8 weken rust voor maril

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

8 weken rust voor maril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 22:43

Weeeeeeeeh Huilen
Soms heb ik opeens zelfmedelijden...nu dus!
Marillion heeft een pees zwaar overrekt en moet 8 weken rust houden. Minimaal.
Hij heeft echt heel veel last, wil het been liefst niet belasten en loopt erg beroerd. Ik moet nog tot na het weekend afspuiten en coolpacks erop doen. En dan na het weekend 3 x pd 10 min stappen....8 weken lang.
Hij krijgt morgen quadrisol, ik smeer SRL gelei en ik hoop er verder maar het beste van. Als het eind volgende week niet wat verbeterd is moet hij naar Hellendoorn voor peesecho's. Ik hoop in vredesnaam maar dat het puur een overrekking is en geen scheuren of andere vreselijke dingen.. Scheve mond
Arm paard, hij heeft echt pijn.
En verder baal ik, want het lijkt wel of de een na de ander hier wat krijgt. De DA zei nog: "8 weken rust, minimaal, tenzij je nog zo'n wonderpaard hebt staan.."

Groetjes Suus

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 23:55

Jeetje suus hoe dat dan?
dat is het been dat ie dik had?
Je hebt ook echt wel pech he! sterkte en hopelijk is ie er zo weer bovenop!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 09:36

Soms wil het maar niet he..........alweer pech! Balen voor je! Hopen dat hij snel weer goed is, maar die herstelperiode hebben ze meestal zeker nodig bij dit soort blessures! Sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 09:59

Sterkte meid, ik hoop dat 8 wk voldoende is....en dat de peesscan geen scheurtje/schade toont. Is het de diepe buiger? Veel succes met de peesscan, die kunnen ook aan huis komen, met een mobiele scanner, toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:08

He Bah wat vervelend je hebt nu lekker alles thuis en je valt van de ene inde andere blessure. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Ik heb ook wel eens wat kleine blessures aan de peezen gehad met mijn paard, mijn DA heeft een draagbaar scan-ding. Je ziet er niet zo heel erg veel op maar wel genoeg om een inschatting te kunnen maken van de ernst. Voor een echt goede scan moet je naar de kliniek en dat zou ik voor de zekerheid toch doen. Dat geeft je een veel betere inducatie an de rusttijd die je moet nemen.
Beterschap

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 11:54

Tjah, hoe heeft het kunnen gebeuren. Twee mogelijkheden.
Het was het been waar hij een paar weken terug een mestvork in had gekregen, net onder de kogel. Hij heeft daarmee toen niet kreupel gelopen, wel twee weken rust gehad. Hij had er nog een stalbeen op, maar met een paar min stappen was dat weg. We waren dus weer aan het opbouwen en het ging heel goed. Hij bleef alleen wat stijfjes in de rechtergalop.
Het kan zijn dat het been overbelast is.

Het kan ook zijn dat hij zich verstapt/verdraaid heeft. Ik reed voltes in de rechtergalop, sloot de volte naar binnen, met wat buitenstelling. Hij kwam er goed doorheen en toen ik in draf over ging was het mis. Hij is niet gestruikeld oid.
Zeg het maar...het kan van alles zijn.

Het been is niet megadik, gewoon ietsje opgelopen, maar wel vol met gallen in de vorm van een driehoek, net achter het pijpbeen. Volgens de DA zijn dat de peesschedes en is de pees zelf niet echt dik. Wat er op zou moeten duiden dat het overrekt/overbelast is en niet gescheurd.
Ik wil hem zo ook niet 3 kwartier op de trailer zetten. De DA (en in deze heb ik veel vertrouwen, zij heeft Imi ook op tijd ingeschat) verwacht dat ik met een week pas iets verbetering kan verwachten. Als dat niet zo is gaat hij naar de kliniek. Verder krijgt hij vanaf vandaag Quadrisol. En de temp moet ik in de gaten houden. Gisteren had hij iets verhoging (38.2) maar nog niks om je zorgen over te maken...mocht alleen niet hoger worden. Die verhoging kan ook door de deken komen nl...

Groetjes Suus

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:59

He wat vervelend. je hebt wel pech met je paarden. Is de ene net weer goed, loopt de ander weer kreupel.
Sterkte ermee.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:14

Jeetje Suzanne, ik wens je veel sterkte!!! Laat je even weten hoe t verloopt!!!?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 23:09

Sinds vandaag lijkt het eindelijk wat beter te gaan. Al loopt hij erg voorzichtig, hij LOOPT tenminste. Morgen heb ik contact met Rodinde, ik hoop dat ik gauw terrecht kan.

Heb je weer internet Monique!!!!!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:17

Sterkte Suzanne!!!
Ja, idd ik heb weer internet eindelijk, maar helaas geen kabel!!!
(zie Algemeen)-sorry, even off-topic.

requinda5
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:51

hoi suzanne veel sterkte met marillion groetjes finette

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:11

ik weet wat je bedoelt, mijn paard staat nu al 2,5 maand op rust, morgen ga ik weer rijden. (voor het eerst) het is echt balen, en ook omdat je zelf helemaal niets eraan kan doen.

maar heel veel succes en sterkte