Ik sta in mijn clubblad!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Ik sta in mijn clubblad!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:15

Ik sta dus in mijn club blad 'De haverkorrol' Met een verhaal en 2 foto's Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heey hallo Stadenlanderuitertjes!

Ik ben Gail Duijsens en ik ben 15 jaar en rijd al weer 10 jaar paard! (phoee in maart al weer 16). Ik zit in mijn examen jaar van het VMBO-t van de Erfgooiers. En dat is allenmaal heel er spannend natuurlijk! Verder wil ik hierna HAVO gaan doen en dan een opleiding paardensport.
Toen ik in Weesp woonde heb ik leren paardrijden in Blijenberg. Nouja rijden na een jaar zat ik nogsteeds in de beginners en vond ik het eigenlijk niet zo leuk meer. Maar ik ging verhuizen en dus ook naar een andere manege. Ik heb daarna 8 jaar lang op de Larense manege gereden. Ik heb daar redelijk goed leren rijden. Maarja wie kent dat niet… op een gegeven moment kom je niet verder meer maar je wilt toch wat berijken. Dus ook op de Larense manege werd het steeds minder leuk, de kinderen werden ook steeds minder aardig tegen me dus begon ik weer mijn lol en passie kwijt te raken in het paardrijden.
Ik kreeg een verzorgpony, een Arabier, waar ik heel veel uurtjes mee door had gebracht. Hij sond niet op een stal maar op het weiland dus in de winter was het even bikkelen. Maar op die wei stonden natuurlijk ook andere pony’s. Waaronder Mara.
De eerste keer dat ik haar zag was ik al opslag verliefd op haar. Altijd als ik kwam stond ze al op me te wachten. Maar ik wist eigenlijk helemaal niet wie haar eigenaar was. Dus dat had ik maar eens uitgevogelt. En zo had ik de eigenares leren kennen en ook Mara mocht ik verzorgen! Ik was helemaal blij! Het was ook de bedoeling dat ik mt haar lessen zou gaan volgen bij Stad en lande. Tevens ook met de arabier, maar dat was uiteindelijk niet doorgegaan. Om weer even door te gaan over Mara, het zadel dat ze had was veel te klein en ik wou dus een beter zadel voor haar kopen. Ik had namenlijk wel het iedee dat het een blijvertje was. Ik had er een hele discussie over met bijn beste vriendin en die zei “Wat doe je als ze verkocht word? Dan zit jij met dat zadel!” Dus zei was naar huis gegaan en 5 minuten later belde ze me op. (ze woond heel dicht bij) Ze zei dat haar moeder een advertentie had gevonden over een haflinger die heel erg op Mara leek. Dus ik raakte een beetje in paniek. Daarna heb ik naar de advertentie gezocht en het leek wel verdacht veel op Mara. Er stond ook een telefoon nummer bij en dat heb ik gecontroleerd. En jahoor het zelfde nummer als van de eigenaresse van Mara!!! Ik helemaal in tranen mijn ouders opgebeld, want ik wist nog van NIKS! (die waren er een gezellig dagje tussenuit) en mijn moeder zei in het begin van jammer dan…Mijn vader zei al “Hou dat paard vast en zorg er voor dat ze haar niet verkopen!” En uiteindelijk is mijn moeder toch een beetje nieuwschierig geworden en wilde mijn moeder weten hoe duur het nou was om zo’n paard per maand te houden. Dus ik de eigenaresse van de Arabier gebeld om te vragen hoeveel ze nou ongeveer per maand kwijt is aan haar paardje. Dat viel allenmaal best wel mee en ik heb toen mijn moeder weer gebeld en verteld hoeveel het ongeveer kostte. En ze zouden er over nadenken!!! Ik helemaal blij! (even te verduidelijking dit gebeurde allenmaal op een donderdag) Op een vrijdag gingen ze overleggen over de prijs van Mara. Ik heb tot 11 uur savond zitten wachten op mijn ouders. En ze kwamen thuis, ik was zooooo gespannen. En mijn vader kwam met een heel strak gezicht binnen en zei dat Mara verkocht was! Ik was helemaal verdrietig want Mara was verkocht. Komt me moeder met een paar papieren binnen lopen en mijn vader zei “Aan ons!” Ik vond het echt helemaal geweldig!
Ik heb Mara in juli 2 jaar en ik heb haar zelf ingereden, ze was namenlijk net 4 jaar toen we haar kochte. Er zat geen voor of achteruit op. En dus ook geen rem. Na 10 maanden les van Ester liep Mara netjes over de rug aan de teugel.
We zijn ook al een paar keer samen op vakantie geweest. Een keer in Duisland en een keer in Drenthe. Ik heb haar daar laten losspringen en toen heeft ze 1.35m gesprongen!! Dat had ik zelf niet helemaal verwacht en drufde hem niet hoger te zetten :p Ik ben zelf niet echt een held met springen en het hoogste wat ik met haar heb gedaan is 90 cm.
Mijn hart licht toch eigenlijk wel bij de dressuur, want ik vind de vrijheid die je er in hebt heerlijk en die manier waarop je bezig bent een band te krijgen met je paard.
In oktober heb ik mee gedaan met de onderlinge wedstrijd van Stad en lande en dat ging super! Ik ben toen 2e en 3e geworden. Verder ga ik ook zeker mee doen met alle andere onderlinge wedstrijden en hopenlijk een keer 1e worden en steeds hoger komen. Verder heb ik in januari ook een wedstrijd. En niet zo maar een wedstijd… nee. Ik ga naar Lauren van Lieren!!! Hij is namenlijk op zoek naar talenten en dan gaat hij me beoordelen op mijn houding mijn hulpen en hoe ik met mijn paard om ga. Ik ben ook van plan om ergens te komen in de sport. Dan vragen jullie je af waarom ik een Haflinger heb? Omdat ze heel veerzeidig zijn en echt dressuur creack’s zijn Haha! Daarom zijn ze ook zo leuk! Verder heeft ze alleen wel een beetje teveel Arabies bloed in zich. Ze is we echt 100% Maffo. Maar ze hebben een poosje Arabies bloed in de Haflinger lijnen gedaan zodat ze beter berijdbaar zijn. Daar zijn ze een beetje lang mee door gedaan en dat krijg je een heel eiegenwijs heel slim paard waar veel mensen niet mee overweg kunnen. Daarom vind ik het ook zo leuk dat het zo goed klikt tussen Mara en mij ook al kan ze heel erg eigewijs zijn!
Ik zal nog even een mooie foto van Mara plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding

En berichtje zou leuk zijn Lachen

esthertjuh_

Re: Ik sta in mijn clubblad!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:17

Wat leuk!! Haha!
Mooie pony ook Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:54

Thnx. Het is een heel verhaal en bedekt 2 pagina's Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 10:43

verder niemand meer?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:48

Leuk dat je erin staat moet een eer zijn Lachen mooie fotos

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 10:56

Ja er word iemand uitgeplukt waarvan ze denken nou die heeft vast wat leuks te vertellen. Ze hebbn keuze uit 200 leden dus ze nemen iemand die een beetje opvalt. Het was dat ik 2 keer met die wedstrijd 2e en 3e was met een haf dat ik waarscheinlijk was uitgekozen Lachen

Ik vind het eigenlijk ook wel een eer Lachen

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:25

leuke foto's hoor! Pling

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:28

Wat leuk dat je in je clubblad staat Haha!
Leuk stukje en mooie foto's

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 12:55

Mensen die ik ken vonden het een te lang stuk. Terwijl andere het helemaal geweldig vinden. Lachen

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:59

leuk verhaal en mooie fotos:D

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:10

leuk en mooi verhaal!!

wauwwww egt een geweldig mooie pony heb jij Haha! Haha!

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:14

Nou , héhé eindelijk sta je er dan in Lachen
Ik had er ook een keer ingestaan maar die foto die erbij stond Huilen van het lachen
Wel een leuk stukje geschreven Gail Lachen
En nu moet ik gaan eten :p
Doegh @ Lovers

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 20:22

heey zie ik dat nou goed... Doe je vd met siep??

Je achtervolgt me Tong uitsteken Wat had jij er dan allenmaal in geschreven??

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:35

Leuk stukje, alleen er zitten wel een aantal belangrijke schrijffouten in.

Mara is een leuk beestje, succes bij Laurens van Lieren Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 11:37

dankje.

Ja ik kwam er ook pas later achter dat er een paar schrij foutje in stoen maar die er uitgehaald. want die ben ik niet tegen gekomen in het blaadje.

Of ik heb er overheen gelezen

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:31

proficiat hoor!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:07

Zozoo, dat is ook niet mis zeg Tong uitsteken leuk verhaaltje en erg leuke haf!
Maybe een tipje, ik zie op de laatste foto dat je je handen erg vastzet Knipoog Op letten hé!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:21

ja deze foto was van mei. Een van de eerste keren dat ze aan de teugel leip in de gallop! Ik helemaal blij dus er moesten foto's gemaakt worden en dan ga je teveel je best doen Tong uitsteken

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:32

leuk dat je erin staat!
mooie foto's ook ja

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:33

Bloos

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:41

girlchat11 schreef:
heey zie ik dat nou goed... Doe je vd met siep??

Je achtervolgt me Tong uitsteken Wat had jij er dan allenmaal in geschreven??

Haha .. Nou niet echt , Michelle liet Siep op de hooibaal in de bak staan Tong uitsteken
Ik weet het niet meer Huilen van het lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:15

haha doos.

Ik heb er gister iemand over gehoord bij laurens. Die vroeg zo heey jij bent van Stad en Landen toch! Ik had later pas door wie het was Tong uitsteken

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:55

En wie was het ? Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:07

uhm... weet zo uit mijn hoofd even niet meer. ze heeft aan arabier. Ze staat ook in eemnes. en zit ook op bokt.

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:08

Ow oke.. Waar staat ze dan ?