Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:12

Ik ga echt helemaal voor de merens!!!
Ik zou nooit een slank en hoog paard willen hebben en KWPN'er of een Arabiertje vind ik echt verschrikkelijk!!!
Doe mij maar een compact koudbloedachtig beetsje met karakter!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:11

lailapri schreef:
Dravers, ben er door getrapt en dat was niet fijn.


*LOL* Hier moet ik toch wel even om lachen! De meeste dravers zijn echt schattten van paarden!!!

Zelf zou ik nooit voor de lompe types KWPN'ers kiezen (evenals andere warmbloedjes) of koudbloedjes (haflinger, fjord).

Geef mij maar een draver! (Of een engels / arabisch volbloed).

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:47

Ik zou nooit en dan ook nooit gaan voor:

Fjorden, haflingers, of andere pony rassen, ik wil ten alle tijden een sportpaard ik zou ook geen Fries kopen.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:17

runningkawa"]
Geen fjord.
[/quote]

[quote="XoNo"]
Ook Fjorden moet ik niet Tong uitsteken
[/quote]

[quote="denz"]
Ik ben ook niet gek op fjorden,haflingers,tinkers etc.ze zijn allemaal hetzelfde!
[/quote]
nee hoor een fjord is isabel met rechopstaand wit met zwarte manen, een tinker heeft (meestal) vlekken, en hafligers zijn ook weer anders Tong uitsteken

[quote="Merilyn"]
Nou heb je even.

Ik zou nooit willen hebben: , Fjord, iig alles dat geen sportpaard (rijpaard) is.
[/quote]

dus een fjord is geen rijpaard Verward Haha! , maar ik snap wat je bedoeld Lachen

[quote="Ineke2"]
Ik zou nooit een Fjord, ofzo willen hebben.
[/quote]

[quote="Faustie schreef:
Ik zou nooit een Fjord,hebben.


haha fjorden zijn geloof ik niet echt populair. en deze quotes zijn alleen nog maar van de eerste helft van de eerste pagina.

ik ben helemaal happy met mijn fjord maar ik zou eerlijk gezegd hierna nooit meer een fjord kopen. niet opdat ze me nu niet bevalt ofzo, maar een fjord heeft toch zo z'n beperkingen.
maar ik zal loulou niet snel wegdoen, ik spaar gewoon nog ff door tot ik er een 'echt' ( Haha! ) paard bij kan kopen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:22

Als ik zo naar de tussenstand kijk ben ik de eerst die dit gaat zeggen:
Hackney!! Haha!:D
Vindt ze wel mooi om te zien voor de kar enzo, maar zou er nooit zelf een willen hebben, zijn karakter spreekt me ook niet echt aan

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:45

Een tinker, gewoonweg niet mijn smaak, geheel niet zelfs.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:17

Ik houd niet echt van vossen, dat vind ik vaak van die "13-in-een-dozijn" paarden Scheve mond . Dat is natuurlijk niet zo, maar als er 10 op een rijtje staan die ik in principe ken en het baasje staat er niet bij, weet ik vaak niet welk paard wie is Clown !
Over het algemeen val ik ook niet op warmbloeden, maar afgelopen winter in de rijles, reed ik een paar keer op een grote warmbloed merrie, die ik toch wel érg leuk vond/vind !
Verder vallen bij mij Arabieren & Co af, gewoonweg omdat ze niet bij mij passen Knipoog !
Paarden die soms gewoon echt lelijk zijn, vind ik vaak wel weer leuk; op de stal waar we van de winter stonden om te trainen, staat een Quarter merrie. Ik heb nog nooit zo´n "lelijk" dier gezien Lips are sealed ; wit, met een bleek-bruine vlek op d´r kont, eentje voor op d´r borst en eentje op d´r voorhoofd, net onder d´r oren. Verder is ze blind aan een oog en heeft ze van die roze randen om d´r ogen Scheve mond .
Toch ben ik als een blok voor dit dier gevallen Lovers ! Ze is zó vreselijk lief en aandoenlijk Lachen ! Als ze ooit weg zo moeten, zou ik d´r zo kopen!
Gelukkig denkt de eigenaresse van de stal (en van het paard) er net zo over, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ze slecht terecht komt Knipoog !

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:31

Haha, ik ga tegen de meute in, ik zou alleen maar fjorden, haflingers, shetten, ijslanders en misschien tinkers kopne.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:15

Ik zou ook echt geen bruine (vos) KWPN-er willen, ik vind ze zo saai...totdat ik ze persoonlijk leer kennen Lachen En dat is met heel veel rassen zo, het ligt aan het paard en of het klikt.
Zou ik voor een ander gaan kijken dan eens een barok paard, denk ik.

Ik vind het wel onzin dat je met al die koudbloedjes geen dressuur zou kunnen rijden, dat ligt toch echt aan de kwaliteit van de ruiter dan! Het is per paard verschillend en niet per ras.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:24

Als ze maar niet groter zijn dan 1.65, geen heel slanke types (maar ik kwijl wel van arabjes)

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:45

Ik ben gek van dressuur en heb een Kwpn-er, maar ik ben ook gek op fjorden dus heb ik ook een fjord(daar kan je natuurlijk ook dressuur mee rijden)Maar.....ik zou zelf niet snel een haflinger of fries kopen.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:49

Dat is een moeilijke vraag ik denk arabier maar dat is niet altijd zo!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:31

Ik zou nooit een fjord/haflinger/tinker kopen. Omdat ik zelf niet klik met dat soort paardjes. Ik ben veel te snel uitgekeken op die diertjes.
Shetjes en al dat soort kleine frubbeltjes zou ik ook niet snel kopen omdat ik er niets aan heb. Hoog uit als gezelschapspaard voor mijn paard.
Connemara's vind ik over het algemeen niet echt mooie dieren.
Misschien is het makkelijker om te zeggen dat ik gewoon voor 100% voor engels volbloeden ga en dus niet snel iets anders zou kopen dan een volbloed.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:56

Geen haflingers, tinkers, fjorden, ijslanders, merens, en al dat lompe koudbloedige spul. Dravers ook niet, arabieren ook niet. Geef mij maar gewoon kwpnérs of iets in die richting.

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 17:58

Tinker, haflinger, meren, ijslander, fjord enz. enz..

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:18

Voor mij vallen de koudbloed paarden toch ook wel af. Al wil mijn man ooit wel "zo eentje van de bier reclame" Clown
daar wil hij wel op leren rijden Scheve mond

Dat lijkt me dan ook wel weer komisch Haha! val je tenminste niet zo hoog Haha!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:23

Sprintje schreef:
Voor mij vallen de koudbloed paarden toch ook wel af. Al wil mijn man ooit wel "zo eentje van de bier reclame" Clown
daar wil hij wel op leren rijden Scheve mond

Dat lijkt me dan ook wel weer komisch Haha! val je tenminste niet zo hoog Haha!


Hahahahahaha douwe (hoe schrijf je zn naam? Verward ) op zo'n paard!
Dat wil ik zien!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:28

Ik weet niet welk ras ik niet zou willen hebben..
ik hou van KWPN'er tot Tinker Haha!
Zowel warm als koudbloed, wat een ruime keus heb ik zeg Knipoog

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:29

Ik hou van mooie ronde konten, korte ruggen en dikke nekken.
Dus geen tuiger, arabieren en veel KWPN`ers. Ook geen "saaie bruine". Ondanks dat ik zelf een Tinker heb vind ik er ook veel niet mooi.

serenta

Berichten: 2278
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:12

Ik hou niet van fjorden en haffies (teminste niet als eigen) en ook niet van de kwpn, ik hou van de apartere kleuren en paarden. Zoals bont, palomino en appaloosa

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:09

zullen wij is even aan de paarden gaan vragen welke eigenaar ze liever niet willen, ik weet het antwoord!!!!!!!
geen een!!!!!!!! Boos!

een paard is een wild dier dat eigenlijk in vrijheid zou moeten leven in plaats van met een ruiter en een niet passend zadel op zn rug.
wat denken wij wel niet met zn allen
gossie, arme paardjes

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:16

geen kwpn of arabier

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:20

Nooit geen hackney en (sorry) maar een paard met een ramshoofd spreekt me ook totaal niet aan

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:33

Ik zou nooit een Tinker, Haflinger of Fjord kopen. En ook geen schimmel, ik vrees dat die bij mij niet altijd mooi wit zou zien en schimmels met gele vlekken vind ik geen gezicht.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:53

Geen Tinkers en van die achterlijk dure grasmaaiers: falabella's