Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48526
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 12:32

ik val niet op de "slanke" rassen... dus in principe zou ik niet voor een Arabier of iets in die richting kiezen.... maar ik zeg nooit "Nooit"... bij ons op stal staan 2 Arabiertjes die ik wel heel leuk vindt.....

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 12:42

nooit een lippizaner voor mij! En arabiertjes trekken mij ook niet zo. Verder eigenlijk niets onder de 1,60 M.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:40

Niet boos worden maar ik zou nou nooit een arabier willen hebben of elk ander paard met zo'n soort karakter.
Je moet kijken naar wat wil ik en wat past bij mijn karakter dus in mijn geval niet zoiets.
Al is Woestein een vrij pittige Haflinger en vrij luxe in bouw, maar wel weer heerlijk eigenwijs afentoe in omgang (net zijn baasje die vindt dat ze makelijk die wedstrijd sport in kan en heel veel lol zal beleven maar zeer zeker ook serieus aan de gang is en gaat).
ook hoef ik geen Fries (zeker hier in Friesland) zie je ze hier regelmatig op wedstrijden, dus niets appart meer, en ik vind ze niet bij mij passen.
En voor de rest....ja moet ze dan toch eens van dicht bij leren kennen en eventueel eens op ze moeten rijden dan kan ik pas echt beslissen van ja of nee.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:43

Ik ben zelf een pony-mens. Ben niet zo gek op die grote (13 in een dozijn) KWPN-ers..... Daarmee doel ik vooral op de bruine. Schimmel vind ik vaak wel mooi.

Arabieren hou ik helemaal niet van. Niet qua uiterlijk en ook niet qua karakter.

Fjorden staan ook niet boven op mijn lijstje, evenals de Tinker. Hoewel ik een bonte KWPN-er wel weer Lovers vind.......

Dravers hebben een zware voorkeur, maar door de dood van Bobo blijf ik welke andere draver dan ook vergelijken met hem, heb besloten om nooit meer een draver te kopen. Dus niet vanwege het ras, maar gevoelsmatig. Haha!

De echte palmpaarden, ooit, ooit, ooit als ik mijn eigen boerderij heb..... Haha!

Verder heb ik iets met shetties (vreemd he?! Haha!), maar mini's trekken me weer veel minder.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:06

nooit een fjord of een haflinger

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:15

Ik denk een arabier.
Omdat ik ze veel te netjes vind....en een rare bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:23

Haflinger, Tinker, Arabier, Fjord, shetlander, eigenlijk alles waar je niet fatsoenlijk mee in de sport kunt rijden. Ik weet dat ik veel mensen tegen het zere been aanschop. Maar dit is nou eenmaal mijn mening. Een gewoon goed sportpaard!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:23

haflingers,fjorden,tinkers
niet mijn smaak! wat kawa al zei, het moet voor mij wedstrijdgericht paardje zijn
maar het laatste jaar val ik ook wel op andalusiers!(sommige, meestal de hengsten!)
maar het liefst heb ik een springpaard, niet onder de 1.66
ik ben heeeeeeel erg kritisch hihi

Percy

Berichten: 12081
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:36

Pipo schreef:
Haflinger, Tinker, Arabier, Fjord, shetlander, eigenlijk alles waar je niet fatsoenlijk mee in de sport kunt rijden. Ik weet dat ik veel mensen tegen het zere been aanschop. Maar dit is nou eenmaal mijn mening. Een gewoon goed sportpaard!


AU!!!! Knipoog Haha!

Waarom zou je dat niet kunnen zeggen? Met deze rassen kan je best wedstrijden rijden maar in de topsport kan je natuurlijk never nooit meedraaien. Ik ken er tenminste geen een die hoger is dan Z-niveau maar er zal misschein hier en daar een uitzondering te vinden zijn.

Een vriendin van mij werkt met springpaarden, ze vindt mijn paard best leuk maar ze zou hem nooit willen hebben en er is maar een paard wat zij heeft wat ik wel zou willen hebben maar dat is nou net degene die, ondanks zijn super springafstamming, niet normaal over een hindernis heen kan komen Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:43

Ik wil absoluut geen fjord, ijslander, haflinger, fries of tinker.
Dan blijft er niet echt veel over. Ik wil het liefst een kwpn'er.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:56

Waarom willen de meeste wedstrijdruiters absoluut geen koudbloed???
Ik kan mn voorstellen als je 1 paard hebt dat je dan een wedstrijdpaard wil maar een koudbloed is heerlijk om als recreatie paard erbij te hebben!!! (of een koudbloed in de sport!!!?) Het lijkt(begrijp me niet verkeerd) voor sommige wedstrijdruiters dat koudbloeden en barokke paarden te min zijn????
En als dat zo zou zijn vind ik dat zelf raar, oke je kan er niet van houden, maar elk paard moet je vind ik , beoordelen op zijn karakter en het ene paard is niet minder dan het andere paard!!! O,jee discussie???
Fjorden vind ik top!!! Lekkere stoere koppies, bijdehand maar ook heel lief!!! Ik vind t heel knap als iemand met een fjord hoger in de sport komt, en heel tof om te zien, is super!!! Ik ken genoeg fjorden(of andere koudbloeden) die het vrij ver geshcopt hadden. Mijn vorige fjord Mistral kon heel goed strekken, en reed daarmee ook vrij veel Kwpn-ers eruit!!!
Maar ik ben ook gek van dressur en heb ook een Kwpn-er.
Oke, je kan van een type paard niet weg zijn, maar het ene is er niet minder om dan het ander en dat geld natuurlijk hetzelfde met mensen.
Tinkers en friezen zijn niet mijn favorieten, maar als ik ze gratis zou krijgen, ach waarom niet!!!Sorry, dit moest ik even kwijt, dit is toch niet echt off-topic ofwel??? Anders sorry!!!
Groetjes Monique.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:06

Citaat:
oke je kan er niet van houden, maar elk paard moet je vind ik , beoordelen op zijn karakter en het ene paard is niet minder dan het andere paard!!! O,jee discussie???


Discussie, ja. De vraag is welk paard je nooit zou willen hebben/kopen. Ik wil graag springen, dus wil ik nooit een koudbloed. Maar dat betekent niet dat ik ze niet lief vind, maar dat ik er gewoon nooit eentje wil hebben! ik denk dat er niks mis is met hun karakters (integendeel), alleen kan ik er niks mee.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:14

Celano, daar kan ik idd. helemaal inkomen.
Maar sommige fjorden kunnen ook 1.20 springen, hoor, haha, nee logisch dat je dan een ander slag paard zoekt, maar sommige mensen(niet hier op Bokt) spreken zo minderwaardig over koudbloeden, en waarom???

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:26

Woestein schreef:
Niet boos worden maar ik zou nou nooit een arabier willen hebben of elk ander paard met zo'n soort karakter.
Je moet kijken naar wat wil ik en wat past bij mijn karakter dus in mijn geval niet zoiets.
En voor de rest....ja moet ze dan toch eens van dicht bij leren kennen en eventueel eens op ze moeten rijden dan kan ik pas echt beslissen van ja
of nee.


ik wet het niet heb wel van allerlei soorten pony's en paarden gehad
en verzorgt
ik zeg maar het moet gewoon klikken!!

toch heb ik een voorkeur voor Warmbloedjes zoals mijn bella
dat is een arabiertje
terwijl ik toch opzich zelf weer nooit weer voor dat ras zou gaan!


en ik ben ook wel met pipo en moniek (weet het schrijf het verkeerd)
Laatst bijgewerkt door verana op 01-12-02 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:27

En nu ben ik het ook weer met jou eens, Monique!
Laatst bijgewerkt door celano op 01-12-02 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:58

geen fjord, tinker, halflinger, fries, of arabier. ik hou van luxe rijpaarden. ik zou nooit iets dergelijks kopen als mijn doel rijden is.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:03

Ik zou geen kwpner meer willen...............

Heb er een paar gehad ben er op uit gekeken..

Monique

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:15

moniquelucky schreef:
Waarom willen de meeste wedstrijdruiters absoluut geen koudbloed???
Ik kan mn voorstellen als je 1 paard hebt dat je dan een wedstrijdpaard wil maar een koudbloed is heerlijk om als recreatie paard erbij te hebben!!! (of een koudbloed in de sport!!!?) Het lijkt(begrijp me niet verkeerd) voor sommige wedstrijdruiters dat koudbloeden en barokke paarden te min zijn????
En als dat zo zou zijn vind ik dat zelf raar, oke je kan er niet van houden, maar elk paard moet je vind ik , beoordelen op zijn karakter en het ene paard is niet minder dan het andere paard!!! O,jee discussie???
Fjorden vind ik top!!! Lekkere stoere koppies, bijdehand maar ook heel lief!!! Ik vind t heel knap als iemand met een fjord hoger in de sport komt, en heel tof om te zien, is super!!! Ik ken genoeg fjorden(of andere koudbloeden) die het vrij ver geshcopt hadden. Mijn vorige fjord Mistral kon heel goed strekken, en reed daarmee ook vrij veel Kwpn-ers eruit!!!
Maar ik ben ook gek van dressur en heb ook een Kwpn-er.
Oke, je kan van een type paard niet weg zijn, maar het ene is er niet minder om dan het ander en dat geld natuurlijk hetzelfde met mensen.
Tinkers en friezen zijn niet mijn favorieten, maar als ik ze gratis zou krijgen, ach waarom niet!!!Sorry, dit moest ik even kwijt, dit is toch niet echt off-topic ofwel??? Anders sorry!!!
Groetjes Monique.


Ik vind ze gewoon minder lekker rijden doordat ze breder zijn en meestal niet zo mooi (mijn persoonlijke mening). Ik denk niet dat 't bij mij liefde op 't eerste gezicht zal zijn met 'n Tinker of Fjord, dan kijk ik waarschijnlijk meteen verder.
Het kan dan wel 'n superlief beest zijn, maar als ik 't me niet aanspreekt en, als het zover komt, ook niet lekker vind rijden houdt het al op...
Er zijn ook genoeg lieve paarden die me kwa uiterlijk enz. wel aanspreken Knipoog

En als ik 'n eigen paard ga kopen wordt dat zeker heeeel toevallig 'n brede Tinker met ramshoofd en 'n wit hoofd met roze randjes rond de ogen en bij de neus, wat ik dus over het algemeen lelijk vind *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:24

*LOL*
Steef schreef:

[/quote]Sorry Irish Lady, misschien is het wel helemaal niet voor mij bedoelt maar uit zo'n zin als dit kan ik niet wijs worden hoor. Bedoel je: 'en van leuke tinkers dan?" Of: En van leuke tinkers, an?

Citaat:

Was voor mij bedoeld Steef, afkorting van mijn naam is An. Clown (ik ken IrishLady) Knipoog

Maar ik kan er inkomen dat je het niet helemaal volgde. Haha!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 01:32

Er hebben meerdere mensen op mijn fjorden gereden, ook die op hoger nivo rijden, en die vonden ze wel lekker rijden, Bjorn heeft bv. zeer ruime gangen!!! Maar ik vind de meeste fjorden wel mooi, iig. de wat meer rijtipische fjorden, en er zijn ook minder leuke Kwpn-ers naar mijn mening en sommige die echt minder kunnen lopen dan sommige fjorden, maar het is natuurlijk logisch dat de meeste Kwpn-er of wat voor warmbloed meer in de sport thuishoort.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:30

Ik zou nooit, een haflinger of fjord of tinker willen hebben.

hou meer van de luxere paardjes *LOL* zoals arabieren enz...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:31

Gail schreef:
Ik vind tinkers monsterlijk en verder alles wat op de voorhand loopt, van die westernpaarden


Hmmm....volgens mij hoort een westernpaard dat goed gereden wordt juist niet op de voorhand te lopen, maar goed....

Wat ik niet zal kopen zijn: Tuigers, Fjorden en Shetlanders.... en andere koudbloeden.....
Nee, dat zijn absoluut geen rassen voor mij, dat ligt gewoon aan het karakter ook al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

Mirjam

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:04

SuperPepeijn schreef:
geen fjord, tinker, halflinger, fries, of arabier. ik hou van luxe rijpaarden. ik zou nooit iets dergelijks kopen als mijn doel rijden is.


Ehh..ik hoop dat je hiermee bedoeld, dat je echt wedstrijd gericht wilt rijden of echt hogerop wil komen en de hogere dressuur in?

Want met een Haflinger, Fries of wat dan ook kun je wel degelijk een aardig eindje rijden. Het kost doorgaans wat meer moeite als met een wat atletischer gebouwd paard, maar ze kunnen wel degelijk leuk lopen, het kost alleen wat meer geduld en getrain.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:06

Fjord, maar misschein toch weer wel om mee door het bos te crossen.

Het liefst een kwpn-er, en anders een mooie e-pony die goed mee kan doen in de sport met de g rote paarden. Ik wil in principe een sportpaard. Maar als ik ooit bij het bos kom te wonen, dan komt er ook een leuke pony voor in het bos, of evt. een tinker.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:20

germie schreef:
anders een mooie e-pony die goed mee kan doen in de sport met de g rote paarden.


Ik weet nog wel een leuke E-pony te koop. Kan leuk meekomen met de paarden (dressuur L1+, springen B+ en loop erg verdienstelijk SGW). Kan nog wel hoger komen. Maar goed, dit is natuurlijk weer geheel off-topic Haha!