De juiste beslissing doet pijn, en ik word afgezeken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

De juiste beslissing doet pijn, en ik word afgezeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:18

Heey allemaal, ik wil echt heel even van me afschrijven.. Scheve mond
Komt 'ie dan:

Ik ben 14 jaar en zit in de 2de klas, VMBO.
In de eerste klas werd ik op Havo/Atheneum geplaatst en dat zou ik ook wel aankunnen, als ik geen last zou hebben van m'n gezondheid.
Al meer dan een jaar geleden begon het; 'Ik ben moe.. moe.. en nog eens moe.'
Lag zo'n 3 maanden in me bed omdat ik gewoon zó moe was.
Ziekenhuis in en uit lopen, en nog steeds niet weten wat het was.
Na een hele tijd toch naar een homeopaat iets praktijk gegaan, waar ik nu onder behandeling sta.
En ik moet zeggen; het helpt echt.
'k slik best veel medicijnen, speciaal dieet, en dingen voor school.

Ik blijk hele zwakke/gevoelige darmen te hebben,
en m'n lever is uitermate slecht wat me allemaal bij elkaar heel erg moe maakt.

Nou';
Ik heb ook een pony van 4.5 jaar.
Een Welsh Cob merrie, Lucky Tender.
Vorig jaar toen mijn situatie begon had mijn bijrijdster nog heel veel tijd, dus kreeg ze nog volop aandacht.
M'n moeder had ook 1 baan, en heeft zelf ook een paard en heeft er veel verstand van, dus die deed haar ook vaak.
Sommige periodes ging het weer redelijk goed met me, en kon ik dan ook weer zelf naar haar toe en dingen doen, maar vaak kon/kan dat gewoon niet.

Dit jaar, heeft m'n moeder 2 banen i.v.m andere thuis redenen, en m'n bijrijdster is hard aan de studie en kan dus enkel nog op Zondag Lucky doen.
Me moeder heeft dus nog wel redelijk tijd voor haar paard, maar om nou iedere dag die van mij er ook nog bij te pakken? Wordt wel héél zwaar.
En mijn gezondheid gaat echt in stapjes beter, maar voorlopig zal het niet volledig goed gaan,
en het risico om zometeen weer flink achteruit te gaan en Geelzucht? Nou nee, bedankt..

Ik houd echt heel veel van mijn pony, maar ik wil haar dit gewoon niet meer aan doen.
Het is gewoon zielig dit, ze verdiendt veel meer aandacht dan dat ze nu krijgt, dus ik en me moeder hebben besloten haar weg te doen.
Maar in haar conditie gaat dat moeilijk, dus zetten we haar eerst 2 à 3 maanden in training bij een bekende van ons, om verkoop klaar te maken.

En ik word afgezeken door mensen? Dat m'n beslissing fout is en meer van dat soort opmerkingen?
"banketstaaf voor Lucky!! Zomaar in 1x een nieuw baasje!!"
"Ze heeft ook gevoel hoor..."
"Dus je hoort er zometeen niet meer bij? Als je geen pony meer hebt.."
"Je wordt alleen maar zieker als je iets mist."
"Zomaar!?!?"
"Dus je stopt met de paarden? Oke."

En meer van dat soort dingen..

Ik wil der helemaal niet kwijt, ook al weet ik dat het toch het beste voor haar is.
Maar nu ik door iedereen en alles zo afgezeken wordt, word ik gewoon helemaal gek. Het doet me pijn,
en pijn had ik al, en zal ik ook nog genoeg krijgen de aankomende maanden als ik naar me pony krijg en weet dat ze binnen nu en een hand omdraai weg kan zijn, dat ik afscheid van haar moet nemen, en die pony voelt dat natuurlijk en raakt ze alleen maar in de war van.

Is dit no zó fout? Verdrietig

Mandarijn

Re: De juiste beslissing doet pijn, en ik word afgezeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:22

Wat rot dat ze verkocht word Cynth Ach gut
Ik denk dat dit wel de juiste beslissing is, voor een pony is het ook niet leuk als die maar heel weinig aandacht ofzo krijgt.

Het is trouwens maar een idee, maar misschien een tweede bijrijder erbij zoeken, die haar doordeweeks kan verzorgen en rijden ? Lachen Dan zou je haar niet hoeven verkopen.

Sterkte iig ermee Ach gut

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:27

Hoe moeilijk deze beslissing ook is, mij lijkt het juist de beste beslissing die je tegenover je pony hebt kunnen maken!
Je hebt het besef dat je pony meer aandacht verdiend en ik vind het dan ook super dat je je eigen gevoel van liefde voor je pony 'aan de kant durft te zetten', om aan de behoefte voor je pony te voldoen! Jezelf opzij zetten voor de behoefte van het dier: DAT is pas dierenliefde!

Liever 1 x een nieuw baasje waar hij de komende jaren op en top verzorgd wordt en alle aandacht van de wereld krijgt, dan dat je weer een nieuwe bijrijder moet gaan vinden (en wie moet die wegwijs gaan maken dan?!) en straks weer, omdat deze ook aan de studie of werk gaat.

Hoe moeilijk het ook is, een goede beslissing voor beide. Je kan je er een tijdje rotter door voelen, maar ik denk dat je op de ange termijn er alleen maar baat bij hebt dat je niet steeds aan je pony hoeft te denken, omdat hij te weinig aandacht krijgt.

Meis, heel veel succes en nogmaals: SUPER! (hoe dubbel dat ook klinkt)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:28

Mandarijn schreef:
Wat rot dat ze verkocht word Cynth Ach gut
Ik denk dat dit wel de juiste beslissing is, voor een pony is het ook niet leuk als die maar heel weinig aandacht ofzo krijgt.

Het is trouwens maar een idee, maar misschien een tweede bijrijder erbij zoeken, die haar doordeweeks kan verzorgen en rijden ? Lachen Dan zou je haar niet hoeven verkopen.
Sterkte iig ermee Ach gut

Zou kunnen, maar Lucky is best een gevoel typ, en nog jong.
En ze is nog helemaal niet 'bevestigd' in het rijden, dus zoveel verschillende ruiters op der rug zie ik helemaal niet zitten,
en ik weet niemand om haar extra bij te rijden. En daar bij komt nog, ik ken die persoon aan het begin helemaal niet, dus is ze wel goed met Lucky?
Ik heb gewoon iemand nodig als Brenda(bijrijdster nu), waar ik gewoon blindelings op kan vertrouwen en er niet bij hoef te zijn, en niet bang hoef te zijn dat ze der verkloot enz. Maar ik ken Brenda al een paar jaar, dus ja, dat is gewoon een vertrouwd persoon.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:30

Judje schreef:
Hoe moeilijk deze beslissing ook is, mij lijkt het juist de beste beslissing die je tegenover je pony hebt kunnen maken!
Je hebt het besef dat je pony meer aandacht verdiend en ik vind het dan ook super dat je je eigen gevoel van liefde voor je pony 'aan de kant durft te zetten', om aan de behoefte voor je pony te voldoen! Jezelf opzij zetten voor de behoefte van het dier: DAT is pas dierenliefde!

Liever 1 x een nieuw baasje waar hij de komende jaren op en top verzorgd wordt en alle aandacht van de wereld krijgt, dan dat je weer een nieuwe bijrijder moet gaan vinden (en wie moet die wegwijs gaan maken dan?!) en straks weer, omdat deze ook aan de studie of werk gaat.

Hoe moeilijk het ook is, een goede beslissing voor beide. Je kan je er een tijdje rotter door voelen, maar ik denk dat je op de ange termijn er alleen maar baat bij hebt dat je niet steeds aan je pony hoeft te denken, omdat hij te weinig aandacht krijgt.

Meis, heel veel succes en nogmaals: SUPER! (hoe dubbel dat ook klinkt)

Ja, hoe moeilijk het ook is, ik probeer gewoon 'mijn gevoelens' opzij te zetten en denken aan wat Lucky verdiend. Knipoog
En idd over al die bijrijdsters, zie ik niet zitten op die manier.

Bedankt voor je lieve reactie! Lachen Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:32

Sterkte, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom de pony nu ineens weg moet. Een pony slijt echt niet van "niets doen" als ze verder de mogelijkheid heeft om gewoon paard te zijn , en als jij ouder zou zijn en per ongeluk of gepland bijv. in verwachting zou raken, ben je langer uit de roulatie dan een half jaar...

Als jij die pony echt wilt houden, dan is daar een manier voor...al zet je hem tegen betaling ergens neer waar hij getraind wordt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:34

Cassidy schreef:
Sterkte, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom de pony nu ineens weg moet. Een pony slijt echt niet van "niets doen" als ze verder de mogelijkheid heeft om gewoon paard te zijn , en als jij ouder zou zijn en per ongeluk of gepland bijv. in verwachting zou raken, ben je langer uit de roulatie dan een half jaar...

Als jij die pony echt wilt houden, dan is daar een manier voor...al zet je hem tegen betaling ergens neer waar hij getraind wordt.

Maar m'n ouders en ik hebben het geld er gewoon niet voor..
Anders wist ik het ook wel!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:34

Anderen hebben altijd makkelijk praten. Zij zitten niet in jouw situatie. Hoe meer mensen je het gaat vertellen hoe meer meningen je zult horen. Wanneer een van de opmerkingen je raakt ga je er nog eens diep over nadenken. Maar jij weet zelf het beste wat voor jou en je pony op dit moment het beste is.

Donn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:46

Cynthia heel veel sterkte meid. Ach gut
Ik vind echt erg dat je word afgezeken want het is beter denk ik voor lucky,
En mischien mag je luck wel altijd opzoeken van de volgende eigenaar;)
Idegeval ik wens heel,heel,heel veel sterkte en lucky natuurlijk ook Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:54

Lief....... Niet veel 14 jarige zijn in staat om zo een goede, volwassen beslissing te maken! PETJE AF!!!!

Ik vind het heel knap van je! echt! en wat andere mensen vinden moet jouw gewoon aan je bibs oxideren......... laat maar praten, hun zijn duidelijk niet volwassen genoeg om jouw beslissing te begrijpen.......

Sterkte EN beterschap!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:58

Jij wil dat je paard meer aandacht krijgt en je denk dus aan je paard en niet alleen aan jezelf.Dat je in het belang van je paard denkt is echt super,waren er maar meer mensen zo.Het doet pijn ik weet het ik heb ook mijn pony ooit weg moeten doen, omdat ik hem niet kon geven wat hij verdiende.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:00

Dinopino schreef:
Anderen hebben altijd makkelijk praten. Zij zitten niet in jouw situatie. Hoe meer mensen je het gaat vertellen hoe meer meningen je zult horen. Wanneer een van de opmerkingen je raakt ga je er nog eens diep over nadenken. Maar jij weet zelf het beste wat voor jou en je pony op dit moment het beste is.

Idd,, ik ga er steeds dieper over nadenken, en dat doet heel veel pijn.
Ga ik aan mezelf twijfelen. Nagelbijten / Gniffelen

XxBeautyDxX schreef:
Cynthia heel veel sterkte meid. Ach gut
Ik vind echt erg dat je word afgezeken want het is beter denk ik voor lucky,
En mischien mag je luck wel altijd opzoeken van de volgende eigenaar;)
Idegeval ik wens heel,heel,heel veel sterkte en lucky natuurlijk ook Ach gut

Dankje wel Donna! Lachen

KiWiKo schreef:
Lief....... Niet veel 14 jarige zijn in staat om zo een goede, volwassen beslissing te maken! PETJE AF!!!!

Ik vind het heel knap van je! echt! en wat andere mensen vinden moet jouw gewoon aan je bibs oxideren......... laat maar praten, hun zijn duidelijk niet volwassen genoeg om jouw beslissing te begrijpen.......

Sterkte EN beterschap!

Dankje wel voor je lieve reactie, dat geeft me weer wat moed! Lachen Lachen

marleen_usar schreef:
Jij wil dat je paard meer aandacht krijgt en je denk dus aan je paard en niet alleen aan jezelf.Dat je in het belang van je paard denkt is echt super,waren er maar meer mensen zo.Het doet pijn ik weet het ik heb ook mijn pony ooit weg moeten doen, omdat ik hem niet kon geven wat hij verdiende.

Dankje wel, nog een berichtje dat meer wat moed en vertrouwen geeft! Lachen

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:11

Je moet je niets van anderen aantrekken. Heel veel mensen schijnen te denken dat je een paard altijd moet houden. Ik heb de mijne verkocht omdat ik niet met hem klikte en omdat ik niet verder met hem kwam. Daar zijn ook veel mensen op tegen.

Uiteindelijk is hij op een superadres terechtgekomen met twee baasjes die superblij met hem zijn. Hij krijgt wat hij verdiende, aandacht en mensen die hem graag willen hebben.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem dat niet meer kon geven. (vanwege niet klikken)

Ik weet dat jij in een andere situatie zit, maar je neemt echt de juiste beslissing, en een nieuw baasje betekent echt niet altijd dat je paard slechter af is.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:13

Natas schreef:
Je moet je niets van anderen aantrekken. Heel veel mensen schijnen te denken dat je een paard altijd moet houden. Ik heb de mijne verkocht omdat ik niet met hem klikte en omdat ik niet verder met hem kwam. Daar zijn ook veel mensen op tegen.

Uiteindelijk is hij op een superadres terechtgekomen met twee baasjes die superblij met hem zijn. Hij krijgt wat hij verdiende, aandacht en mensen die hem graag willen hebben.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem dat niet meer kon geven. (vanwege niet klikken)

Ik weet dat jij in een andere situatie zit, maar je neemt echt de juiste beslissing, en een nieuw baasje betekent echt niet altijd dat je paard slechter af is.

Dat vind ik een domme reactie van die mensen, als het niet (meer) klikt tussen jou en het paard, daar kan jij toch ook niets aandoen?
Alsof we met iedereen en alles maar bevriend zijn en iedereen maar mogen...
Ik vind dat gewoon een duidelijke reden, ben ook blij voor je dat je ie goed terecht is gekomen en dat jij er nu ook vrede mee hebt. Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:15

Wat rot dat ze weg moet en dat jou "vrienden " er zo op reageren
maar mag ik je vragen of je al weet welke ziekte je hebt , mijn zus heeft net precies ook zo iets

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:19

_Bonte_ schreef:
Wat rot dat ze weg moet en dat jou "vrienden " er zo op reageren
maar mag ik je vragen of je al weet welke ziekte je hebt , mijn zus heeft net precies ook zo iets

Het is niet echt een ziekte, maar gewoon oververmoeidheid door m'n slechte darmen en lever.
Ik slik veel medicijnen, doe het rustig aan, en doe lager niveau op school om niet te gaan 'stressen'..
Anders wordt de kans op Geelzucht (leverziekte), of andere ernstige ziektes wel erg groot.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:28

Lieve cynn Lovers

Het is al dapper dat je dit zo voor je pony doet Lovers
Ik denk dat jij het beste weet wat er met Lucky moet gebeuren!
Meis heeel veel stertke en je weet, ik ben er altijd voor je! Lovers Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:41

Sterkte Cynthia, dat meen ik echt.
Overigens wil ik dit nog even rechtzetten;
Citaat schreef:

Ik had dat. Dus ik dacht dat het jou misschien zou gebeuren, maar JIJ weet wat het beste voor je is. Knipoog
En jij weet wat het beste is voor Lucky!

Sterkte, en ik ben d'r voor je, hé!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 20:44

WiskyBokjes schreef:
Lieve cynn Lovers

Het is al dapper dat je dit zo voor je pony doet Lovers
Ik denk dat jij het beste weet wat er met Lucky moet gebeuren!
Meis heeel veel stertke en je weet, ik ben er altijd voor je! Lovers Kusje

Dankje wel Marije! Lachen

Shizzel schreef:
Sterkte Cynthia, dat meen ik echt.
Overigens wil ik dit nog even rechtzetten;
Citaat schreef:

Ik had dat. Dus ik dacht dat het jou misschien zou gebeuren, maar JIJ weet wat het beste voor je is. Knipoog
En jij weet wat het beste is voor Lucky!
Sterkte, en ik ben d'r voor je, hé!

Ik zeg niks..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:50

Wat rot meiske! Ach gut De juiste beslissing doet pijn.

Kon iemand haar maar in jouw plaats doen voor een tijdje he Ach gut kan je haar ook niet leasen? want ondanks dat ik weet dat je handeld voor haar goede wil, en dat vind ik echt super voor je! Mag je echt trots voor zijn op jezelf dat je zo'n beslissing kan en durft maken op 14 jaar. Hoop ik dat je jezelf niet te veel pijn doet hiermee! Heel heel heel veel sterkte! Je mag echt trots zijn op je persoonlijkheid Ja weinig zouden het je nadoen!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:51

Jeetje Cynthia Ach gut

Ik vind het een moedige beslissing die je heb genomen!!!
Balen dat je gezondheid nog steeds niet beter is geworden.

En je weet toch hoe mensen zijn .... laat lekker kletsen, ook al
doet het zoveel pijn.

Echt waar ik vind het echt knap van je dat je deze beslissing heb genomen
en als je ooit behoefte heb om te praten... ik zit nog in je msn lijst zo te zien Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:57

KiWiKo schreef:

Sterkte EN beterschap!

daar ben ik het met je eens mee! (alleen ik moest in de zin: 'hun zijn duidelijk niet volwassen' even stiekem lachen Tong uitsteken )

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:00

Wat een banketstaaf opmerkingen en sterkte met je gezondheid Ach gut
Maar is het echt nodig dat je pony weg moet?
In de winter ben ik ook niet dagelijks bij mijn pony's, maar mijn rijpony staat op een stalling waar ze binnen/buiten gezet, gevoerd en gemest wordt, en met maatjes dus ze vermaakt zich wel.
Alleen haar conditie gaat dan ook wat achteruit, daar hou ik wel rekening mee (momenteel rij ik helemaal niet meer vanwege drachtigheid).
Mijn jonge pony staat op een wei in een kudde dag en nacht buiten, er is toezicht en ik kom af en toe langs en die is ook happy.
Dus misschien is zoiets een oplossing voor jou?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:03

pharagirlke schreef:
Wat rot meiske! Ach gut De juiste beslissing doet pijn.

Kon iemand haar maar in jouw plaats doen voor een tijdje he Ach gut kan je haar ook niet leasen? want ondanks dat ik weet dat je handeld voor haar goede wil, en dat vind ik echt super voor je! Mag je echt trots voor zijn op jezelf dat je zo'n beslissing kan en durft maken op 14 jaar. Hoop ik dat je jezelf niet te veel pijn doet hiermee! Heel heel heel veel sterkte! Je mag echt trots zijn op je persoonlijkheid Ja weinig zouden het je nadoen!

Nee hoor, je doet me er geen pijn mee.
Ik zou ook heel graag een andere oplossing hebben, maar om nou mensen erop te zetten die ik niet ken, zie ik niet zitten.
Ik heb geen idee wat ze uitspoken met der, of ze der helemaal afraggelen enz, en ze is nog zo jong.
Is erg verwarrend voor een pony die 'niet zo erg (meer) in de running is' en nog zo onbevestigd is, dat doe ik der niet aan..
Zometeen gaat het helemaal fout.. Nagelbijten / Gniffelen

Thank voor je reactie! Lachen

paddington schreef:
Jeetje Cynthia Ach gut

Ik vind het een moedige beslissing die je heb genomen!!!
Balen dat je gezondheid nog steeds niet beter is geworden.

En je weet toch hoe mensen zijn .... laat lekker kletsen, ook al
doet het zoveel pijn.

Echt waar ik vind het echt knap van je dat je deze beslissing heb genomen
en als je ooit behoefte heb om te praten... ik zit nog in je msn lijst zo te zien Haha!

Daar zal je ook altijd blijven hoor! Ja
En bedankt voor je lieve reactie! Lachen Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:04

saskiakefie schreef:
KiWiKo schreef:

Sterkte EN beterschap!

daar ben ik het met je eens mee! (alleen ik moest in de zin: 'hun zijn duidelijk niet volwassen' even stiekem lachen Tong uitsteken )

Hahaha, nu je het zegt; ik ook wel! *LOL* Tong uitsteken