Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:29

Zeg nooit nooit...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:30

irish_lady schreef:
sommige wel Haha! Haha! Haha!


Ken je er dan die echt leuke sportpaarden zijn? Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:24

Ik zou niet snel een KWPNer kopen en ook geen Haflinger, Quarter, Fjord arabier of Fries. Ik hou van Schimmels (vandaar dat een Haf, Fjord, en Fries zowieso afvallen) een quarter niet omdat ik geen western gericht paard zou willen hebben en een Arabier niet omdat ik ze gewoon niet vindt aanspreken (behalve de echte toppers dan Knipoog ) en een KWPNer......... tja daar zijn er al zoveel van.

Geef mij maar een mooi Baroktype paard, Lusitano, Andalusier en mijn lieve Lipi natuurlijk Lovers

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:30

tinkers spreken me niet zo aan. Verder zou ik ook niet gauw een fjord kopen terwijl m'n verzorgpaard ook een fjord is en ik helemaal gek van haar ben. Met een eigen paard zou ik toch op concours willen en dat zie ik met fjord niet zo zitten.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:30

Ik heb natuurlijk wel voorkeur voor bepaalde rassen, maar het is niet zo dat ik andere rassen verafschuw. Als ik de keuze tussen een fjord en een KWPNer heb, koop ik een KWPN'er. Puur omdat ik graag dressuur en springwedstrijden rijd en dat nou eenmaal liever doe met een paard dat daar het meest geschikt voor het is. In ieder ras is wel iets moois te vinden en ik kan net zo kwijlen van een prachtige arabier als een mooi fjord.

Maar ik heb liever geen paarden met slechte karakters op stal, ongeacht ras.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:40

napoleon schreef:
een quarter niet omdat ik geen western gericht paard zou willen hebben


Een paard kan op een bepaalde manier gefokt zijn, maar zijn nooit of dressuur- of westerngericht. Een Quarter kan erg hoog in de dressuur komen hoor! Ook wordt er mee gesprongen. In Nederland staan ze bekend als westernpaarden, omdat ze met dat doeleinde zijn geïmporteerd, maar in Amerika wordt er ook veel mee gedressuurd en gesprongen.

Overigens, de enige koudbloed die ik wil hebben is een Shire Kwijl

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:50

Nooit is veel gezegt. Ik zal niet snel voor een rijpaard kiezen (KWPNer ofzo). Maar gewoon voor een NMPRS of een NSPS pony.
Maar dat neemt niet weg dat ik wel een KWPNer heb als grote vriendin. Die ik eigenlijk helemaal niet kan missen.
Het liefst dus geen warmbloed. Ze maken zich veel te druk over van alles vind ik.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:51

XoNo schreef:
Een paard kan op een bepaalde manier gefokt zijn, maar zijn nooit of dressuur- of westerngericht. Een Quarter kan erg hoog in de dressuur komen hoor! Ook wordt er mee gesprongen. In Nederland staan ze bekend als westernpaarden, omdat ze met dat doeleinde zijn geïmporteerd, maar in Amerika wordt er ook veel mee gedressuurd en gesprongen.


Sorry, wilde niemand beledigen hoor Knipoog misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord Clown Ik ken ze idd alleen vanuit de westernsport en de paarden die ik ken hebben heel veel spieren, naar mijn smaak teveel en te overdadig, maar smaken verschillen natuurlijk Haha! Het betekend overigens niet dat ik de paarden die ik eerder heb genoemd niet "mooi" kan vinden, ik zou ze gewoon niet zelf kopen!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:53

ik zou geen tuiger willen hebben, weet niet waarom maar dat doet me absoluut niets net als een hackney. ook zou ik niet snel voor een welsh A gaan ook niet mijn type pony hoe schattig ze ook kunnen kijken.
ik snap heel goed dat mensne geen koudbloed willen dat soort type paard moet je passen en niet bij iedereen past dat dus.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:58

Geen Fries, omdat ik daar echt helemaal niks mee heb! Baduh heeft een Fries als buurman, en die is heel lief, maar mooi?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:14

Geen tuigers, haffies, fjorden, andere koudbloeden, tinkers, shetjes, quarters, paints, (volbloed)arabieren, ehhhm, wat nog meer niet,........

Ik hou dus van warmbloeden, of dat nu KWPN is of Hannoveraan, Oldenburg etc. maakt me niet zo heel veel uit. Een (allround) sportpaard, voorkeur voor de dressuur. Ook al zou ik best nog eens een Fries, Lipp of Anda willen, dat vind ik ook zo'n geweldige beesten,....... Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:30

Mmmmmm ... er zijn heel veel rassen die ik heel leuk vind, Mérens, Fries, Fell, American Minature horse, Shire (groot verschil hé?!), Clysdale, Saddlebred, Morgan, Hackney, Mustang, ... Tuurlijk Tinkertjes niet vergeten en Vuilbakjes ook niet Haha! ........

Ik kijk vooral naar de aard en het type. Ik heb het niet erg voor ramshoofden, maar ook niet voor snoekshoofden ... geen arabjes voor mij, welshes zijn dan wel weer leuk. Shet's zijn ook niet echt m'n eerste keuze, kort geblokt ... maar toch zijn er die ik wel leuk vind. Het allerbelangrijkste is de aard van het paard Haha! ...

Ik heb zelf een Vuilbakje (vermoedelijk NFxFell of Mérens en wie weet wat nog meer allemaal) en een Tinker.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:35

Leuk topic! Als ik goed nadenk, vind ik eigenlijk alleen paarden die op de renbaan kunnen lopen echt leuk Haha! : Arabische Volbloeds (de renarabieren, niet die showbeesten!), Engelse Volbloeds en Dravers - kortom alles wat snel is. Wat ik echt niet leuk vind zijn tuigpaarden, Fjorden, IJslanders en Tinkers, hoewel je onder die rassen ook wel leuke exemplaren hebt hoor, maar over het algemeen spreken ze me minder aan.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:38

Ik val dus ook totaal niet op smalle barbiepaardjes. Heel raar want mijn vorige pony was een arabiertje. Nu val ik daar totaal niet meer op.
Voor mij geldt: hoe ruiger hoe beter. Lekker het hele jaar buiten staan en nooit of zelden ziek...heerlijk Haha! Enne...wat de sport betreft...er bestaat ook zoiets als IJslandse wedstrijden en neem van mij aan dat dat ook echt op topniveau gebeurt. Het is alleen totaal anders dan dressuurrijden...maar daarom zeker niet minder "sport"

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:44

Hallo!

Ik vind dat iedereen een eigen mening kwa paardjes moet hebben, maar stel je gaan kijken bij een stal om een kwpn er te kopen maar t beestje is niks.
En verderop staat een geweldig lief, mooi en braaf tinkertje en je wordt smoorverlieft op die tinker terwijl je van te voren tegen iedereen zei: ik zou nooit een tinker , haflinger etc willen hebben.
Dus het ligt er maar net aan of je verlieft op een paard word.
Als je nou echt wedstrijden wil rijden ok dan heb je niet heel veel aan een tinker maar dat is dan weer een ander verhaal...
Ik wou eigelijk ook een leuk tinkertje om lekker mee buiten te rijden en nu staat er een wit (teminste soms Haha! ) arabier achtig en weet ik veel wat voor een mix in mijn stal. Maar ja ik was verlieft Clown Tong uitsteken Lovers
Dat waren de wijze woorden van plientje Haha! B) Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:57

ha ! en ik ga er nu één noemen die nog niet genoemd is, waarvan het zo'n beetje de enige is die me dus ábsoluut niét aanspreekt :
de criollo

Verder vindt ik echt heel veel paarden leuk, en ik denk juíst temeer verschillende paarden je zou hebben, je té meer zou leren Knipoog
elk ras heeft wel iets...

nja... de shet... kun je niet veel mee, vindt ik... maar alle andere rassen.....; leuk !!!
De kunst is datgene met dat ras te doen, waar ze goed in zijn!
Of juist datgene te doen, waarvan je niet zou verwachten dat ze dat konden Cool

groetjes Jolanda

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:01

plien4tarzan, ik denk dat de kans dat ik verliefd word op een tinker oid minimaal is, aangezien dat gewoon niet mijn type paard is. Ik houd van bloedpaardjes, en aangezien ik fanatiek wedstrijden rijd is een sportpaard mijn eerste keus (en komt er daarna heel lang niets Haha! )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:01

Als je een goede vertegenwoordig hebt van de Criollo is dat echt een wereldpaard. Het probleem is dat er Criollo's als slachtpaarden naar Nederland gaan of in het verleden gegaan zijn, die niet goed waren. Te goed om naar de slacht te gaan zijn ze hier op de markt beland. Ik heb op een aantal Criollo's gereden, ze zitten lekker, maar bij ieder van hen zat er wel een steekje los. De reden waarom ze waarschijnlijk zijn geexporteerd.

Ik denk dat, als je een goede vertegenwoordiger van het ras tegenkomt, een Criollo niet voor een Quarter onderdoet.

Mag ik vragen waarom jij iets tegen Criollo's hebt, Colinda?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:04

Ik vind tinkers monsterlijk en verder alles wat op de voorhand loopt, van die westernpaarden, daarentegen vind ik volbloeden wel tof. Maar voor mij een goed sportpaard!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:06

cassidy;
is maar een 'gevoel' ... ken ze dus niet ...heb ze ook nooit gereden...
maar als ik jouw verhaal zo lees, is mijn 'gevoel' niet eens zo verkeerd Haha!

wie weet... heb ik ooit nog eens het geluk (of de pech) }> op een 'goeie' te rijden en kan ik mijn 'gevoel' veranderen in 'een mening'.

groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:09

Colinda, Ieder ras heeft wel zijn kneusjes of minder geslaagde individuen.
Als ik voor het eerst op een Quarter had gezeten die ook niet helemaal spoorde, had het paard wat ik had aangeschaft ook geen Quarter geweest.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:14

Lielle schreef:
plien4tarzan, ik denk dat de kans dat ik verliefd word op een tinker oid minimaal is, aangezien dat gewoon niet mijn type paard is. Ik houd van bloedpaardjes, en aangezien ik fanatiek wedstrijden rijd is een sportpaard mijn eerste keus (en komt er daarna heel lang niets Haha! )

*LOL*
Ik had dezelfde gedachte...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:17

Ik houd niet zo erg van arabiertjes en van paarden die slank en elegant zijn in het algemeen.
Verder zouden een schimmel en een vos voor mij ook al afvallen, evenals een Ijslander, maar die vind ik wel weer leuk om te zien!!
Daarentegen ben ik dol op Friezen en veel koudbloed rassen Lovers

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:19

Tuigers en grote paarden hou ik niet zo van, ook niet echt van appalooses, falabella vind ik gewoon te klein. Kwpner's nog wat te groot Haha!

Ik hou het dus liever pony maat. Haha! Verder vind ik welshje's helemaal toppie Lachen vooral welsh a en welsh cob. Shetlanders kan ik het ook er mee vinden en nprsje vind ik ook super samen met de arabier. Van fjorden en haffie's hou ik ook wel Lachen
Ben dus niet echt kieskeurig Schijnheilig

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:19

Cassidy schreef:
Colinda, Ieder ras heeft wel zijn kneusjes of minder geslaagde individuen.
Als ik voor het eerst op een Quarter had gezeten die ook niet helemaal spoorde, had het paard wat ik had aangeschaft ook geen Quarter geweest.


ken genoeg quarters die niet 'sporen' hoor, maar toch vindt ik ze leuk Haha!
dus daar heeft het niet zo zeer mee te maken... ik had eerder ook iets 'tegen' fjorden, totdat ik ze zelf ging rijden en ze toch wel érg leuk zijn; met hun stoere eigenwijze uiterlijk toch de sterren v.d. hemel te kunnen rijden (m-proef) is wel kicken hoor Cool
en dat heb ik met de meeste rassen wel, ze hebben allemaal wel iets.. van de criollo weet ik dat dus niet... is 'just a feeling' Knipoog

groetjes