleen achter zien te komen wie hij is.
Andersom, bij ons in het bos rijden ze ook regelmatig, hoogst illegaal, met motoren door het bos, maar deze jongens stoppen, zetten hun motor af en wachten geduldig tot we om de hoek zijn, om dan rustig te vertekken. Hoewel ik weet wie ze zijn, voel ik weinig behoefte om aangifte te doen, zoals ze zelf al aangeven ieder zijn hobby, ieder zijn lol. Ik heb respect voor hen, zij voor mij.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:40

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb nu gelukkig een braaf, nuchter paard(iig langs de weg), maar mijn pony was nogal een neuroot...Ik reed regelmatig in de duinen buiten en ben wat keren gesneden en dergelijke door brommers, toeteren, gas geven naast je etc....Ik bleef zelf gelukkig altijd rustig, maar het is niet fijn als je bijna achterover slaat en in het prikkeldraad hangt. Ik heb zelfs een keer toen ze me bleven achtervolgen de politie gebeld die als antwoord gaf dat ze daar toch echt niets aan konden doen(jongens waren een jaar of 14 Frusty )...Boos! Huilen Maar ik moest nog een kilometer of twee om weer bij de bewoonde wereld te komen...Huilen

Heb ook eens geprobeerd om aangifte te doen, maar dat doe ik ook nooit meer. Ik vond een rotje tegen de kont van mijn paard toch wel ernstig genoeg om aangifte te doen...heb een kilometer of 2 in rengalop over het fietspad afgelegd(gelukkig kwamen we geen tegenliggers of spelende kinderen tegen onderweg...) en pas bij de weg kalmeerde hij weer wat. Ik had zelfs twee namen en wist van een aantal de school, maar ze vonden het niet nodig om er wat aan te doen Frusty Dat moesten we onderling maar oplossen...Boos! Sindsdien neem ik dus meestal een behoorlijke zweep mee en ik sla er ook flink mee als het moet...! gelukkig rijd ik nu meestal in een ander deel van de duinen en het strand Haha!

(quads op het strand zijn trouwens ook heel geestig, net als mensen met gigantische kites, die net een duikvlucht maken of 'gehezen' worden als je langsrijdt...Lang leve mijn nuchtere Flappie...Party!! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:42

Tja als je niet weet wie het is kun je hem niet aangeven..
Oooh.. ik word ziek van dit soort mensen, oke als je een paard niet met opzet laat schrikken... dat is wat anders!

Bij mij flikken ze het dus ook vaak, de ene keer is het even wat meer gas geven, de andere keer is het even voor de lol toeteren.
Ook wandelaars durven weleens met mauwen van hun jas lawaai te maken.. en het dier op hol proberen te laten vliegen.

Zulke personen weten dus wel degelijk dat een paard daarvan (eventueel) schrikt.

Citaat:

het is banketstaaflig voor jou omdat je daar nou net met een jong dier bezig was, maar moet de hele wereld daar dan rekening mee gaan houden?


Het hoeven niet eens jonge paarden te wezen die hier van schrikken, Elk paard kán schrikkken, en ik denk niet dat er nou gek veel mensen zijn die dat níet weten! Is het nou zoveel moeite om even respect te hebben voor anderen? Of zie ik dat verkeerd..

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:57

Nina schreef:
Tja als je niet weet wie het is kun je hem niet aangeven..
Oooh.. ik word ziek van dit soort mensen, oke als je een paard niet met opzet laat schrikken... dat is wat anders!

Bij mij flikken ze het dus ook vaak, de ene keer is het even wat meer gas geven, de andere keer is het even voor de lol toeteren.
Ook wandelaars durven weleens met mauwen van hun jas lawaai te maken.. en het dier op hol proberen te laten vliegen.

Zulke personen weten dus wel degelijk dat een paard daarvan (eventueel) schrikt.



Op dat soort van mensen heb ik een hele doeltreffende oplossing, ik rijdt ze gewoon van de wereld (letterlijk!!) mijn paard heeft namelijk geen ontzag voor andere mensen als ik erop zit Extreme duivel Extreme duivel bewust aangeleerd gedrag overigens, evenals het jagen achter honden, heeft me ook al veel ellende bespaard.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:08

ikke schreef:
mijn paard heeft namelijk geen ontzag voor andere mensen als ik erop zit Extreme duivel Extreme duivel bewust aangeleerd gedrag overigens, evenals het jagen achter honden, heeft me ook al veel ellende bespaard.

Mijn vos heeft net voor mij operatie nog een labrador vliegles gegeven Bloos
Ik ben gek op honden hoor! (zie profiel) maar ik moet niet van die beesten hebben die in de staart van mijn paard gaan hangen en daar denkt hij precies hetzelfde over Schijnheilig

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:55

Toch vind ik dat mensen inderdaad soms wel wat sociale mogen zijn voor ruiters. Mij is namelijk ook zoiets overkomen. Het leverde mij echter gekneusde ribben en gescheurde enkelbanden op. Ik reeds naast de weg, bijna terug bij de manege, toen er plotseling een bus van achter kwam. Ik had het zelf niet in de gaten, anders had ik anders gereageerd. Mijn paard schrok van de bus en sloeg op hol. Kon zelf nog onder een boom door, maar ik dus niet. De boom raakte mij vol aan de linkerkant en ik sloeg achterover van het paard af. De buschauffeur die op dat moment naast mij reed moest nog remmen voor mijn paard, want dat ging rechtdoor en hij ging linksaf. Hij heeft mij zien vallen, maar is gewoon doorgereden. Mijn paard liep gelukkig rechtdoor naar de manege en twee jongens die ook moesten remmen voor mijn paard hebben mij naar de manege gebracht. Daarna dus naar de dokter. Een pijnlijke ervaring. Maar een associale chauffeur. Zoiets doe je toch niet. Ik geef hem nergens de schuld van, maar een beetje menslievendheid mag je toch wel verwachten.

germie

Berichten: 25862
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 07:38

Homiafortuna schreef:
Toch vind ik dat mensen inderdaad soms wel wat sociale mogen zijn voor ruiters. Mij is namelijk ook zoiets overkomen.


Mee eens, wat verkeerslessen waarin iets over het schrikgedrag van paardne verteld wordt zou ideaal zijn.

Maar er zij n helaas soms ook ruiters die je als fietser voorbij moeten racen in galop Frusty Frusty
Dit soort mensen helpt het gedrag tegen ruiters juist aanwakkeren.

Maar mensen die niet nadenken in de buurt van een paard, die mogen ze rustig wat verkeerslesjes geven. Rotjes naar een paard gooien vind ik ook erg gemeen, dat is zeker weten met opzet gedaan. Ik heb dat ook al eens meegemaakt, maar toen zat ik op een pony die daar dus totaal niet bangvoor was.

Maar voor die knetterende uitlaat waren 9 avn 10 paarden geschrokken. Ik had nu alleen de pech dat het een paard was die pas voor de tweede keer een ruiter op de rug had, en dus nog extra snel schrok.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:37

Pardenlui kunnen ook aso zijn inderdaad... Fietste van de zomer op een fietspad, komt er een tweespan Friezen aangedenderd! Ik zag ze aankomen en stopte maar even want als ik doorgefietst was, hadden ze me van de fiets gereden. Niet even stappen, nee, in volle draf vlak langs me met tweespan en marathonwagen. Nu ben ik dus paarden gewend, maar ik kneep hem echt wel even! Stiekum dacht ik dat ik eigenlijk gewoon door had moeten fietsen. Hij was fout! Maar ja, ik ben me leven lief... Ik passeer anderen in stap, of er moet wel een respectabele afstand tussen zitten. Ruiters passeer ik ook in stap, maar het valt me op dat marathonrijders en koetsiers niet altijd zo attent zijn, en mijn pony keert toch echt op zijn achterbenen om als hij die karren recht op zich af ziet denderen...

Inderdaad zijn er ook asociale mensen die geen rekening houden met paard en ruiter, en die zelfs bewust situaties en problemen uitlokken...
Helaas!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:39

ja soms wordt je zo moe van zulke mensen! Mensen hebben soms ff geen verstand, kan daar behoorlijk woest om worden!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:50

Daar hebben jullie inderdaad ook gelijk in. Niet alle paardemensen zijn even sociaal. Ik probeer als ik op mijn mountainbike zit ook altijd rekening te houden met de ruiters, omdat ik uit eigen ervaring weet wat er kan gebeuren, maar er zijn inderdaad ook vaak ruiters die geen rekening met mij houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, EsmeeKKK, Galeobdolon, maresie, Plop1997, Priscilla27 en 38 bezoekers